Bangkok, the city of angels :)

Tråd i 'Reisemål' startet av SASDC8, 04. okt 2013.

  1. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Du trenger PCR. Alle PCR-tester i Norge er RT-PCR.

    Koronasertifikatet (EUDCC) testresultat og Helsenorge.no prøvesvar viser ikke ordet PCR, men utskrift fra Fürst gjør. Dr.Dropin i Oslo bruker Fürst for analyse.

    Du trenger ikke Fit-to-Fly attest om du ellers tilfredsstiller dokumentasjonskrav.

    https://insideflyer.no/forums/covid-test-i-forbindelse-med-reiser
     
    EndreD and RoadKing like this.
  2. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,441
    Likes mottatt:
    3,275
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg vet at TG har strammet inn til 90-dager for IC business award, men jeg mener å ha lest et sted at det er mulig å booke intra Asia -340 dager som før. Noen som vet om dette stemmer? Da åpner det jo seg i så fall en del muligheter.
     
  3. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Norge er ikke i de fem landene som får unntak fra karantene fra 1.nov. Det er heller ikke Sverige, så det kartet der tror jeg kanskje ikke du skal legge så stor vekt på.

    ASQ 7 døgn + COE gjelder for Nordmenn i overskuelig fremtid, så gjenstår det å se om Thailand Travel Pass først kun skal gjelde de landene med karantene unntak. Eller om det blir noe unntak i det hele tatt. Full såpeopera og kaos på alle departementsnivå i Thailand nå. Enhver politiker med taletrang uttaler hva som helst til pressen.
     
    phileas and Rscott like this.
  4. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,441
    Likes mottatt:
    3,275
    Bonuspoeng:
    113
    Men det er ti land 1. november, ikke fem. De siste fem er bare ikke offentliggjort. Så blir det ny utvidelse 1. desember, og omtrent full frislipp 1. januar. I hvert fall om man skal tolke artikkelen som @Kortbanetraver linker til over her.

    Jeg er i hvert fall såpass optimistisk at jeg har forhåndsbetalt 50% for et hus på Koh Samui i februar :)
     
    Last edited: 17. okt 2021
    phileas and EndreD like this.
  5. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Som sagt, statsministeren endret fra til til fem i siste møte med CCSA. Er de sistnevnte som bestemmer. Samui i februar er ganske safte bet.

    Jeg har en arbeidsrelatert tur i midten av november, så jeg skulle gjerne sett at Norge fikk unntak. Men er dessverre ikke meg (eller nyhetsbyrå i Thailand) som bestemmer.
     
  6. funkenstein

    funkenstein Senior Medlem

    Innlegg:
    1,014
    Likes mottatt:
    6,506
    Bonuspoeng:
    183
    Da kom det en stor utvidelse av antall land det åpnes for, med Norge inkludert, allerede fra 1.november.
    https://www.nettavisen.no/nyhetsstudio/?p=lc-2867727-6650

    Så får vi se hvor lenge denne lettelsen varer, dersom/når det blir økende smitte også her til lands videre utover høsten...
     
    Upsaker, phileas and milehigh like this.
  7. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Gledelige nyheter! Bare kjipt at jeg avbestilte tur for et par dager siden fordi jeg ikke trodde de ville åpne før tidligst 1.desember for oss
     
  8. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    7,701
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, NTB har også sendt ut denne meldingen nå, så nyheten dukker opp i alle medier straks:

    THAILAND ÅPNER FOR TURISME FRA NORGE OG 45 ANDRE LAND
    Myndighetene i Thailand åpner for innreise for fullvaksinerte fra Norge og 45 andre utvalgte land fra og med 1. november, kunngjør landets utenriksdepartement.

    Også Sverige og Danmark er på lista over såkalte lavrisikoland Thailand åpner for, går det fram av det thailandske utenriksdepartementets nettsider.
     
  9. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,464
    Likes mottatt:
    5,614
    Bonuspoeng:
    183
    Det stemmer nok.
    upload_2021-10-21_19-46-3.png
     
    Rscott liker dette
  10. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, dette er positivt, og med publisering på mfa sine sider er det det nærmeste vi kommer før vedtak og kunngjøring i royal gazette. Sistnevnte må ambassadene ha for å kunne iverksette de nye reglene.
     
  11. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    7,701
    Bonuspoeng:
    183
    Nytt tilbud fra Finnair dukket opp i mailen nettopp.

    De er skikkelig på hugget med billige BKK biletter for tiden.

    Jeg har ikke rukket å sjekke siste salg, men har billetter litt senere i 2021 som kostet 12k kr i business, med nye og bra flat beds i C.

    Kampanjekode og info:

    Screenshot_20211029-125952_Outlook.jpg
     
    EndreD, paron, Upsaker and 1 other person like this.
  12. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    647
    Likes mottatt:
    2,944
    Bonuspoeng:
    93
    14k for reise i sommerferien i business (3 dagers tilbud med Finnair). Grei pris selv om servicenivå ikke er i nærheten av Qatar og Emirates. Når vi engang får en normal reiseverden igjen så må vi nok være forberedt på å betale mer for C enn det vi gjorde før. Tipper fort minimum prisen vil være 20k ved kampanjer. Håper å kunne besøke Thailand i desember men er forberedt på at vilkårene for innreise kan endre seg fort. Skal en fly til Asia er Helsinki en veldig fin hub. Dersom en har mulighet vil jeg anbefale å ta en natt på Hilton på flyplassen (slipper taxi) før en reiser videre.
     
    Last edited: 29. okt 2021
    EndreD, Upsaker and tobeornot999 like this.
  13. funkenstein

    funkenstein Senior Medlem

    Innlegg:
    1,014
    Likes mottatt:
    6,506
    Bonuspoeng:
    183
  14. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Noen liker å bo langs Chao Phraya grunnet elven, frisk bris og mer åpen stemning. Flere hotell i dette området har et større uteområde med hage og basseng.

    I forbindelse med en bestilling på Hotel Continental kom jeg på at de er del av «The Leading Hotels of the World» og tok en kikk på medlemmer i Krung Thep.

    Capella Bangkok er en elegant nykommer på den øvre delen av segmentet.

    https://www.capellahotels.com/en/capella-bangkok

    https://www.tripadvisor.com/Reviews-Capella_Bangkok

    [​IMG]

    Capella er nabo med Four Seasons.

    Det finnes mange gode 5-stjerners hotell lavere priset. Det klassiske Mandarin Oriental holder stilen, har pusset opp og ligger fortsatt på ca. 26-30 000 THB per natt.

    Et spesielt sted langs elven er The Siam.
    Det hotellet ligger i Dusit nord i byen og er unikt. YouTube review. TripAdvisor link
     
    Last edited: 08. des 2021
    Jeanette, tobeornot999, Ruby and 3 others like this.
  15. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Vurderer muligheten for 4-5 dager i Bangkok, men er det litt for tidleg å gjera dette med dagens regler, jamfør testregime og sjukehuskarantene?
     
  16. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Obligatorisk karantene på dag 1 og 5 med ca 8-12t venting. Ved enkelte hoteller kan du kjøpe en fast-track service med svar etter 2-4t.

    Er vel gjennomførbart om ikke kostnader og stress er en issue.
     
  17. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,933
    Likes mottatt:
    6,782
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det er gjennomførbart, men men.
    Er litt mer knot nå når både test 1 og 2 inkl. Overnatting må bookes og betales før en søker Thailand pass. Kostbart også for en familie på 5.
    videre må nå hotellet verifisere hotellbookingene.

    «Approval process

    1. Upon submission of your registration, your hotel will authenticate your reservation (room for Day 1 and Day 5 + airport transfer + 2 RT-PCR test fees) and process the application within 24 hours.

    – The hotel will reject any incomplete or non-compliance documentation, and a notification email will be sent to resubmit the additional documents. For any inquiries at this stage, please contact your hotel directly»
    kilde: https://tp.consular.go.th/

    Håper de snart innser at også her i Thailand skal de fleste gjennom en runde med omrikon og lemper på kravene…. like greit å få det overstått.
    Jeg tenker at krav om 3 doser og test før avreise burde holde.
     
  18. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg for min del er mest skeptisk til å havne på et hospitel ved eventuell positiv test. Inntil det er sikkert at man kan isolere seg på hotellrommet man allerede bor på, gidder jeg ikke vurdere Thailand.
     
    obay liker dette
  19. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Ja altså, det var ikke meg som ville reise for kun 4 dager ;) Svarer bare på spørsmålet om det er mulig eller ikke.

    I forrige runde av Thailand Pass (som jeg gjorde) var det også en verifikasjonsprosess mellom ASQ hotell og Thailand Pass, og jeg måtte sende all dokumentasjon til begge. Står bare mer spesifikt nå.

    Imidlertid virker det som om hotellprisene er satt opp nå, med fem dagers pakker som standard. Kan se ut som det er litt mer utfordrende å booke to ulike hotell pga. verifiseringsprosedyrene er endret.
     
    tobeornot999 and Jeanette like this.
  20. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    7,701
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg vurderer faktisk akkurat det. 4 netter, altså. I BKK for å brenne noen EBP.

    Innreise, når man som man gjerne gjør inn fra vest mot øst lander tidlig om morgenen, teller som dag 1. Har jeg lest meg til.

    Da må jeg ha SHA+ hotell og flyplass-henting+test underveis til hotellet på dag 1 til testsvar kommer. Deretter, på dag 2, 3 og 4 kan jeg leve normalt.

    På dag 5 reiser jeg hjem. Og her kommer spørsmålet: Når jeg sjekker ut på morgenen dag 5 og drar til Suvarnabhumi igjen, så slipper jeg vel dag-5 testingen?

    Synes ikke dette siste var veldig lett å lese seg opp på...
     

Del denne siden