Bill Kill

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av markus, 13. april 2021.

1. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    903
    Bonuspoeng:
    113
    Betale man for kill bill master pr kalendermåned eller fra den datoen man kjøpe abo?

2. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,381
    Bonuspoeng:
    293
    Fra dato. Dvs års abo slutter samme dato som det aktiveres.

stekus liker dette
  3. Elmo

Elmo Medlem

Likes mottatt:
    702
    Bonuspoeng:
    93
    Hei! Trenger litt hjelp fra noen med litt erfaring her: Jeg har DNB saga platinum mastercard med eurobonus upgrade. Med dette får jeg 20 000 statuspoeng hvert år såfremt jeg har 200 000 kr i omsetning på mastercardet. Jeg ser imidlertid at jeg henger litt etter med å rekke omsetningskravet innen eurobonusperioden min går ut i høst, og tenkte på om BillKill kunne være en aktuell måte å øke omsetningen på. Har masse efakturaer som jeg godt kunne gjort via mastercardet. MEN: er det noen som vet om denne løsningen faktisk teller mot statuspoengopptjeningen på DNB-kortet, eller blir det bortkastet?

4. Jensemann

Jensemann Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,258
    Bonuspoeng:
    93
    Refinansiering er noe annet. Det jeg mener er at man ikke kan betale ned kreditt med et kredittkort. Jobber med dette til daglig og betaling av kreditt, inkasso og spill (tipping, Rikstoto) er kun lov med debetkort. Om det er tolkning av en forskrift og / eller kortselskapenes egne regler som ligger til grunn er jeg litt usikker på men kan sikkert finne ut av det. Allerede det faktum at man ikke betaler ned minimums summen som Finanstilsynet krever ved å «forlenge» kreditten gjør jo at denne praksis kommer på kant med regelverket.

Jeg ønsker at løsningen med Amex hos BillKill skal leve en stund da jeg har tenkt å bruke den selv (er bonusjunkie jeg også:)). Men fortsetter man å betale kredittkort regninger på denne måten så er det en overhengende fare at dette snart stopper opp seg selv når Amex finner ut av det. Mangler bare at noen prøver å betale Amex regningen med BillKill...

5. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,023
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg kan ikke si helt sikkert, men mener å huske at det er tidligere bekreftet at det er poenggivende omsetning som teller for 200 000 kr kravet. Så nei er svaret.

6. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,787
    Bonuspoeng:
    293
    Billkill teller ikke mot omsetning på DnB Mastercard

7. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    813
    Bonuspoeng:
    113
    Ja takk.

8. Jensemann

Jensemann Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,258
    Bonuspoeng:
    93
  9. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,462
    Bonuspoeng:
    113
    Det er snart betalt 8 MNOK med Amex siden release av Master Bill Kill.

Ber om forståelse for at det er litt forsinkelse i transaksjonene da dette er usedvanlig store beløp på kort tid, både for Bill Kill og Amex.
    De aller fleste transaksjonene må gjennom hvitevaskingskontroll nå i starten hos begge parter.
    Så fort transaksjonene overføres til Bill Kill så blir de remittert til mottaker.

Minner om at flytting av kreditt fra et kort til et annet ikke er tillatt med Amex(betale kredittkortfaktura med amex). Det er oppdaget flere (store) tilfeller av dette, noe som ytterligere forsinker transaksjonene.

Last edited: 18. mai 2021
    tobeornot999, NoLimit, drsyk and 3 others like this.
  10. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    813
    Bonuspoeng:
    113
    Har du en komplett liste over transaksjoner Amex ikke aksepterer, eller gjelder dette kun fakturaer fra kredittkortselskaper?

markus liker dette
  11. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,673
    Bonuspoeng:
    183
    Er det ikke en mulighet for BillKill å 'svarteliste' kontonumre som brukes til innbetaling av kredittkort? vet det finnes kort hvor alle har sitt eget kontonummer, det er kanskje vanskeligere . Men f.eks SAS MC, så betaler alle inn till samme kontonummer såvidt jeg vet.

EndreD and markus like this.
  12. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,164
    Bonuspoeng:
    93
    Først vil jeg bare påpeke at jeg er helt enig i at det ikke burde være mulig å betale kredittkortfaktura med Amex, men ved og ikke ha noen form for info om dette i appen eller under vilkår er jeg ikke sjokkert over at det skjer.

Antar at en fysisk elektronisk sperre er vanskelig å implementere, men mener at dette ikke blir belyst godt nok sånn det er nå. Dette ble jo også tidligere diskutert i denne tråden og du skrev da at det ville være mulig å betale alle e-fakturaer, også fra kredittkort (i henhold til avtalen med Amex). Riktig nok spesifiserte du at kreditt ikke burde betales med kreditt, men nøkkelordet her er vel "burde". Om dette nå har forandret seg burde det kanskje informeres om skikkelig? :) Og hva er konsekvensen for de som har betalt slike fakturaer?:p

stekus and markus like this.
  13. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,462
    Bonuspoeng:
    113
    Vi jobber sammen med Amex for å utarbeide reglene nå. Inntil videre kan du betale alle fakturaer (untatt kredittkort) med Amex. Jeg oppdaterer ved endringer.

Jo, det vil nok skje.

Det vil komme nærmere info om dette så snart reglene er ferdig utarbeidet. Jeg er enig i at det er "naturlig" å betale kredittkortfakturaen med Amex, spesielt med tanke på at jeg har sagt tidligere at muligheten er åpen.

Oppforder nå til å ikke betale kredittkortfakturaen din med Amex. Det skal ikke få noen negative konsekvenser for de som allerede har betalt slike fakturaer.

Last edited: 18. mai 2021
    EndreD, kaiarne, joskje and 1 other person like this.
  14. ME262

ME262 Medlem

Likes mottatt:
    875
    Bonuspoeng:
    93
    Det står ikke eksplisitt i medlemsvilkårene til Amex at man ikke kan betale kredittkortfakturaer, men kanskje det regnes som kontantuttak maskert som en vare/tjeneste? Evt at slik bruk er "feilaktig, bedragersk, svikaktig, ulovlig" osv :rolleyes:

upload_2021-5-18_13-1-22.png

drsyk liker dette
  15. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,973
    Bonuspoeng:
    293
  16. Skyline

Skyline Medlem

Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    18
    Ikke helt relevant sak her, men kanskje noen kan hjelpe meg.

Jeg hadde Amex-kort tidligere, og bestilte et nytt kort for en stund siden. I forrige uke ble kortet mitt blokkert etter ca. 10k bruk. Har aldri hatt noen anmerkninger. Fikk plutselig SMS med info om at jeg måtte betale fakturaen, selv om det er fortsatt mange dager til forfall.

Han som jeg snakket i tlf. hos Amex sa at jeg kan ta i bruk kortet igjen når beløpet er innbetalt, og som 'ny bruker', må prøve å holde meg til 20k grensen de første månedene. Så kan jeg ta kontakt med kundeservice igjen for å øke grensen.

Har noen opplevd hvordan det foregår i praksis? Kan man betale inn det man skylder flere ganger i måneden for å kunne bruke kortet 'oftere' de første månedene? Jeg hadde lyst å begynne å ta i bruk killbill i tillegg til mine øvrige kjøp...

17. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,973
    Bonuspoeng:
    293
    Her blir jeg usikker..
    Er det mulig å betale f.eks. SEB MC faktura med Amex men dere oppfordrer til ikke å gjøre det eller er det sperret?
    For min egen del blir regnestykket for om Bill Kill Master er verdt pengene dårligere ved ikke å kunne betale mine to månedlige fakturaer fra SEB (SAS MC og NCC MC) med Amex ..

Hanen liker dette
  18. Travelbear

Travelbear Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Samme her.

19. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,462
    Bonuspoeng:
    113
    Per nå er det ikke sperret, men det vil nok bli sperret etter hvert.

20. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    903
    Bonuspoeng:
    113
    Nå er jeg plutselig veldig glad for at jeg valgte å vente litt med å ta i bruk bill kill master. Selv om det tidligere ble sagt her at det vil være ok å betale kredittkort fakturaer så er det altså nå plutselig overhodet ikke ok. Hadde vært bra skuffet nå om jeg hadde betalt for et år med master...

Chr1st1an and Oppirumpadi like this.

Del denne siden