Personlig synes jeg det er rart å begynne å snakke om refusjon av medlemsavgift kun fordi man ikke kan betale kreditt med kreditt (om vi nå legger til side debatten om amex er et kredittkort eller ei). Når det er sagt synes jeg
@markus burde vært tydeligere på at å betale kreditt med kreditt trolig ikke ville være ok, så hadde man sluppet denne misnøyen i etterkant.
Å betale et kort med et annet for å generere poeng har alltid blitt slått ned på, og det at så mange lurer på om det er "lov" tyder jo på at man ikke umiddelbart synes det er helt innafor.
Vi bonusjegere vil jo selvsagt gjerne tjene så mange poeng/CT som mulig, og bruker både tid, kløkt og en del kroner på å få det til. Men samtidig, som det med jevne mellomrom påpekes her på forumet, kan det være greit å ikke makse og "utnytte" alle muligheter for poenginntjening. Da ender det bare med at det ikke blir poeng til noen til slutt.
For min del vil jeg heller ha mulighet til å betale mine faste kostnader som kommer på e-faktura hver måned og få poeng og omsetning på disse, enn å kjøre en 100K regning fra et kredittkort gjennom BillKill for å sikre CT nr 2. De fleste skjønner at slike transaksjoner fort kan gjøre at avtalen BillKill har fått i stand med Amex opphører raskere enn man ønsker.
Vis alt...