Jeg ringte Sas i dag tidlig for endring av hjemreise flyplass når jeg så det var sluppet biz bonus billetter fra LAX i juli. Kom gjennom til en svenske som startet med det mest brukte ordet til våre kjære naboer tyvarr, du har brukt en companion du må ringe Tallin. I angst for at disse ville bli tatt før Tallin åpner klokken 9 prøvde jeg meg på ny og kom gjennom til en Danske. Han fikset biffen på 1-2-3 Jeg fikk endrings gebyr på 150 per person. Når man ikke har mulighet til endre dette selv online, skal man da få dette gebyret? Jeg hadde OSL-SF-ORD-OSL og endret til OSL-SF-LAX-OSL.
Jeg har inntrykk av at man kun slipper gebyr dersom man blir hindret av en teknisk feil på nettsiden -- ikke manglende funksjonalitet. Ellers kunne man brukt samme argument for å også slippe gebyr for ombooking av *A-reiser ol.
Jeg har endret på reisen tidligere gjennom danske gullmailen og ikke fått endringsgebyr. Da har jeg kun endret datoer og fra plus til biz. Grunnet at det dukket opp biz fra LAX i dag måtte jeg endre asap og ringte inn. Endringen nå går jo på bytte av flyplass på hjemreise fra ODR til LAX. Litt rart man ikke kan gjøre det online.
Biz til SF og biz i retur fra LA er som å vinne i lotto Men skal man få endringsgebyr når man ikke får byttet flyplass selv?
I praksis kunne du jo avbestillt reisen du hadde og bestillt på nytt, uten gebyr, men med risikoen for at billettene forsvinner. Kan ikke regne med at de skal lage en løsning som støtter flere titalls av kreative løsninger vi bonusjegere finner på. Har vært i samme situasjon som deg, flere ganger, og synes det er helt innenfor at SAS tar noen kr for dette.
Man kan endre en bonusreise med bytte av fks dag og reiseklasse. Synd man ikke kan bytte flyplass selv. Innenfor med endringsgebyr men usikker på om det er riktig når man ikke får gjort endringen selv.
Jeg har også lurt på hvorfor det ikke er sluppet billetter til USA etter 30. oktober. Både bonusbilletter og vanlige. Her er svarene jeg har fått: - Telefon (Svensk): Alt er utsolgt etter 30. oktober. Dette er populære billetter! (Håpløst svar!!!) - Facebook melding (Svensk): SAS slipper alltid billetter 300 dager på forhånd. (Håpløst svar!!!) - Diamond.dk: Det har vi dessverre ikke fått noen beskjed om, så jeg kan ikke svare (eneste fornuftige svaret, selv om det ikke hjalp meg)
Fortsatt tynt med alternativer fra SAS neste vinter, men ser at Widerøe har begynt å legge ut billetter. Mye propellfly for poengene om man vil reise innenriks:
Jeg har invitert et familiemedlem inn i point sharing gruppen min. Denne personen har x antall poeng som utløper over nyåret og fant ingen fornuftige måter å bruke disse på. Kan jeg gjøre en endring på allerede eksisterende CT booking og få trukket disse poengene ved en rekalkulasjon? Og ja, mine poeng har senere utløpsdato.
Det stemmer med min erfaring. Bare pass på at poengene trekkes på nytt, enkelte kundebehandlere dropper det ved mindre endringer
Har eller hadde en CT tur i Juli med TK business osl-ist-mle-ist-osl. Fikk akkurat uten videre melding fra SAS appen at bestillingen var kansellert, ikke bare noen flyvninger, men hele bestillingen. Ser på turkish sine sider og virker som flyvningene fortsatt går som planlagt. Ikke fått tilbake poeng eller CT. Blir en henvendelse til gullmailen, men noen som har vært borti tilsvarende?
Det er en del rapporter på businessclass.se om lignende hendelser de siste dagene. Er det lenge siden du booket eller endret på reisen?