Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

  1. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,957
    Likes mottatt:
    5,761
    Bonuspoeng:
    183
    Aha. Da skulle en tro at bookingen burde ha vært i orden, men ser at en av svenskene har fått beskjed om at årsaken til kansellering var at nye billetter ikke ble utstedt korrekt etter en ombooking i september(!)
     
  2. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,464
    Likes mottatt:
    5,614
    Bonuspoeng:
    183
    Det skjedde med meg nå nettopp. Det er imidlertid en ren SAS-reise til ORD april/mai neste år. Jeg vurderer faktisk å utsette reisen til sommeren, så jeg tar ikke det så tungt at denne reisen er kansellert. Men det vil være morsomt å høre hva SAS vil si når de ser to-åringen min skal reise alene til Chicago. :) (Sønnen min har egen billett som er lenket til min)
     
    EndreD liker dette
  3. Boleole

    Boleole Aktivt Medlem

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Dette skjedde med meg i slutten av november for to bookinger, fikk plutselig en haug med refund notices i eposten, tenkte først at dette var differansen fra flere endringer jeg gjorde for en stund tilbake. Fikk ca samtidig nye billetter for den ene bookingen, men ikke den andre, ringte inn og den var blitt kansellert. Setene var heldigvis fortsatt ledige så jeg fikk booket reisen på ny. Fikk ingen god forklaring på hvorfor dette hadde skjedd.
     
  4. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,643
    Likes mottatt:
    7,620
    Bonuspoeng:
    183
    Kan være, hadde gjort en endring som gjorde at jeg slapp innom FRA.
    Dette gjorte at det ble ca. 200kr mindre i avgifter, samtidig som jeg måtte betale 150kr i endringsgebyr per person, skulle altså ha tilbake 100kr som jeg ikke kan se å ha fått.. har heller ikke stresset med det..
     
  5. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg endret en CT 14.12 som resulterte i refusjon av noen avgifter pr. bill. men har ikke fått noe kansellert. Har fått pengene tilbake på kortet..
     
  6. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,643
    Likes mottatt:
    7,620
    Bonuspoeng:
    183

    Opprinnelig bestilling ble gjort 3. august, endring 5. august(når retur billettene til ønsket dato ble sluppet).

    Det stemmer.


    Nå løste SAS dette på en forbilledlig måte, har fått revenue billetter som erstatning, på businesslass.se så er det noen som også har fått sine bonusbilleter i F erstattet med revenue. Mulig SAS ikke betaler full billettpris, men dette kan ikke vært en billig affære for SAS og rydde opp i
     
  7. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noen som har bestilt en reise med CT som har gått ut på dato og har fått endring eller kanselleringer i ettertid nå i det siste?
     
  8. vegasbaby

    vegasbaby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    283
    Bonuspoeng:
    63
    Samme her. Foretok endringen med refusjon den 19.12. Følger spent med i app’en, håper den ikke blir borte.
     
  9. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Mener jeg leste ett sted siste uke at den ikke er flyttet til Kypros, men at alt er samlet i Sverige nå, ett eller annet sted i usentrale strøk..
     
  10. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,643
    Likes mottatt:
    7,620
    Bonuspoeng:
    183
    Her er svaret fra SAS ang hva som er skjedd (kopiert fra businessclass.se sitt forum):

    Som utlovat vill jag ge en summering av det som hänt och vägen framåt;
    Har nu fångat upp detaljerna med kollegorna som arbetar med detta;

    Vi kan nu konstatera att vi under 4 dagar haft ett fel som påverkat en automatiserad it-process för att hantera pnr changes.
    Totalt är under en halv procent av alla processade biljetter pga reissue/refund/changes mm drabbade under dessa 4 dagar vilket såklart påverkat berörda kunder.
    Av de drabbade har redan 40 % hanterats och resterande 60 % hanteras proaktivt av ett dedikerat team.

    Självklart för specifika frågor runt enskilda bokningar som påverkats, eller ändrats där man ej är helt nöjd, ber jag er kontakta customer support. Vår ambition är givetvis att lösa varje specifikt fall till kundens belåtenhet.

    Jag hoppas ovan ger en bättre bild och förståelse och förhoppningsvis kan det minska många av de spekulationer som naturligtvis uppstått i tråden.

    Önskar er alla en god jul och ett gott nytt år!

    Med vänlig hälsning,
    Peter
    Tech Lead Loyalty Solutions.
    SAS
     
    Gullars, Spielhaug, jgroneng and 3 others like this.
  11. frkSimensen

    frkSimensen Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg strever med å få utnyttet CT som går ut 28 feb 2021. Og jeg strever med å få noe ut av svenskene på CT- telefonen. (Jeg har kun en erfaring med CT-booking, så er relativt newbie). Driver og sjekker ut destinasjoner på United (åpen for det meste). Tidsrom ca november 2021. Finner en del på United, men 3 av 4 av svenskene jeg har pratet med finner ingenting av det jeg finner. 1 av 4 fant, men klarte ikke booke noe fordi det var med TG. Og TG var låst for booking (første gang han erfarte det var i dag- ringte agenten- det var nytt for han også- men det var låst, fikk bare opp alternativ for "venteliste").

    Er det noen som har forslag til hva jeg nå bør gjøre?
     
  12. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,464
    Likes mottatt:
    5,614
    Bonuspoeng:
    183
    Nå som jeg ikke vet hvor du skal, så sier jeg dette kun på generelt grunnlag. BR og TK har god tilgjengeligheter i C til begynnelsen av des. 2021. Siste gang jeg sjekket har NH noen få ledige seter igjen fra mellom FRA og HND i C frem til ca. midten av nov. Noe bedre tilgjengelighet fra HND til andre steder i Asia. Så her har du i alle fall muligheter hvis Asia er destinasjonen din.

    I disse tider når "Talinn" er lagt ned og svenskene overtar, har flere av oss opplevd blandede kompetanse blant svenske agenter. Men be dem søke og booke leg for leg. Ellers kan du se hvilke reiser som er blitt bestilt i den siste tiden her: https://insideflyer.no/forums/threa...r-av-ct-eller-vanlig-poengreise.9284/page-220 (Så vidt jeg kan huske, er det få eller ingen reiser med TG booket i den siste tiden)
     
    Last edited: 05. jan 2021
    Insomnia4u liker dette
  13. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noen som har erfaring med å benytte 5 legs på retur reise ?
    Har funnet CUN-PTY-MIA-ZRH-MUC-OSL, benytter bare to leg på innreisen.
     
  14. dahlmath

    dahlmath Aktivt Medlem

    Innlegg:
    429
    Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Det har vart en del av de tilfellene når man kollar gjennom CT booking tråden... men det er vel mer ved feil fra agenten som det har blitt til. Med andra ord, får du det til, var happy. Får du det ikke, så har de koll på reglene :D
     
  15. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,176
    Likes mottatt:
    869,686
    Bonuspoeng:
    293
    Eller ved hjelp av en venninne jeg har i København
     
    Liza, RoadKing and Maggie like this.
  16. dahlmath

    dahlmath Aktivt Medlem

    Innlegg:
    429
    Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Hon og de andre på den avdelningen er meget bra !
    Vi får ge den nya avdelningen som tagit över CT-köret ett år eller två så er de nog på jämn nivå med gamle gode Tallinn kontoret.
     
    Eddie47 liker dette
  17. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,158
    Likes mottatt:
    7,913
    Bonuspoeng:
    183
    <conspiracy>Nå som svært mange har spart opp uhorvelige mengder EB-poeng som de ikke har fått brukt, så passer det fint å få inn agenter som ikke er så «flinke» til å finne gode (les dyre) reiser for bolaget inntil mye av etterslepet på poeng er brukt opp</conspiracy>
     
    Jeanette liker dette
  18. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    770
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Etter hva jeg selv har erfart spiller det ingen rolle om utreise eller hjemreise har 5 legs så lenge det ikke overstiger 8 legs totalt:)
     
  19. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Det er jo også det som er definert i reglene.
     
  20. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,158
    Likes mottatt:
    7,913
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som vet om man kan få bonus for å bestille Amazon Prime noe sted? Skulle ha sett siste sesong av The Expanse...
     
    Jorge liker dette

Del denne siden