Her kan du komme med forslag til en lur måte å bruke poeng på. Har du masse poeng, men vet ikke hvordan du kan maksimere bruken av disse? Spør her da vel! Velkommen skal du være!
Da kan jeg jo slenge ut en her... Har ca 70.000 Flying Blue poeng. Kan i utgangspunktet reise hvor som helst en liten uke i mai 2014. Takker for alle gode forlag
Kun en ting som gjelder ved bruk av FB poeng, og det er såkalte promo awards som er utvalgte destinasjoner med opptil 50% rabatt. Lykke til Følg med her: http://www.flyingblue.com/promo-awards.html#
Takk for link! Har forresten et par krav; vær og føreforhold for kortbukse og god tilgang på kaldt øl Så langt er det en business-tur til Karibien som frister mest. Skal følge med på tilbudene utover vinteren.
På SAS sine sider så står det under uttak på SAS metall: Asia <---> USA 140 000 EB-poeng per pers t/r i Business. Burde det da gå an å booke (i teorien) SFO-CPH-NRT-CPH-SFO? Jeg prøvde det på SAS.no selv men da jeg satt SFO som avgangssted så fant den ikke NRT i listen over ankomststeder.
Nå som jeg har en PC hvor forumet funker, så kan jeg linke til den siden også; http://www.sas.dk/en/EuroBonus/Earn-points/airlines/SAS/SpendPoints/award_chart/?t=1394014905197 Flights with Scandinavian Airlines, Wideroe and Estonian Air ASIA USA SAS Go One-way / Return 48 000 / 80 000 SAS Business One-way / Return 84 000 / 140 000 Taxes & fees One-way / Return from € 35 / 56
Hei. Jeg er helt ny her. Bruker 140.000 poeng på Companion t/r Phuket men fikk en solid regning på skatter og avgift, nemlig NOK 3.783 pr. person, tilsammen 7.566. Syntes det høres mye ut, eller er det riktig?
2 stop, Oslo og Bangkok. Undersøkte hva avgiftene ble på to rdinære businessbilletter samme rute og da ble summen dette: Passenger Service Charge496 NOK Passenger Charge230 NOK Passenger Service Charge (Domestic)270 NOK Fuel* and Security Surcharge *Non refundable charges on non-refundable tickets5 028 NOK Totalsum skatter, avgifter og tillegg:6 024 NOK
Har forresten fått Class I, hva betyr det? Sjekket hva avgiftene ble på en annen side, Matrix Airfare Search, og da ble de på NOK 5.734 totalt. Det er jo nesten 2 000 mindre enn det jeg har betalt. begynner å tro at det er en feil her.
Dersom dette er med Thai stemmer det nok, da de har noen helt syke charges på bonusbilletter. Betaler cirka det samme for BOO-OSL-MUC-BKK-MUC-OSL-BOO, og det er de to leggene med Thai som koster flesk. I-klasse er klassen bonusbiletter på businessklasse bookes inn i. O er First og X er economy.
Hvor lenge i forkant slippes bonusseter i *A? Tenker på å bestille noe i mndskiftet des/jan, men får knapt noe opp i KVS. Er det forskjell med tanke på tilgjengelighet i forhold til hvorvidt jeg bruker AC og ikke ANA?
Spør igjen, jeg. Har endelig funnet og bestilt et ledig sete i F til fra PHL til FRA før jul den 21/12, men som egentlig er en/to dag(er) etter det jeg gjerne skulle ha ønsket. Kan det være at flere seter før den 21/12 slippes, eller er vanligvis alle sluppet innen nå for de datoene?
Må sannsynligvis en kjapp svipptur over dammen i romjulen med retur like over nyttår. Dette er en periode der det tradisjonelt er lite ledige bonusbilletter, men jeg finner noen spredte her og der (EB-poeng, gjerne med *A). Er det noen som har erfaring med hvordan tilgangen på billetter utvikler seg nærmere avreise? Slippes det fortsatt billetter ca. 14 dager før hos enkelte selskaper, eller blokkeres dette ut helt p.g.a. stappfulle Economy-klasser?
Det beste er vel å sikre seg noen plasser nå og evt endre de hvis tilgjengelighet blir bedre i den klassen du ønsker.
Jobber med saken Hva hvis jeg f. eks. booker en tur/retur. Utreisen i First, men kun Business tilgjengelig på retur nå. Kan jeg da, ettersom jeg tross alt må betale for First i utgangspunktet, få endret returreisen min fra Business til First dersom ledig kapasitet dukker (samme rute) opp etter at utreisen er foretatt?