Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

  1. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Har vel fått ja i 9 av 10 tilfeller på Sola, men det er i Plus og med EBD da.
     
  2. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,408
    Likes mottatt:
    21,217
    Bonuspoeng:
    183
    Til og med da jeg hadde 3 småunger på slep og med innsjekket bagasje fikk vi fly noen timer tidligere OSL-TRD etter AMS-OSL. Er en del år siden.
    Spurte bare pent i skranken om det var en mulighet å bli med på en avgang som var ca en time fra det tidspunktet vi var der. Ground crew hamret løs på tastaturet, sa "nei" med et lurt smil, mens hun leverte fra seg nye boardingkort, og det viste seg at vi plutselig hadde dårlig tid for vi fikk bli med på et fly som gikk en halvtime fra det tidspunktet. Hadde kun sølv på det tidspunktet.
     
    Gullars, RoadKing, holmen and 2 others like this.
  3. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Vi planlegger en reise sammen med et vennepar. Vi reiser fra Oslo og de reiser fra Stockholm, begge med SAS til EWR.

    Spørsmål 1. Er det mulig at jeg booker billetter for dem med min FP4.

    Spørsmål 2: Om dette er mulig så er nok i så fall løsningen en point sharing gruppe (for de skal selvfølgelig betale for egen reise med sine poeng). Problemstillingen er da at vi vet at man selv ikke har kontroll på at "riktige" poeng brukes ved booking fra Point sharing. Så spørsmålet er da hvilke poeng som brukes - er det de som er opptjent først, eller er det poengene som utløper først?

    På SAS så står det eksplisitt at det er opptjening som gjelder, men oversikten viser bare utløp.... Ikke lett å vite hva som faktisk gjelder

    upload_2021-3-4_18-41-3.png
     
  4. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,749
    Likes mottatt:
    21,954
    Bonuspoeng:
    293
    Det må vel være opptjent først? Ellers hadde diamantene i denne sammenheng sittet igjen med mesteparten av poengene sine?
     
  5. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, den tanken slo meg også, men da kan man på den annen side komme i den litt merkelige situasjonen at man bruker poeng uten utløpsdato på en bestilling for så at en drøss poeng i gruppen går ut på dato neste dag... Knappest noen optimal bruk av peong
     
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Mener dette har vært diskutert før og at konklusjonen var at de eldste poengene røk først, uavhengig av hvem som eide dem.

    Kan forøvrig bekrefte at Premium for Eco funker fjell. Har bestilt mange av det for slekta. Også uten at de er i pool’n.
     
    Arvid1410 liker dette
  7. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,956
    Likes mottatt:
    5,760
    Bonuspoeng:
    183
    Nokså sikker på at poeng med utløpsdato trekkes først. Her er vi EBD og EBG i gruppen, og saldoen til EBG går i null hver gang det bookes eller endres på en reise.

    Derimot usikker på hva som skjer om man har flere med EBD. Kanskje det da er tidspunkt for opptjening som gjelder?
     
    Arvid1410 liker dette
  8. Weissen

    Weissen Medlem

    Innlegg:
    145
    Likes mottatt:
    237
    Bonuspoeng:
    43
    I fjor høst bestilte jeg to (optimistiske) bonusreiser for i år, og har nå valgt å avbestille den jeg bestilte først av disse to. I februar gikk dog et par av poengene som ble brukt på denne bookingen ut på dato, og ble derfor trukket fra poengene som ble returnert når jeg avbestilte. Fair enough. I og med at jeg fortsatt har bestillinger liggende inne, så slo det meg at spesifikke poeng tydeligvis er knyttet til spesifikke bookinger. Stemmer dette? Jeg har alltid tenkt at så lenge man har flere bookinger i systemet, som har blitt gjort før utløpsdato, så vil poengene «holde seg i live» helt til evt. den siste av disse bookingene avbestilles. Noen som kan bekrefte at det bare er jeg som har misforstått her?
     
  9. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,896
    Likes mottatt:
    57,522
    Bonuspoeng:
    293
    Poengene hører til på den bestemte bookingen ja.
    Ellers kunne man jo bare å ha bestilt bonusreiser for alle poeng man har, og få evig varighet på alle poengene.
     
  10. Weissen

    Weissen Medlem

    Innlegg:
    145
    Likes mottatt:
    237
    Bonuspoeng:
    43
    Det er for så vidt et veldig godt poeng ja:D
     
  11. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,463
    Likes mottatt:
    5,614
    Bonuspoeng:
    183
    Så lenge man ikke endrer reisen selv, så skal de poengene leve trygt. Ellers vil det være fare for at utgåtte poeng forsvinner i forbindelse med rekalkulering, da returneres alle poengene først, før SAS trekker poeng på nytt.
     
  12. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Luxair, som er codeshare med SAS. Det er ingen fordeler å fly med dei med SAS? Som EBD. Skal til luxenburg i juni, men vurderer Brussel eller ein anna flyplass som alternativ med 4x poeng
     
  13. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,158
    Likes mottatt:
    7,910
    Bonuspoeng:
    183
    De er ikke *A, så jeg tipper ingen perks. Fly via MUC/FRA etc, lounge og så LG videre?
     
  14. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Ser ut til å bli pick-up i FRA og kanskje BRU, vil nok velge å fly SK så langs som mogleg, og turen frå CPH til BRU blir verdt 15000 statuspoeng t/r. Så då takler eg nokre timer på buss eller i ein leiebil.
     
  15. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,158
    Likes mottatt:
    7,910
    Bonuspoeng:
    183
    ViaTrumf + Hertz/avis = enda flere EB, samt flotte seg med en gøyal autobahn-bil?
     
  16. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Elsker å køyre bil, så det kan vera det blir løysinga! Hører litt ulike rapporter om offentleg transport i Luxenburg
     
  17. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,158
    Likes mottatt:
    7,910
    Bonuspoeng:
    183
    Taxi er tingen fra flyplassen i Lux. Buss og taxi går fint til innerstaden. Vel inne i byen er det gåavstand til det meste. Dødt i helgene, mye liv i ukedagene, «alle» jobbpendler
     
  18. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    Har AC sperret for award billetter (I)?
    Får at de er "currently unavailable" på EF...
     
  19. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,463
    Likes mottatt:
    5,614
    Bonuspoeng:
    183
    Nei. Men EF som er United-basert ser ikke dem. Det er forklaring et sted. Men AF ser AC I. Jeg har selv funnet og booket AC I mellom EZE og SCL.
     
  20. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    Ok, takk!
    Men da er feilmeldingen "klønete"...
    AC_unavailable.jpg
     

Del denne siden