Som @Upsaker sier, så får jeg stadig lov til dette. Nå i det siste er de blir veldig opptatt av å si fra at det er mulig billettene blir borte i prosessen, for de avbestiller visst en av reisene, for å legge de til på den andre. Skal få gjort dette en gang til i neste uke, for påskeutfarten 2022. Kan melde tilbake om jeg får lov nok en gang.
@holmen har en eget hotline nummer, som t.o.m finner biz billetter man ikke ser online Jeg har fått slått sammen billetter men ikke gjort dette siden Vibeke fikset. Om de nå gir advarsel om at det kan være fare at de forsvinner, er det kanskje like greit gjøre det selv? Stå opp 03.17 og håpe @holmen ikke kaprer de
Da høres der egentlig ikke ut som de slår de sammen, men at de faktisk kansellerer den ene og deretter plukker opp setene og legger de til på den andre. Er jo en sjanse å ta
Fikk aldri noen advarsel fra Vibeke når jeg har bedt om dette tidligere. Men kan hende hun tok en kalkulert risiko.
Er det bare meg eller er Sas.no og Amex.no de to mest bedritne nettsidene som det konstant er noe krøll med? I dag morges hadde jeg en halvtimes slåsskamp med sas.no før jeg endelig vant på K:O og fikk bestilt 2pax biz billetter. Kastet meg inn og ut, fikk ikke tilgang til mine eb detaljer og syntax error i en evig kamp mot mitt snart kommende hjerteinfarkt Her om dagen hadde jeg to pax biz Osl-Tokyo nesten i mål. Nettsiden feilet ved betaling, Sas dere skylder meg et par leveår grunnet slike hendelser.
Hadde litt av samme utfordring idag tidlig. Løsningen var inkognito i Chrome og logge inn før jeg søkte etter billetter. Da fungerte det på første forsøk.
Når jeg prøvde slå sammen 2 enveis fikk jeg beskjed av gullmailen at det ikke gikk. Dette er ca 1 mnd siden nå.
Det er ikke noe problem. Men, du kan ikke ha to reiser hvor du benytter deg av samme flight i begge to.
Det jeg ikke forstår er hvorfor det ikke er mulig. Vi har jo to bookinger og «eier» begge setene. Hvorfor kan de ikke da bare slå de sammen..? Mulig det er en teknisk begrensing de ikke prioriterer å løse.
Unnskyldningen de brukte var at da måtte det avbestilles en reise og at det ikke var garanti for at denne ville dukke opp igjen.
Det kan godt være en begrensning i Amadeus at det ikke er mulig å slå sammen to PNR. Det virker heller ikke som det er mulig å flytte en flight fra et PNR til et annet. Det er ikke akkurat et moderne program, selv om jeg regner med at det videreutvikles kontinuerlig.
Amadeus kan vel fremdeles kjøres ved bruk av DOS-commandoer, og trenger vel en total restrukturering. Husker jeg lærte meg endel av dem da jeg jobbet i Sas Ground Service (SGS) for mange år siden (hallo ID-reiser ) I disse COVID-tider med lite reising er det jo perfekt å teste ut/implementere ny teknologi, men siden de som må betale for det (flyselskaper, reisebyrå mm.) er på konkursens rand skjer det vel ikke. I tillegg har jeg forstått det slik at en hver tjeneste utenom core koster ekstra, f.eks å implementere seatblock for statuskunder.
Jeg ringte SAS idag og "tok sjansen". De kansellerte hjemreisen, plukket setene opp igjen og la de til på utreisen slik at denne ble en t/r. Hun jeg snakket med var veldig usikker og sa igjen og igjen at det ikke var sikkert retur-setene dukket opp. Men det gjorde de =) Så da har jeg fått OSL-CPH-LAX/SFO-CPH-OSL i påsken 2022