Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

  1. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,459
    Likes mottatt:
    5,609
    Bonuspoeng:
    183
    Verktøy som «Awardfares» kan være nyttig. Det finnes innlegg her som forteller mer om verktøyet, så et søk burde gi deg nok informasjon.
     
    Neguah liker dette
  2. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    978
    Likes mottatt:
    2,894
    Bonuspoeng:
    93
    Et kjapt søk på awardfares ga meg treff på opptil flere destinasjoner med eva air,
    Osl-lhr-tpe-ceb/han/dps 3-4 ledige business seter på alle legg, med utreise osl 12mars.
    Et lite tips er å snevre inn søket så mye som mulig på awardfares. I det siste har det blitt veldig tregt. Om du søker kun direkte med et spesifikt selskap i en spesifikk klasse så vil søkefunksjonen fungere mye bedre.

    Finn først det lengste og det vanskeligste strekket, i mitt eksempel var det lhr-tpe, deretter finner du siste strekk til ønsket destinasjon. Intra europa finner man somregel det man trenger, noen ganger må man ta til takke med eco.
     
    Neguah and Insomnia4u like this.
  3. Neguah

    Neguah Aktivt Medlem

    Innlegg:
    271
    Likes mottatt:
    125
    Bonuspoeng:
    43
    Takk til alle som bidro, og spesielt takk til Magnus1001 for personlig hjelp! Awardfares er helt fantastisk. Har booket til til Miami i mars.

    Jeg snakket med en sliten svenske, og jeg mistenker han har tatt feil fødselsdato på en av oss. Hvor kan jeg sjekke og evt. endre fødselsdatoen han la inn?
     
    Magnus1001 liker dette
  4. Tobben

    Tobben Nytt Medlem

    Innlegg:
    44
    Likes mottatt:
    65
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg har en CT som snart utløper og aner ikke hva jeg skal få brukt den til. Poengene trenger jeg i hovedsak til en annen større tur som jeg skal ta senere, og flere CT er i boks, men er jo for ille å la den fare. Noen som har noen tøffe forslag for en weekend-solo med lounger og flytyper?

    Holder man seg i Europa, så ser det ut til at Turkish kan tilby noen strekninger med 777 og 330 til IST. Asia dropper jeg pga poengene. Noe i sone Midtøsten/Nord Afrika eller Nord-/sentral-Amerika som kan anbefales der destinasjonen ikke er målet, og tiden fort blir litt knapp?:rolleyes:
     
  5. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,231
    Likes mottatt:
    22,420
    Bonuspoeng:
    183
    Eg trur eg ville gått for noko med TK via IST ja. Kanskje i kombinasjon med LHR og lange layovers? Då får du i alle fall rikelig med loungar du kan vitje.
     
    Tobben liker dette
  6. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    696
    Likes mottatt:
    1,674
    Bonuspoeng:
    93
    Hva med en LH F tur? Og poeng kommer vel ganske fort om dagen?
     
    Tobben and holmen like this.
  7. Tobben

    Tobben Nytt Medlem

    Innlegg:
    44
    Likes mottatt:
    65
    Bonuspoeng:
    18
    Godt forslag, LH F er vel aldri feil, bare litt redd for at forventningene til flyreisene blir skrudd opp vel hardt for fremtidige turer..:D
     
    Last edited: 03. aug 2021
    holmen liker dette
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Once you go F, you cannot go back..

    Alle med sterk bonusfeber har fått på denne snellen.. Business er ikke lenger konge, det er i beste tilfelle akseptabelt om det ikke finnes muligheter til noe annet.
    Snur man på det så er jo også F en utdøende rase, så test før det er for seint..
    Jeg fikk aldri testet Lufthansa med stol og seng og er litt død inni meg på grunn av det. Samme med SAS sin all- business 737..
     
    Kristian, Insomnia4u, EndreD and 3 others like this.
  9. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Hver gang jeg leser den eplekjekke tonen «Jeg er for cool for monkey class» tenker jeg;

    dere flyr ikke mye.

    La oss si at det årlige snittet på forumet er under 2 interkontinentale bonusturer og 2 betalte i Business – det er liksom ikke frequent flyer på langdistanse.

    Koselig å fly fin kabin ved anledning, men usikker på om så mange av dere kunne forsvare kostnaden dersom dere var oftere på loffen.
     
    Darkcho, EndreD, Are and 2 others like this.
  10. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Du har selvfølgelig helt rett i det.

    De fleste poster på formumet fra min side er spissformulert med litt humor og glimt i øyet, og bør leses med det i tankene.

    Men på den andre siden er det helt klart at man får andre forventninger til reise etter man har tatt skrittet over til F, spesielt om man setter pris på litt luksus eller har litt over gjennomsnittet stor intimsone.
    Jeg betaler personlig for intra-Europa C om prisen ikke er for høy, ikke fordi jeg svømmer i penger, men fordi jeg setter stor pris på litt ekstra service og garantert ledig midtsete. Rasjonelt? Helt sikkert ikke, men jeg har heller ikke mer enn en håndfull reiser i året hvor det er relevant.

    Av mine kanskje 150 flyturer i året er nok 80% intra-Norden eller SAS i Europa og da er nødutgang med ledig midtsete sikret i 95% av tilfellene.
     
    Gullars, Lillegutt and Edvard like this.
  11. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,635
    Bonuspoeng:
    183
    Og hovedpoenget "Test F før det er for sent" står uavhenging av hvor mye man reiser sånn ellers ;)
     
    Gullars, milehigh, kaiarne and 2 others like this.
  12. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg forsøker stadig å finne en erstatningstur for Vietnam-turen vår i november som jeg nå har gitt opp.

    Hva er beste Biz til USA om dagen? Ser Air Canada kan være et alternativ men kona tenker nok det blir en for lang omvei til f.eks. Florida eller Sør-California. Og å finne ledige billetter med SAS er jo stort sett sjanseløst ..

    Andre forslag?
     
    Eddie47 liker dette
  13. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    696
    Likes mottatt:
    1,674
    Bonuspoeng:
    93
    Det er nok litt sant, men veldig kjekt å prøve ut og så sammenligne det med andre seinere. Er jo veldig gøy å prøve ut det meste av muligheter. Noen biz er bedre enn andre og noen F er bedre enn andre, så greit å prøve ut selv og så lage sine egne meninger :cool:
     
    Tobben liker dette
  14. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,473
    Bonuspoeng:
    293
    Må nok bare lete på Awardfares, og se hva som er ledig. Finn ut hvor det går flighter, og søk. Og søk. Og søk. TAP kan kanskje være en mulighet? Eller fly via Mexico?
     
    Darkcho and indahla like this.
  15. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,147
    Likes mottatt:
    869,601
    Bonuspoeng:
    293
    Koner er rare!!
     
    1884derby and indahla like this.
  16. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,147
    Likes mottatt:
    869,601
    Bonuspoeng:
    293
    Som unge lovende @holmen sier TAP vis LIS eller Turkish via IST eller Austrian via VIE ..
     
  17. Lillegutt

    Lillegutt Lonesome traveler

    Innlegg:
    214
    Likes mottatt:
    832
    Bonuspoeng:
    93
    Det er ikke veldig stor forskjell på Toronto og New York når det gjelder flybytte, så personlig hadde jeg ikke hatt noe motforestillinger mot ett flybytte der. Litt usikker på om du må ha eTA (canadisk ESTA) hvis du bare er i transit. Så hvis det åpner seg noe fornuftig via der, hvorfor ikke. Heller det, men grei BIZ videre enn garantert øko (som du får med UA innlands)
     
  18. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,635
    Bonuspoeng:
    183
    Samtlige av disse er vel lenger omvei i miles enn Canada på vei til Sørcalifornia? :D Men skjønner ønsket om direktefly fra Europa. Da får man jo også større andel av turen i longhaul biz.

    Tips hvis man må ha en mellomlanding i USA er å sjekke til IAH. Da får man både god tid i longhaul biz, og det er betraktelig kortere videre enn ORD/YYZ/EWR. Ihvertfall til MIA.
     
    Last edited: 04. aug 2021
    holmen liker dette
  19. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,829
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
     
  20. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,147
    Likes mottatt:
    869,601
    Bonuspoeng:
    293
    TAP flyr til MIA via LIS

    Air Canada går ofte til Toronto og terminal 1, det er en «rotete» flyplass med mye køer.
    Austrian flyr til Montreal, der har jeg ikke vært.
    Transitt i Canada krever eTA
     

Del denne siden