Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

1. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,365
    Bonuspoeng:
    183
    Driver og ser på MXP i haustferien, og ser at Air Dolomiti og Helvetic Airlines flyg for LH og LX. Er dette wetlease, slik at *A- gold gjer loungetilgang og ekstra baggasje, eller er dette borte no?

2. Modegard

Modegard Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,380
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg skal en tur til Korea i starten av Oktober. FinnAir biz bort og Qatar biz på retur. Jeg tenkte å kreditere poeng til Alaskan, som gir cirka 22k Alaskan miles. Eller er det andre aktører i OW jeg burde se på? Tviler på at jeg er i målgruppen for noe toppstatus i OW det kommende året.

3. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    811
    Bonuspoeng:
    93
    Det finnes mengder av bonusbilletter TRF-CPH.

Det finnes samtidig mengder av bonusbilletter CPH-WAW.

Hvorfor er det da plent umulig å finne en eneste bonusbillett når man søker på TRF-WAW? Burde det ikke komme opp masse forslag med TRF-CPH-WAW?

Det eneste jeg får er en rød linje hvor det står "Dessverre kan vi ikke finne noe som matcher søket ditt. Avgrens søket ditt."

4. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    811
    Bonuspoeng:
    93

Førsøkte å spørre den danske gullmailen om det samme:

Ved søk på SAS.no finner jeg masser av bonusbilletter TRF-CPH.
    Samtidig finner jeg masser av bonusbilletter CPH-WAW.
    Når jeg derimot søker TRF-WAW får jeg ingenting.
    Burde det ikke her komme opp mange forslag med TRF-CPH-WAW ?

Jeg fikk da til svar:

Tak for din E-mail
    Det er et godt spørgsmål du der fremkommer med. Umiddelbart skal der minimum connection time være overholdt . Dvs der skal være meget bestemte tidsinterval imellem flyene for at rejsen vil komme frem som en samlet rejse. Denne varierer fra lufthavn til lufthavn.
    Der ud over så må man ikke flyve igennem hvilken som helst lufthavn for at komme til Warszawa fra Sandefjort, (routing) her skal du flyve til Warszawa enten via København eller Stockholm ikke igennem nogen anden lufthavn fx. Bergen - Trondhjem eller Stavanger. Disse muligheder ville komme frem såfremt du søger en rejse fra Sandefjord til København.
    Jeg håber dette besvarede din henvendelse ellers er du velkommen til at vende retur.
    Jeg ønsker dig en god dag

Deretter trodde jeg at jeg hadde funnet en løsning:

Takk for svar !

Jeg forstår deg slik at TRF-CPH-WAW er en gyldig routing, såfremt minimum én time(?) transfertid er overholdt.
    Jeg funderer da på om problemet kan løses på følgende måte:

1. Jeg booker t/r TRF-CPH for 20.000 points.
    2. Jeg booker deretter (med minst én time(?) transfer) t/r CPH-WAW for ytterligere 20.000 points.
    3. Jeg henvender meg til dere for å slå sammen de 2 bookingene til én, og får refundert 20.000 points.

Er dette en god fremgangsmåte i de tilfeller det ikke er mulig å bestille gjennomgående reise på nettsiden?

Men neida:

Tak for din E-mail

Vi kan ikke slå rejser sammen. Der skal være billetter tilgængelige på rejsen og den skal overholde samme routing. Der ud over skal det være X eller I bookingklasse booket på. Altså rent EuroBonus. Vi kan ikke være behjælpelige med delbetalte billetter.

Jeg kan ikke love dig vi kan gøre noget, det afhænger af om der er noget tilgængeligt. Hvilke datoer kigger du på henholdsvis udrejsen og hjemrejen?

Jeg ved godt jeg er lidt vag i mit svar. Men når jeg ikke kan se noget tilgængeligt på EuroBonus billetter kan jeg ikke love vi kan gøre noget. Og har du købt noget forkert så kan det være de heller ikke kan refunderes.

Jeg ønsker dig en god aften

Noen forklaring på hva som gjør det hele så vanskelig?

Bør jeg bare forsøke å gjennomføre en booking slik jeg har beskrevet ovenfor, og håpe at gullmailen er mer behjelpelig når vi snakker om et konkret tilfelle snarere enn et hypotetisk?

Eller er det en bedre fremgangsmåte å bare finne billettene, for deretter å be gullmailen gjøre bookingen for meg?

5. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,085
    Bonuspoeng:
    293

Finn billettene, og gjerne et par alternativ. Send detaljene i en strukturert e-post så vil den som svarer sy sammen en rute for deg som er bookbar.

Insomnia4u liker dette
  6. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    811
    Bonuspoeng:
    93

Takk for hjelpen !

Hva er beste struktur for å gjøre tastejobben så enkel som mulig for kundeservice?

7. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Vanskelig å si hva som er best for kundeservice, jeg pleier å sette det opp slik:

upload_2021-9-10_15-17-48.png

Da burde det være rimelig klart hvor man skal og hvilken flight samt hvilken klasse det er :)

Eneste som antakeligvis ikke hadde klart å lese en slik tabell er egencia.........

8. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Vi har en F-booking til Japan i høstferien som dessverre ryker... :(

Jeg bad diamantmailen om hjelp til å kansellere, men så bad de om følgende: "Med hensyn til din CT og dette service fee på 450 NOK per person, kan dette i øjeblikket refunderes hvis myndighederne fraråder rejser til den destination du har booket hvis du har en rejse i denne periode.

Jeg skal bede dig om at fremsende denne dokumentation fra myndighederne, så kan vi hjælpe dig med at afbestille billetten. "

Er det ikke slik at Japan ikke tillater innreise for turister? Jeg fant i farten ikke noen offisiell dokumentasjon på dette, men er det noen som har en link?

9. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,407
    Bonuspoeng:
    293
    Tror det stemmer. Men fraråder Norge reiser til Japan? Det er vel det de spør etter?

10. igjr

igjr Nytt Medlem

Likes mottatt:
    35
    Bonuspoeng:
    13

11. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,327
    Bonuspoeng:
    183
    Japan er "lilla" på listen over "trygge land", så fra Norges ståsted er det fritt frem med reising til Japan. At Japan ikke vil ha oss inn har lite betydning for reiserådet.
    Derfor måtte jeg også godta at 2x450kr forsvant i det store sluket da jeg avbestilte høstferien til Japan.

tobeornot999 and holmen like this.
  12. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Hmmm... Det er jo litt dritt. Men er det fortsatt gratis å ombooke? Kan jo da ombooke til et "rødt land", for så å kansellere den med full refusjon? :)

13. Flyingdutchman

Likes mottatt:
    23,327
    Bonuspoeng:
    183
    Har prøvd å endre, men agenten jeg snakket med mente det ikke var innafor å bytte destinasjon fra Japan til Canada :D
    Siden han ellers var super hjelpsom og søkte på alt mulig (med andre ord var dette ikke en av de vrange agentene) valgte jeg å bare anse de 900kr som tapt.
    Om det er innafor å bytte til et rødt land i samme sone er jeg usikker på, kan være verdt et forsøk. For sent for min del i alle fall.

14. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,680
    Bonuspoeng:
    293
    Det er jo normalt ikke noe problem å gjøre dette, med mindre man har en utgått CT. Man kan såklart få problemer med at reisen er booket mens det fortsatt er et reiseråd til landet. Man må vel isåfall booke til en dato etter nåværende reiseråd og håpe at det forlenges.

Kaffen liker dette
  15. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    980
    Bonuspoeng:
    93
    Stemmer dette? Jeg kansellerte nå en reise til Maldivene med utreise 26/10. Såvideår jeg vet fraråder Norge reise til Maldivene, men jeg fikk ikke tilbake de 450 kronene pr pers. Går det an å ringe inn nå i etterkant å få tilbake disse?

16. Akhtarwakas

Akhtarwakas Medlem

Likes mottatt:
    139
    Bonuspoeng:
    43
    TK kansellerte ruten så jeg bestemte meg for å endre destinasjon siden sjansene for å komme seg til bali var lavt. Fikk heller ikke tilbake service fee. Mener at en eller agent hadde sagt at jeg skulle få det tilbake. Så følger denne.

17. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg sendte bare link til nettsiden til den japanske ambassaden og fikk full refusjon.
    https://www.no.emb-japan.go.jp/itpr_ja/11_000001_00035.html

igjr, trygveat and Insomnia4u like this.
  18. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,907
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg måtte akkurat kansellere en CT-tur til Vietnam fordi ANA kansellerte flighten HND-HAN. Iflg. agenten skulle jeg få alt tilbake. Skjedde på fredag så har ikke sett hva jeg har fått tilbake ennå.

igjr liker dette
  19. Flyingdutchman

Likes mottatt:
    23,327
    Bonuspoeng:
    183
  20. larvalabs

larvalabs Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hva er deres beste tips for denne situasjonen:
    Ønsker å reise fra Oslo to voksne til NY en gang i aug, sept eller okt høst 22.
    Har ca 250 000 EB poeng. Ønsker utelukkende å fly biz eller first, og i utgangspunktet gjerne biz fra Oslo direkte. Har siklet på LH first fra Frankfurt, men har forstått at det er omtrent umulig å booke first i LH via SAS.

All hjelp mottas med takk!

Del denne siden