Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

  1. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    921
    Likes mottatt:
    707
    Bonuspoeng:
    93
    Har eksperimentert litt, og det ser for meg ut som samme rute kreves på returen. Altså; har man mellomlanding et sted på utreisen, kreves mellomlanding samme sted på retur. Har ikke testet veldig mye, men det er i hvert fall slik det ser ut for meg foreløpig.
     
    Kristian liker dette
  2. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    2,091
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan er erfaringene dine med EF nå post-covid? Finner du billetter der som du får booket med EB? Jeg vurderer å reaktivere EF igjen nå for å finne noen fine biz-turer etter at jeg hørte AF er tregt.
     
  3. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg bruker en kombinasjon av Awardfares, Expertflyer og United.com. Ingen av de har vist 100% riktig, men jeg synes United har den beste brukeropplevelsen. Søkte opp billetter hjem fra Mexico i dag. EF viste ledige både via FRA og MUC, mens SAS fant kun sistnevnte.
     
    October and holmen like this.
  4. thrain

    thrain Medlem

    Innlegg:
    51
    Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    8
    Trenger newbie-hjelp til to spørsmål i en evt jakt på gullkort:

    1. Kan jeg bestille billetter til min sønn på min konto/ min eurobonus, oppgi hans navn på billetten, men samtidig få statuspoengene?
    2 Om han bestiller. Kan han oppgi mitt eurobonusnummer, slik at jeg får poengene?
     
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,595
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan bestille til din sønn, men opptjeningen er personlig. Men når det er sagt, jeg aner ikke om det kjøres en kontroll mot navnet. Du kan jo prøve.
     
  6. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel muligens regler mot å 'reise under uriktig' navn. Det er uansett, som @RoadKing skriver at det er den personen som reiser som mottar poengene (og jobber seg oppover mot en høyere status).
     
  7. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,163
    Likes mottatt:
    7,928
    Bonuspoeng:
    183
    Etter å ha trålet omtrent halve europas hovedsteder sammen med Stefan på CT-telefonen, så går det opp for meg at jeg erindrer noe om dårlig tilgjengelighet for LH-biz intra europa. Noen som har noe formening om når/hvis LH åpner C-seter i europa? Jeg tenker da på om de åpner en viss dato før avreise. AF og United viser god tilgjengelighet, men CT ser de ikke… (Gjaldt også TAP-biz forsåvidt)
     
  8. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Trikset var vel å booke FRA-HND feks først, så etter det legger du til LH videre.
     
  9. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,163
    Likes mottatt:
    7,928
    Bonuspoeng:
    183
    Ok, men hvis man har sluttdestinasjon i Europa?
     
  10. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Ingen anelse :p
     
  11. kristiaan

    kristiaan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    307
    Likes mottatt:
    2,442
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har vært i Japan på transit i det siste? Tenker på både NRT og HND. Har en CT-tur som jeg nok må avbestille hvis det ikke er greit med transit videre til feks Thailand. Noen som har erfaring med hvor enkelt det er, hvor lang tid en må beregne ekstra?
     
  12. rookietrader

    rookietrader Aktivt Medlem

    Innlegg:
    406
    Likes mottatt:
    771
    Bonuspoeng:
    93
    Skal ha meg en solotur på nyåret. Etter å ha lest om flere som nå booker Thailand her inne falt valget på det. Sittet timesvis på united og søkt og hadde endelig funnet ei rute jeg likte.

    OSL-FRA-BKK med Thai nedover. Denne fant ikke agenten i det hele tatt. Han fant derimot en annen rute jeg ikke fant selv.

    BKK-FRA-OSL / BKK-ZRH-OSL fant jeg med mange ledige seter hos United. Ingen av disse klarte han å booke da de var låst i systemet...

    Skulle vel bare lagt på og ringt på nytt, men klokka var 16:00 og det var fredag.

    Spørsmålet er vel egentlig: Er det bare å prøve på nytt (agentrulett) i tilfeller som dette?
     
  13. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har søkt mye på reiser i Sørøst-Asia den siste mnd. AwardFares/United stemmer ikke ofte med det SAS ser. I følge flere poster i andre tråder er dette pga at SAS ikke er villig til å betale for de bonussetene.

    Men om du er fleksibel på datoer er det mulig å finne reiser til Bkk med Austrian, Swiss, Turkish, og Thai (om det er innen 90 dg).
     
    rookietrader liker dette
  14. rookietrader

    rookietrader Aktivt Medlem

    Innlegg:
    406
    Likes mottatt:
    771
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for svar. Dessverre ikke så veldig fleksibel, da jeg har barn fra mandag-mandag annenhver uke. Men vi prøver på nytt til uka :)
     
  15. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Har en reise Europa-HND-HKG-TPE-Europa i januar (HKG er returpunkt) Ser ut som HKG ikke blir mulig.
    Finner ingen C billetter mellom HND og TPE (for å droppe HKG) i C på AwardFares. Har også forsøkt via BKK uten hell.

    Tips. ang andre destinasjoner jeg kan fly via mellom HND og TPE?
     
  16. Mbj

    Mbj Aktivt Medlem

    Innlegg:
    264
    Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Hva med ICN? Var en del ledig med Asiana da jeg booket tur i mars for en tid tilbake. Da har du vel både ANA og Asiana mellom HND og ICN, og både Eva og Asiana mellom ICN og TPE.
     
    indahla liker dette
  17. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,437
    Likes mottatt:
    12,625
    Bonuspoeng:
    183
    Hei. Kjapt spm.
    Ønsker en bonustur fra TRF-CPH med retur CPH-OSL ser alt er ledig på de aktuelle datoene, men klarer ikke bestille.
    Må man da bestille to enkeltturer og tape poeng eller finns det en annen måte å fikse det på?
    Mvh
    haifinn
     
  18. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    921
    Likes mottatt:
    707
    Bonuspoeng:
    93

    Du vil antagelig oppleve samme problem om du velger retur til TRF, og jeg mener etter litt prøving og feiling å ha observert følgende:

    Med Widerøe må begge veier følge samme rute for at det skal funke på nettsiden; altså har du mellomlanding et sted på veien må du velge mellomlanding samme sted på returen for å få bestilt på nett.

    Mulig bestilling på telefon løser problemet, men det har jeg ikke forsøkt. Du bør vel da slippe telefongebyr siden reisen ikke lot seg bestille på nett(?)
     
  19. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,437
    Likes mottatt:
    12,625
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for svar, Espen.
    Er ute etter direkte flygninger, men hjemtur CPH-TRF gikk ikke før 21.30. Derfor vil vi fly til OSL i 13 tiden, og ta toget til Porsgrunn.
    sitter i SAS tlf nå- og hører på vente muzak..
     
    Spielhaug liker dette
  20. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,437
    Likes mottatt:
    12,625
    Bonuspoeng:
    183
    Endte med to separate bookinger. Sendt mail til gull.no. om de kan slå sammen. ender vel med tyvaaaaaaaaaaaaaaaaaarr
     

Del denne siden