Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

1. mariusberg89

mariusberg89 Senior Medlem

Likes mottatt:
    159
    Bonuspoeng:
    43
    Ikke noe mer der
    upload_2021-11-11_22-40-5.png

2. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg ville ha søkt på LIS-REC. (leg for leg).

3. mariusberg89

Likes mottatt:
    159
    Bonuspoeng:
    43
    Fortsatt ingenting da. ref dialog jeg har begynt fra nest siste side her: https://insideflyer.no/forums/threads/sas-amex-companion-ticket-ct-q-a.2844/page-524 så virker det som at sas ikke kjøper en dritt tilgang lengre. Ser på muligheten for å samle poeng hos United i stedet om det lar seg gjøre. En stor skuffelse med CT når jeg har 3 stykker nå og ikke får brukt en dritt..

4. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
    Enkelte destinasjoner kan være vanskeligere enn andre, men helt håpløst er det kanskje ikke. Jeg har selv fem IC-bonusreiser i 2022 enten med FP eller CT. Men å søke på avreiseby->destinasjon i EF fungerer neppe så bra. Det som fungerer bedre er å søke leg for leg, sy sammen en reise og ringe inn og booker. Det er her man bør være litt kreativ. Det er beskrevet i andre tråder hvordan man søker for å øke sjanse for å finne bonusseter. Å ta en titt på dem anbefales.

5. mariusberg89

Likes mottatt:
    159
    Bonuspoeng:
    43
    Joa, ser den. Men når jeg feks nå søker på awardfares med utreise fra Oslo til hvor som helst så får jeg fortsatt ikke opp noe, selv ikke utover i 2022.

Om noen er gode på å booke og vil bistå, så betaler jeg gjerne litt for det. Bedre enn å se 3 CT billetter gå i dass..

6. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
    Nå vet jeg ikke hvordan du søker, men jeg har nylig booket Buenos Aires til Oslo med avreise i januar.(Skulle til Santiago, men AIr Canada lagde litt krøll for meg.)

7. mariusberg89

Likes mottatt:
    159
    Bonuspoeng:
    43
    jeg vil bare til sol og varme, samma hvor, men helst i nærheten av en strand..
    - des mellom 20 og 23 frem til ca 2 jan.
    - slutten feb / starten av Mars i en drøy uke.

8. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
    Om ikke noen andre kommer med noen gode forslag, så kan jeg se om jeg klarer å få til et søk eller to ikveld.

9. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,643
    Bonuspoeng:
    183
    Bonusbilletter til varmere strøk i juleferien blir ganske godt utplukket nesten et år i forveien, men du kan alltids være heldig og finne en og annen "restplass". Generelt krever det en del planlegging om man vil reise på tidspunkt hvor alle andre også har ferie.

Siste uke i februar er vinterferie på østlandet, så her er det også litt utfordrende. Noe enklere om man kan legge utreisen til midt i uken.

Et tips er å sjekke ut Aviancas rute BCN-BOG, der var det god tilgjengelighet da jeg nylig undersøkte muligheter for tur i romjulen. Derfra kan du komme deg til store deler av Sør- og Mellom-Amerika med et hopp eller to.

mariusberg89 liker dette
  10. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,208
    Bonuspoeng:
    293
    Når du har 3 CT er som er på vei til å gå ut, så kan du nå bestille reiser opp til et år frem i tid. Akkurat de nærmeste ukene synes markedet å være støvsugd for bonusseter til varmere sted ..(jeg har søkt for deg.)

Jeg hadde 2 som går ut til nyttår. Den ene har jeg brukt til en reise for 2 i september 2022: BGO-OSL-LIS-REC med retur EZE-(GRU)-YYZ-CPH-BGO
    Den andre ligger for tiden på is for å se om det dukker opp noe spennende, f.eks Champagnemøte (hører du @Tore )

Mitt forslag er at du kjøper deg et abonnement på Expertflyer og lærer deg å bruke verktøyet og let opp muligheter.
    Det tar litt tid, men det er jo halve morroa ..
    https://insideflyer.no/forums/threads/expertflyer-en-liten-introduksjon.10709/

11. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,907
    Bonuspoeng:
    293
    Dette burde jeg vite men sjekker her likevel :)

Det er mulig å legge til en CT på en eksisterende bestilling, så lenge CT er opptjent før bestillingen skjer. CT-telefonen er bare åpen mandag - fredag.

Kan jeg ringe SAS kundeservice på en lørdag, bestille en tur med *A, betale fulle poeng for deretter å ringe CT-telefonen på mandag for å legge til en CT og få igjen halvparten av poengene?

12. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg mener å ha lest denne tidligere, men husker ikke hva konklusjonen er. Finner sikkert svaret hvis jeg søker litt her. Uansett, det er bare å booke reisen som du har lyst på hvis du er redd for den blir borte. Så får du heller prøve agentrulett på mandag om nødvendig.

13. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,176
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har nesten ikke lyst å dele for jeg er ute etter to billetter selv i morgen. Håper det ikke er de samme. Men svaret er ja - definitivt! Jeg har gjort det :)

14. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
    Et risikoreduserende tiltak er å ringe SAS sin kundeserivce i USA. Den er tilgjengelig i et par timer til.

Rscott liker dette
  15. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,176
    Bonuspoeng:
    113
    Kan bekrefte at det er en mulighet. Jeg fikk svar av en hyggelig dame etter kl 23, men billettene var fortsatt ikke sluppet fra TGs side. Jeg klarte derimot å sikre meg dem kl 09.00 i dag tidlig. Ikke noe problem for vanlig kundeservice å endre på CT-bookingen.

Og jeg kan da samtidig opplyse om at det er 91 dager og ikke 90 for Thai business IC.

Xflipper, indahla, ChrisTW and 2 others like this.
  16. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,907
    Bonuspoeng:
    293
    Nummer?

17. mariusberg89

Likes mottatt:
    159
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for tips, jeg har fant en rute i går til Doha som jeg nå har bestilt så får jeg se om det dukker opp noe mer spennende mot jul som jeg kan bytte over til. Da får jeg uansett en tur til varmere strøk nå hvertfall.

Komm over de der selv, var bare ekstremt lange mellomlandinger så om jeg husker rett var det vel rundt 36 timers reise eller noe

Last edited: 13. nov 2021
  18. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
    Har ikke det i hodet og det passer ikke å sjekke det på SAS sin hjemmeside akkurat nå. Men jeg tror du klarer å finne nummeret på SAS sin hjemmeside uten problem.

indahla and trygveat like this.
  19. mariusberg89

Likes mottatt:
    159
    Bonuspoeng:
    43
    Ser den, jeg kan gjerne reise midtuke og lengre ut i Mars, men jeg finner pt ingenting i Feb eller Mars på awardfares.

20. mariusberg89

Likes mottatt:
    159
    Bonuspoeng:
    43
    Betyr det at jeg da kan booke feks denne via CT om det er ledig:
    upload_2021-11-13_17-46-40.png

så bestille denne separat via poeng, også ringe og få det med inn på samme CT?
    upload_2021-11-13_17-47-4.png

Prøver å søke på poeng til phuket, cancun, osv. direkte men det tillater ikke sas virker det som.

OBS: Se bort ifra reise-stedene. Men prinsippet er fortsatt det samme.

Del denne siden