Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

1. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,208
    Bonuspoeng:
    293
    Vet ikke, men tror det er svært optimistisk å prøve og finne bonusbilletter til varme og strand om en mnd tid og det att på til er jul og nyttår.

RoadKing and Jeanette like this.
  2. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,085
    Bonuspoeng:
    293
    Benevnelsen er forandret, og det vises nå billettkategorier som ikke nødvendigvis kan bookes med EB, så en er mer avhengig av å åpne de enkelte forslagene for å sjekket dette på United, en en var før. Min begrensede erfaring er at med riktig billettkategori så er tilgjengeligheten hos SAS ganske lik det som vises på United.

Jeanette liker dette
  3. Origo

Origo Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,759
    Bonuspoeng:
    113
    Booket noen AC flighter i går, og da fant agenten det jeg så i EF… (en I og to X)

Rscott liker dette
  4. mariusberg89

mariusberg89 Senior Medlem

Likes mottatt:
    159
    Bonuspoeng:
    43
    Siste leg ja.
    Det skjermbildet er jo til Cozumel men med en mellomladning. Jeg gir også beng i klasse de 2 siste turene der. er 8 timer + på fly hvor business begynner å telle for min del. så basert på hva jeg klarer å se både hos United og EF så er det tilgjengelig der også.

5. mariusberg89

Likes mottatt:
    159
    Bonuspoeng:
    43
    Fant samtlige andre leg jeg oppga. var på nr 4 da det stoppet som ble siste :(

6. mariusberg89

Likes mottatt:
    159
    Bonuspoeng:
    43
    Lenge leve optimismen. Fikk fikset til Qatar forrige uke, men vil helst prøve og lande Mexico.

7. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,141
    Bonuspoeng:
    183
    Kanskje enklere å finne ledige seter til Cancun og ta buss/taxi til Playa del Carmen og båt til Cozumel?

8. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,085
    Bonuspoeng:
    293
    ikke kabinklasse, men billettklasse, altså den bokstavkombinasjon som er knyttet til billetten. Hvis du kun finner en billettklasse som er revenue billetter vil du uansett ikke kunne booke denne hos SAS som en EB reise. I og med at både United og AC ved søk viser billettklasse som feks bare er bookbare med de to selskapenes egne frequent traveler programmet må du uansett sjekke dette før du ringer og bestiller.

9. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,220
    Bonuspoeng:
    183
    Korleis finn du I og X seter i EF om dagen?
    Eg får feilmelding at den ikkje finn slike seter, p.g.a omlegging av Aeroplan?

10. Origo

Origo Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,759
    Bonuspoeng:
    113
    Enten ved å legge inn I og X manuelt ved «award and upgrades», eller å søke på «flight availability»

@snus_mumrikken
    edit:
    58609C05-15C3-4DE2-ABD5-C96D9DB7D7C3.jpeg 6AB93442-721A-4A20-AB93-066A3E007709.jpeg

Last edited: 16. nov 2021
    Upsaker, Eddie47 and snus_mumrikken like this.
  11. mariusberg89

Likes mottatt:
    159
    Bonuspoeng:
    43
    verre til cancun, prøvd det også. er til playa del carmen jeg har plan om å reise til.
    Men igjen, både EF og United sier jo at det nå er ledig så vidt jeg ser og hva skjermbildene tilser?

12. mariusberg89

Likes mottatt:
    159
    Bonuspoeng:
    43
    Tror jeg forsto deg. Men hvordan ser jeg billettklassen her?
    upload_2021-11-16_23-21-40.png

upload_2021-11-16_23-22-28.png

Ser nå også at united viser enda en mellomlading (bah..)

Hva stoler man da mest på? united eller EF?
    upload_2021-11-16_23-23-58.png

Attached Files:

13. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,220
    Bonuspoeng:
    183
    Har prøvd å legge inn manuelt men får bare opp denne feilmeldinga:
    C29FA067-6C3F-40D4-B69F-1C44ABC03FB6.jpeg

14. Origo

Origo Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,759
    Bonuspoeng:
    113
    De dukket opp, og agent fant de.
    Så selv om det er feilkode, så stemmer det tydeligvis bra likevel…;)

snus_mumrikken liker dette
  15. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,085
    Bonuspoeng:
    293

Hvis du ser på den enkelt flyvningen med detaljer ser du at flyvningen til Toronto viser I klasse mens flyvningen til Conzumel er i NJ klasse.
    Vi leter etter X for turist I for biz og O for first.

Derfor vil du, mest sannsynlig finne den første men ikke den andre flyvningen når du ringer SAS. Utover billettklasse så har du Married segmentet og minimums overgangstid og det faktum at der kan være lag på systemet som gjør at det er SAS som sitter på fasiten. Forutsatt at du snakker med en kundebehandler som kan jobben sin.

er det ikke gøy med ny hobby og søking? :)

Kalsnes and Eddie47 like this.
  16. mariusberg89

Likes mottatt:
    159
    Bonuspoeng:
    43
    Ahaa, de i parantes ja.. da betyr det at EF viser feil info det da siden den sier at det er ledig og det ikke er det på united sine sider.

Dritt at det ikke er mulig å filtrere hos united på I og X.

Da gikk håpet litt ned igjen :(

Haha, veldig gøy jo. Spesielt når det tar opp tiden til alt annet fornuftig jeg kunne gjort.

17. mariusberg89

Likes mottatt:
    159
    Bonuspoeng:
    43
    Tillater meg å poste en til post jeg..
    Siden United viser stort sett sine egne fly gikk jeg inn på Air Canada som jo er det EF har vist. Der har jeg søkt med poeng og får opp ganske mange muligheter igjen. Jeg klarer dog ikke se billett-kode her men det viser jo samme mye av det samme som hos EF.

Hva er feil da?

upload_2021-11-17_12-18-21.png

Nå har jeg også sjekket awardfares.
    Jeg har hele ruten med billett men det stopper på siste leg. Jeg finner ledige biletter på EF samt AW og AC men sas sier nei..

Last edited: 17. nov 2021
  18. Zumcern

Zumcern Nytt Medlem

Likes mottatt:
    33
    Bonuspoeng:
    18
    Kjapt spørsmål:

Jeg har en bonusreise OSL - FRA - IST - KUL - IST - OSL - TRD.

Har ikke lyktes med å få bonusbilletter TRD - OSL avreisedagen, men har bestilt normal billett. Er det mulig å legge til denne på bookingen eller på noe vis gjøre sas oppmerksom på dette slik at det blir hensyntatt ved en evt. ombooking?

19. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,208
    Bonuspoeng:
    293
    Har du bestilt TRD-OSL uten mulighet for endring?
    Tror neppe du får koblet disse flygningene på noe vis.
    Håper for din del at du har god tid på OSL.

Hvis det er en stund til du skal reise ville jeg sjekket om det kom bonusbilletter TRD-OSL enten business eller økonomi og ringe inn og få den lagt til bestillingen.

20. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,085
    Bonuspoeng:
    293
    Håper du har booket ruten du faktisk har funnet, sånn at de flightene som er ledige ikke glipper for deg.

Som alltid når en søker med andre flyselskap sine bonusbilletsider, får du tilgangen til det selskapets kunder og ikke SAS sine EB kunder sin tilgang. Dette gjelder både United og AC og jeg mener også Lifemiles sine søkemotorer.

Så lenge SAS kjøper/godkjenner/får tilgang til færre billetter en det som synes i søkemotorene er det SAS som til slutt sitter på fasiten på hva som faktisk kan bookes.

Awardfares og andre agreggerende søkemotorer gjør egentlig bare søk for deg på diverse andre søkemotorene og så lenge det ikke ligger gode nok filtre inne hos dem vil det bli feilsøk der en får opp mulige reiser som ikke er faktisk tilgjengelige.

For den spesifike reisen du ser på ville jeg lett etter en faktisk mulighet til Yucatan og booket den. Så kan du heller lete i ettertid og justere reisen til en bedre avgang, flyplass osv opp til 24 timer før avreise.

Rscott liker dette

Del denne siden