Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

1. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    911
    Bonuspoeng:
    113
    Slik jeg har forstått det, er at man kan boken en bonusreise via SAS uten å bruke en CT. Dette for å sikre billettene når CT telefonen ikke er åpen. Dette krever at man har nok poeng selvfølgelig. Når CT telefonen åpner opp, kan man bare legge på CTen og få refundert halvparten av poengene.

Når det er sagt, traff jeg på en svensk kvinnelig konsulent på SAS telefonen. Skulle bare ordne noe små greier, men hun var så effektiv at jeg spurte om hun kunne hjelpe med noen bonusreiser som var bestilt med CT; det kunne hun! Så det ble det endring med fjerning av bruk på en CT, endre hjemreise på en annen samt ny booking på under 15 minutter til sammen. Det var skikkelig en wow opplevelse, men samtidig er jeg forundret over spriket på servicenivået hos SAS i disse dager.

Eddie47 and mariusberg89 like this.
  2. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde ikke foreslått det hvis jeg ikke har prøvd selv.:D

mariusberg89, Points4Fun and Rscott like this.
  3. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,176
    Bonuspoeng:
    113
    +1 201 896 3600

indahla liker dette
  4. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,176
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg vet ikke om du får lagt til CT på vanlig kundeservice, men de kan definitivt endre på bookinger hvor det er brukt CT. De kan også bestille for poeng.

MEN - de får ikke utstedt billetter i helgen. Det var de helt klar på. Avdelingen som gjør ticketing jobber kun man-fre. Turen min ble faktisk slettet etter 6-7 timer i dag. Ringte inn igjen med full panikk, og heldigvis fant de setene og la dem til på nytt. Krysser fingrene for at jeg får endelig bekreftelse på mandag.

Edit: Etter at turen min forsvant for tredje gang denne helgen, fikk jeg vite at joda, ticketing skjer i helgen også.. Leg-et er lagt til bookingen på nytt, og jeg venter fortsatt i spenning på billetter. Det er litt håpløst å få så mange motstridende, skråsikre beskjeder.

Last edited: 14. nov 2021
  5. mariusberg89

mariusberg89 Senior Medlem

Likes mottatt:
    159
    Bonuspoeng:
    43
    Det er jo king kong, men feks turer til Thailand, osv. som man kun finner på awardsøk og ikke kan bruke poeng på hos sas, kan den komboen jeg foreslo funke da montro? For man får jo ikke søkt etter poengturer til varme steder på sas.no, eller hvertfall ikke nå.

6. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    911
    Bonuspoeng:
    113
    Litt usikker på om jeg har forstått deg riktig: det du lurer på er om du kan bestille deler av en tur som CT og så deler av turen med kun poeng, for så å slå de sammen?

Hvis det er det du lurer på, er jo en CT booking, en bonuspoengreise hvor du har en voucher som gir deg 50% poengrabatt. Så hvis du får booket første del, så vil også kunne finne andre delen av reisen også. Hvis ikke, er det mer sannsynlig en agent roulett som gjelder.

Min egen erfaring er å se etter reiser på awardfares som er tilgjengelig på andre poengtyper enn aeroplan. Så dobbeltsjekker jeg den på expertflyer. Da har jeg fått gjennom alle mine ruter, noen ganger møter man på en agent som ikke duger og må prøve på nytt…

mariusberg89 liker dette
  7. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
    Det er ikke nødvendig(hvis jeg forstår deg rett). Bonusbilletter som du ser hos MileagePlus(United) og LifeMiles(Avianca) i Awardfares er en god indikasjon på at de kan bestilles av oss med EB. Aereplan derimot, kan gi diverse overraskelser.

Last edited: 13. nov 2021
    mariusberg89 liker dette
  8. mariusberg89

Likes mottatt:
    159
    Bonuspoeng:
    43
    Regner med at dette er poeng-reiser?
    Hva er TG?
    Og hvordan har du fått booket til Phuket feks? når jeg prøver det med poeng hos sas.no så får jeg bare at de ikke gar poengreiser dit..

9. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,142
    Bonuspoeng:
    183
    TG er koden for Thai Airways.
    Du finner ikke poengreiser til Phuket på sas.no fordi det ikke går an å søke etter annet enn SAS sine egne reiser der. Du må rett og slett ringe inn

mariusberg89 liker dette
  10. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,176
    Bonuspoeng:
    113
    Alt som @Spielhaug sier. Søk på https://awardfares.com for poengreiser, og bestill på telefon til SAS. Selv om Thai har 1,5 time mellomlanding på Phuket ser det ikke ut til å være mulig å hoppe av der. Du må lande på Phuket, nyte utsikten en stakket stund, sitte på videre til Bangkok, og ta Bangkok Airways tilbake (akkurat det koster bare noen få hundrelapper) o_O

mariusberg89 liker dette
  11. mariusberg89

Likes mottatt:
    159
    Bonuspoeng:
    43
    huh, ok.
    Så selv vanlige poengreiser må man ringe inn og booke og ikke via saas sine sider ja.. Siden awardfares blir nevnt her så er det samme bonusreiser som CT da bare at man med CT får halvvert poengbruken skjønner jeg. Da forstår jeg litt mer, trodde alle reiser kunne bookes med poeng.

Bare for å repetere da. Jeg kan ringe inn til vanlig sas og fortelle de hvilken reise de skal bestille stikk for stikk, også ringe til amex for å gjøre om til CT? eller er det kun Amex som tar stikk for stikk tur?

12. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,142
    Bonuspoeng:
    183
    Noe riktig. Awardfares viser ledige bonusseter. Noen av disse KAN være mulig å booke med SAS eller Amex.
    Men om de faktisk er det, så må du altså ringe inn.
    Skal du benytte CT er det de samme setene som både SAS og Amex ser i sine systemer, så det er likså greit å ringe CT-telefonen først. Ingen grunn å gå via SAS først

mariusberg89 liker dette
  13. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,176
    Bonuspoeng:
    113
    Ja. SAS har midlertidig suspendert Star Alliance-bestillinger på nett. Finn reisen på awardfares.com, united.com, expertflyer.com eller annet egnet sted. Ring inn til CT-telefonen og be pent om å få reise. For reiser med SAS kan du bestille på nett.

mariusberg89 liker dette
  14. mariusberg89

Likes mottatt:
    159
    Bonuspoeng:
    43
    Hei,
    Er dette et tilfelle av kundekonsulent-rullet eller at det faktisk ikke er ledige billetter?

Jeg ringte inn etter å ha klart å planlegge en rute fra Oslo til Cozumel før jul og tilbake etter jul etter flere timers knoting (noen av dere kaller det for gøy :p ).

Ringte så inn i dag, første personen nekter å ta det steg for steg, ringer inn på nytt og får en som er med på å ta det steg for steg men på siste strekket finner hun ingen turer. Dog har jeg via expertflyer funnet flere seter. Er disse faktisk ikke tilgjengelige eller har jeg bare uflaks med siste personen også?
    upload_2021-11-16_17-38-43.png

15. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,085
    Bonuspoeng:
    293
    Siden det er så gøy å søke:) United viser ikke tilgjengelighet. Noe som gir en indikasjon. Ha også med i bakhodet at for å få booket må en overholde minstetiden for transfer, som jo varierer.

16. mariusberg89

Likes mottatt:
    159
    Bonuspoeng:
    43
    Er transfer på 20 timer så det bør jo holde..

Finner dette på united som vel tilsier at det er tilgjengelig? eller leser jeg det feil?
    upload_2021-11-16_19-39-38.png

upload_2021-11-16_19-40-18.png

Da bør det også være nok pause der.

Attached Files:

17. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,085
    Bonuspoeng:
    293
    Du skrev siste leg, så jeg regnet med at det var ned til CZM.

Du må nok sjekke hvilken klasse United viser før du har noen indikasjon.
    consumel.jpg

18. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,318
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg mener billettene du ser hos United må være "saver award" om du skal kunne booke disse med eurobonus.

19. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,085
    Bonuspoeng:
    293
    United har forbedret bort Saver Awards på sidene sine. Så nå må en inn og titte på hvert enkelt forslag.....

20. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,318
    Bonuspoeng:
    183
    Hmm... det vises på eco. Er det bare forbedret bort på biz?

Del denne siden