Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

1. mariusberg89

mariusberg89 Senior Medlem

Likes mottatt:
    159
    Bonuspoeng:
    43
    hehe, trekker tilbake det om at jeg er ferdig med spørsmål da :p

Ja, jeg bør sette meg inn i en del ting for er fortsatt ikke alt som gir mening..

jeg vil også nyte turen men mest mulig på destinasjonen :p

2. sunshine

sunshine Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,787
    Bonuspoeng:
    93
    Er det generelt vanskelig med LH/OSLX over til USA om dagen? Prøver å finne en tur til Dallas 24.januar med retur 1.februar og 4.februar. Awardfares, United og expertflyer sier ja, men ingen mulighet i motsatt ende av telefonen bortsett fra eco. Noen som har tips? Begynner å ha fått nok av ventelyden

3. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,204
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fikk en reise godkjent i dag etter å ha studert ExpertFlyer i flere dager.
    Flyttet på dager og flygninger, endret flyselskaper, endret på mellomlandinger.
    Det hele begynte med at vi bestemte oss for destinasjon, i dette tilfelle YUL og når omtrent vi ville reise.
    Så var det å finne hvilke *A selskaper som flyr dit og søke hovedtrekkene dvs. fra Europa og til Europa, til YUL fra ZRH og fra YUL til VIE. Når det er på plass med flyselskap, dato og tider er det å finne tilslutningsfly som passer.
    Samme prosedyre, hvordan komme seg fra BGO til ZRH og fra VIE til BGO på enklest mulig måte.
    Mange ganger har jeg måttet flytte på flygningene til og fra YUL fordi tilslutningslygninger ikke var mulig. (Lørdager og søndager har andre flygninger enn virkedager).

Du verden så tilfredsstillende det er å finne flygninger og tider som passer oss og ikke minst at det «går rett hjem» hos CT-telefonen.
    Vi må overnatte i ZRH på utreise og ha lang tid på hjemreisen 5 timer i VIE og 5 timer på CPH.

Tidsforbruk? Så mye at fruen mener jeg bruker det meste av fritiden på dette …. men gøy er det!

4. sunshine

sunshine Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,787
    Bonuspoeng:
    93
    Blir ikke bare bare å finne en tur til Dallas når de ikke finner noe som helst fra Europa og over til New York engang.

5. mariusberg89

Likes mottatt:
    159
    Bonuspoeng:
    43
    Sorry, har prøvd å søke men hvor finner jeg en oversikt over billettklasser? Har lært meg "X" og "I" men er vel flere vi kan søke på også?

6. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,085
    Bonuspoeng:
    293
    O som er first. Men de er ganske sjeldne.

Sitter og søker selv, og finner ikke en eneste I eller X mellom vestkysten og østkysten i desember. Så, det er litt begrenset for tiden. Og når det er sagt. innland United, har aldri hatt god tilgang. Dette er da for søk på United sin hjemmeside.

7. mariusberg89

Likes mottatt:
    159
    Bonuspoeng:
    43
    O dukker opp som premium coach i EF?
    Hvilke klasser skal man se etter der inne for EB reiser?

8. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,085
    Bonuspoeng:
    293
    turist + produktene har vært generelt ganske vanskelig å få booket utenfor SAS + sitt produkt, med EB poeng.

Her er det mulig det har skjedd forandringer, så hvis noen andre har innspill?

Sånn jeg har skjønt det har de varierte i definisjon og det har ikke vært en egen *A klasse for booking.

Men som alltid, SAS har svaret, og de har kort svartid på telefon/ engelsk nå/ og call back funksjon.

9. mariusberg89

Likes mottatt:
    159
    Bonuspoeng:
    43
    Sas må begynne å bla opp litt mer å slutte å være så gjerrige på tilgangen til billetter :p

Takk for fin info ellers.

10. mariusberg89

Likes mottatt:
    159
    Bonuspoeng:
    43
    Har du nr til engelsk bistand? jeg havner bare hos svensker hele tiden med lang kø-tid..

11. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,204
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg booket både Swiss og Austrian i går, men da til Canada. Kunne fint booket videre med AC og United til vestkysten av USA.

12. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,085
    Bonuspoeng:
    293
    Du velger selv engelsk når du ringer det vanlige nr. Skal si at jeg har gull status hos SAS, det det kan hjelpe noe. Men trykk 5 når du ringer SAS og får tilbud om engelsktalende Kundeservice.

alternativt er det noen som ringer dansk Kundeservice direkte, på det danske nr på sas sin hjemmeside, og som mener at de har raskere svartid.

13. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,204
    Bonuspoeng:
    293
    Nummeret til engelsk bistand er det samme som til CT telefonen, du får spørsmål om engelsk helt i starten Press 5

tobeornot999 liker dette
  14. mariusberg89

Likes mottatt:
    159
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for tips, har ikke klart å høre det når jeg ringer inn.

Da har jeg endt opp med en hybrid foreløpig. Bestiller på vanlige poeng fra Oslo til brusel. Så på Eurobonus videre til Canada, så antar jeg det ikke går å bruke poeng på andre selskap så da kjøper jeg billig billett fra Canada til Mexico.

Blir samme løsningen tilbake også, så da blir det hvertfall tur..

ikke 100% optimalt hvertfall med tanke på at man ikke kan "flette" det sammen heller om det skulle skje noe. Men da har jeg hvertfall fått meg en tur om ikke annet :D

holmen liker dette
  15. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,204
    Bonuspoeng:
    293
    Vanlige poeng fra Oslo til BRU og EuroBonus til Canada?
    Det er jo betydelig billigere med de samme poengene og lettere reise hvis du bestiller sammenhengende.
    OSL-BRU- Canada - BRU- OSL

16. mariusberg89

Likes mottatt:
    159
    Bonuspoeng:
    43
    Skal helst helt til Mexico da.
    Nå fikk jeg koblet på brusel også dagen før, men det er ingen bonus reiser fra frankfurt og hjem igjen så da må jeg ta på vanlige poeng. Det kan da ikke være rimeligere å kjøre alt på vanlige poeng? Kundeservice lot meg hvertfall ikke booke det sammen ei heller koble det sammen og på sas sine sider får jeg heller ikke booket helt til canada med poeng.

sykt mye dyrere flybilletter er i utlandet kontra Norge :(

Last edited: 19. nov 2021
  17. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,204
    Bonuspoeng:
    293
    Hva er vanlige poeng?

18. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,204
    Bonuspoeng:
    293
    EuroBonus poeng er vanlige poeng - CT betyr jo bare at du betaler halv poengpris

Jeanette liker dette
  19. mariusberg89

Likes mottatt:
    159
    Bonuspoeng:
    43
    Jo, men basert på hva jeg har lært så er det kun de som bonus turer som kan bookes med CT? Jeg fikk hvertfall ikke booke via telefonen..

Skjønner btw. ikke hvordan dere klarer dette, merker det begynner å bygge seg opp en frustrasjon av å ikke få turen i mål.

20. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,204
    Bonuspoeng:
    293
    CT reiser bestilles over CT-telefonen
    64 81 60 99
    Vanlige bonusreiser bestilles over SAS telefon

Del denne siden