SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,317
    Bonuspoeng:
    183
    Vises på X i hvert fall. Men jeg har ikke klart å finne på I.

2. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,317
    Bonuspoeng:
    183
    Da er det nok "phantom avaliability" som er problemet. SAS finner ingen av avgangene jeg har etterspurt som står som (I) hos United.

3. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,166
    Bonuspoeng:
    113
    Helt enig! Har brukt ufattelig mange timer på å lande en tur til Thailand for fire personer i februar neste år. Jeg er for så vidt i mål, om enn ikke med optimal ruting, og gang på gang måtte jeg se billetter forsvinne noen dager eller uker før de ble gjort tilgjengelig for Eurobonus. Føler vi er skikkelig pariakaste i *A-systemet.

4. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,317
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke noe tvil om at det akkurat nå er vanskeligere å få benyttet CT om man ikke er veldig fleksibel. Har 3 stk som går i vasken i år. Husker sommeren 2019 da jeg kunne velge og vrake i ulike ruter med SQ 2 mnd frem i tid. Da gikk "letingen" på hvilken hub man helst ville ha connection og hvilken flytype det var snakk om. Var ledige bonusbilletter i C med SQ til SIN og DPS stort sett hver eneste dag.

Emma, Rscott and Kortbanetraver like this.
  5. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,204
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde meget hyggeleg samtale med CT Telefonen her om dagen, fekk beskjed om at viss det var tilgjengelig både på United Award samt Air Canda så var det stor sjans for at også desse var tilgjengeleg for EB. Hugs at United award kun er 337dagar fram i tid så lenger enn det må ein stole på Air Canda. Her er etter min meining Awardfares genialt, då ser ein tilgjengelighet i begge programma.

Emma liker dette
  6. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,612
    Bonuspoeng:
    183
  7. sunshine

sunshine Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,757
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde en lang samtale med CT telefonen i går. Var en meget serviceinnstilt og hyggelig mann (husker ikke navnet da jeg har vært i kontakt med flere de siste dagen). Han fant IST-DFW, men fant ingenting ned til Istanbul uansett hva han sjekka dagen før, fikk noe feil i systemene. Sjekka deretter det meste over Atlanteren og nada ledig i biz, eco var ikke noe problem å finne.
    Hjemover var det mulig via YUL med AC biz, hyggelig mulighet det.

Ellers forklarte han at det var stort sett Air Canada og Tap som viste rett om dagen. Og at ledige biz billetter ble tatt med en gang de ble lagt ut. Systemene til awardfares og United ble ikke oppdatert ofte nok, slik at de var misvisende. Lufthansa hadde ingenting ledig over Atlanteren i biz, uansett rute, noe jeg finner litt rart da det går mye fly.

Ikke største krisa enda for de jeg prøver å fikse tur til, bare den ene med kjøpt CT som går ut ved nyttår er litt mer stress med. Må jo dukka opp noe over Atlanteren som er greit å få booka, selv med litt bestemte datoer.

8. Origo

Origo Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,759
    Bonuspoeng:
    113
    Sjekket Brussels Arlines?
    Eks: ser ut som det er to I-seter BRU-JFK 23.01 (EF).
    (Ledige SN-seter stemte når jeg ringte for en stund siden)

9. Molde

Molde Medlem

Likes mottatt:
    206
    Bonuspoeng:
    43
    Har hatt en del runder med CT telefon angående siste legs på en Tokyo tur, for å prøve å få business/plus fra ZRH-MOL. Sas.no viser 5 ledige seter i I, og United viser 11 andre alternativer, også i I. Agentene ser ingen ledige plasser, selv ikke på SAS flightene. Å booke enveis ZRH-MOL i SAS Plus Bonus og be de legge den til CT reisen gikk heller ikke.

Har nå innfunnet meg at med siste legs blir i eco, men hadde satt pris på litt innsikt i hvorfor selv ikke SAS' egne bonus billetter lar seg booke på en CT reise.

Attached Files:

10. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,131
    Bonuspoeng:
    293
    Det har jeg også lurt på. Har en reise i januar, hvor første og siste leg blir i Eco, med SAS. Selv om det var ledige Plus-billetter på SAS.no på begge flightene da jeg booket.

EDIT: Det er faktisk fortsatt ledige billetter i Plus. Skal jaggu sjekke om det går an å endre nå.

RoadKing and Rscott like this.
  11. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,166
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, har du sett! Jeg trodde det bare var feil hos Awardfares, men nå virker det jo å være et mønster her. Jeg var akkurat inne på SAS booking og ser tre ledige billetter i pluss på det samme flyet vi skal reise med mellom OSL og ARN på vei til Thailand i februar. Agentene sier de bare ser Go når jeg forsøker å få dem lagt til CT-billetten. Det kan jo ikke være married segments heller, siden det kun er ett leg med SAS. Er nesten fristet å bare bestille dem og avbestille igjen for å høre hvilken forklaring de har på det.

holmen liker dette
  12. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,317
    Bonuspoeng:
    183
    Imponerende at du i det hele tatt klarte å få 7 stk på samme flight :cool:

mrt liker dette
  13. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,022
    Bonuspoeng:
    293
    Når du har stått i kø i 44 minutter og konsulenten tviler på at ANA er en del av *A

:rolleyes:

14. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    :eek:

15. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,317
    Bonuspoeng:
    183
    Det er jo litt festlig :D

16. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    113
    Tviler på at konsulten jobber for SAS - sikkert utplassert av konkurrenter :mad:

17. sunshine

sunshine Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,757
    Bonuspoeng:
    93
    Når blir poengene trekt for en tur? Bestilte en tur i går formiddag og poengene er fortsatt på bok. Står confirmed på alle flightene. Ved tidligere bookinger har poengene blitt tatt med en gang. Noen grunn til bekymring?

18. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,290
    Bonuspoeng:
    113
    Poeng burde bli trekt så fort reisen er ferdigstilt.
    Har du fått utlevert PNR med ticket number på mail av SAS?

mrt and Travellingalf like this.
  19. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Min erfaring er også at poengene pleier å bli trukket med en gang. Men siden du har fått bekreftelse og alle flightene er confirmed så kan det jo hende at du er en av de heldige som har fått en freebe?

20. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    113
    Samme erfaring. Eneste bekymringen er at hvis du _må_ gjøre en endring, blir denne feilen mest sannsynlig plukket opp.

Kan vel si at det ikke er utelukkende negativt med uerfarne SAS konsulenter

Del denne siden