Hei Har en 2019 CT som går ut på dato den 30.november 2021. Mtp tilgjengelighet og dagens situasjon ser det ikke ut som om jeg får reist i desember som var opprinnelig plan. Er da trikset for å få forlenget gyldighet, å bestille en reise til feks. Japan med reise dato feks i februar 2022? For så å kansellere denne, og få CT tilbake med 30 dagers frist for ny bestilling? Eller er trikset å bestille en reise til feks Etiopia, for så å kansellere den pga UD reiseråd, og få utvidet gyldighet på CT?
Bestill en reise til et sted du ønsker å dra, så langt ut i 2022 som du kan klare. Husk at du har bare morgendagen på deg! Finn reise i dag eller natt før du starter med å ringe i morgen tidlig kl 09:00 .... Lykke til!
Er det andre alternative kort? som feks kort hos lufthansa eller noe som kanskje ikke er så gjerrige nå som sas struper så veldig inn..
Hva med OneWorld og BA med Avios. Amex Platinum gir jo MR som kan overføres til Avios. Ulempen er jo at vi ikke har noen CT for BA i Norge da
Kan jo gjøre begge deler da Innenlands bruker jeg bare Eurobonus og FlyPremium og jeg flyr nesten ikke i Norden. Har vært mange ganger i Nord Norge siste året med Eurobonuspoeng. Og i tillegg har jeg mine Amex CT i tillegg som jeg bruker på F reiser i *A Så ellers er det kun ut i den store verden med Finnair via Helsinki og LHR og deretter videre med BA/AA/QR Men lenge siden jeg har flydd BA nå faktisk, sist gang var faktisk før Koronna tok over i Mars 2020. Glad for at BA har forlenget gullkortet mitt. Men ser vel for meg at jeg må ta noen TP runs neste år for å fornye gullkortet. Avios får jeg med Amex Platinum + revenue flygninger med OW.
For min del så sparer jeg jo allerede en god del Eurobonus i året gjennom kredittkort, Amex kampanjer og Trumf. Så da har jeg egentlig nok poeng til den årlige CT F samt FlyPremium til USA. Jeg mener Amex for min del gir det beste utbyttet til Avios og det er å bruke poengene til oppgraderinger med BA. Skal jeg f. eks til London så kjøper jeg heller billetten i Y. Jeg får som regel alltid nødutgang og som oftest ledig sete ved siden av med Theoretical seating modulen som slår inn T-72 før avgang. Og man får jo aldri nok av Avios poeng Ulempen som nevnt er at jeg ikke får CT som de har i England og andre land, så får nøye meg med Platinum. I tillegg får jeg jo bonus på opptjening på Avios når jeg flyr med BA som gull. Så en t/r til USA mener jeg gir ca 40.000 Avios
Spørsmål Har en CT reise til sommeren TRD-MNL 4 reisende der har Thai nå kansellert en strekning på hjemreise BKK-OSL ser ut som at de ikke kommer til og fly OSL neste sommer bare CPH og ARN kan ikke finne noen ruter på Thai lenger til Oslo. Er det slik at jeg må ringe CT telefonen og få booket om selv eller vil det gå automatisk? Erfaring med kostnad ved ny billett blir det da i beste fall kun skatter og avgifter eller kommer også service fee oppå hver gang noe endres, mener det står på SAS.no at servicefee ikke skal tilkomme dersom reisen ikke er mulig og bestille selv på nett men ser jeg ble belastet det når billetter ble utstedt.
Du må nok ringe inn, det er lite sannsynlig for at det ordner seg automatisk. For at du skal bli ombooket så er du avhengig at det er ledige bonusbilletter på en alternativ rute mellom BKK-OSL. Ettersom det er en ufrivillig endring skal du slippe og betale noe som helst for endring forårsaket av kanselleringen.
SAS opererer med tre ulike service fees for bonusbilletter: * bestillingsgebyr for Star Alliance-billetter: kr 450 * telefongebyr: kr 375 (fritak for EBD og bestillinger som ikke er mulig å gjøre online) * endringsgebyr: kr 150 Telefongebyr og endringsgebyr er midlertidig satt på pause pga. korona, mens Star Alliance-gebyret fortsatt må betales.
Jeg må få booket en reise nå i desember. Synes det er litt vanskelig å finne noe som både har T/R med awardfares. Ser på noe etter april, i håp om at korona ennå en gang roet seg litt. Så april/mai/jun eller sep-nov. New York/San Fran/Japan/Syd Korea Fant en reise med SAS til EWR, når jeg sjekker sas.no så ligger de datoene på 160k+160k poeng. Samtidig så ser jeg flere som skriver i CT-tråden att de finner bilettter til NYC for billigere poeng - hvordan finner man de? Eks 130k+CT for 2 personer. Og hvordan finner man poeng-priset for andre selskap enn SAS? Hvis det nå er veldig store forskjeller i pris som for SAS. Når man søker på awardfares, gjelder alle FFPs for CT?
God mogren. Las nettopp denne: "Q: Kan jeg avbestille/endre billetten? A: Ja. Frem til inntil 1 arbeidsdag før utreise kan du endre (mot gebyr 150,- pr. pers) og avbestille (gratis). Endring er ikke mulig etter avreise" Har ein CT med gyldigheit til 31.12 - Kan eg bestille tur i januar/februar og endre billetten inn i 2022 sjølv om CT'en ikkje lengre er gyldig?