Takk. Testet dette nå, og det er bare fjorårets CT son dukker opp der. Men må uansett snart ringe CT-telefonen for å booke på den gamle, så da kan jeg kanskje få bekreftet at den nye finnes da.
Det skal ikke være noe problem. Jeg har selv byttet om på hvilke voucher som er brukt på en eksisterende booking. Har tilogmed flyttet voucher som egentlig hadde gått ut (men som fikk ekstra levetid pga kansellering). Eneste begrensning jeg har hørt om er at voucher ikke kan være opptjent etter at billetten er utstedt. K
Har booket en CT tur med SAS og United. Av en eller annen grunn får jeg ikke mulighet til å velge sete før jeg sjekker inn på flyplassen på longhaul reisene, noen som er kjent med dette?
Jeg hatt fått mailen på 2 av 3, ikke den siste nå i nov. Men SAS bekreftet at den lå der. Har du status får du svar på dette pr mail om du sender.
Du kan legge reisen inn i ‘United’-appen og velge sete der for Unitedflyvningene. For å finne bookingkoden som United bruker for reisen din, så legg reisen din inn hos checkmytrip.com Lykke til og god tur!
Takk for tipset, fikk dog samme feilmelding som på united sine sider. Henviser til sas, og sas får ikke gjort noe.
Trenger en liten peptalk her nå. Skal bestille min aller første CT-billett. Gikk først inn på United og gjorde et søk på «Award travel». Fant flere alternativer på både utreise og hjemreise i business, på flere datoer. Tok så motet til meg og ringte CT-telefonen. Etter 30min i kø kom jeg til Patrik. Han fant ingenting… Eller, han fant deler av reisene, men ikke hele veien. Og i følge han så søkte han for en lang tidsperiode. Da ble jeg litt motløs og rådvill og endte opp med å avslutte samtalen. Usikker på om jeg har gjort Unitedsøket riktig, men jeg har huket av på Award travel, og får opp «prislister» på poeng, samt det som ser ut som skatter og avgifter. Og da får jeg opp flere alternativer i kolonnen for Business. Hva gjør jeg nå? Er det bare å prøve igjen og se om jeg kommer til en annen person? Og et lite tilleggsspørsmål: inne på SAS står det at en businessbillett til USA koster 140k poeng. Men i søket til United virker det som det koster mye mer? Er det noe jeg misforstår her?
Unitedpoeng er ikke Eurobonuspoeng, de har en annen verdi og kan ikke sammenlignes. Unitedsøket kan kun gi en viss indikasjon om en rute er mulig å bestille gjennom SAS, typisk er det de laveste poengsummene som lar seg bestille, men heller ikke det alltid.
Det renner inn med Scedule change-mailer for tiden på en CT-booking jeg har til SIN i mars. Omtrent samtlige flighter er automatisk booket om på ulike dager, så nå henger ingenting sammen. Utrolig nok står Swiss sine C for seg selv, den ene ble også automatisk rebooket. Så kan virke som at systemene ikke kansellerer LX C automatisk lengre. Skal ta tak i det etter hvert, men ganske fascinerende de autobookingene og hvor aktivt SAS bytter flighter og skyver på tidspunkter.
Siterer meg selv for en liten oppdatering. Etter å ha brukt halve dagen på å grave meg ned i søket til United, gav jeg telefonen et nytt forsøk. Denne gangen kom jeg til Emily, som søkte en haug med forskjellige alternativer for meg, med reisedatoer i juli. OSL - SFO (med mellomlandinger) med hjemreise fra LAX hadde ingen billetter. OSL - BKK (med mellomlandinger) hadde ingen billetter. Men til slutt fant hun OSL - JFK tur/retur med mellomlandinger. Så den er nå booket. Det var ikke akkurat den turen jeg hadde ønsket meg (håpet på SFO og LAX), men det nærmer seg nyttår, og med tanke på tidsbruken jeg har hatt på dette idag, så turte jeg ikke annet enn å booke. Vet ikke om det er noe håp om å komme meg til SFO og hjem fra LAX på denne billetten. Hva ville andre her gjort nå? Gitt det noen forsøk til før jul, på å endre billetten? Hilsen litt frustrert førstegangsbooker.
Lite og ingenting tilgjengelig i C høsten 2022? Har en CT som må bookes nå i løpet av måneden og har sjekket United.com, men finner fint lite. Trodde både Turkish, Swiss og Austrian var mulig å booke, men får kun opp alternativer med United og Thai som vel ikke er mulige å booke med Eurobonus. Er fleksibel på tidspunkt så ikke det som legger begrensning heller; 7-9 dagers opphold, utreise +/- 7 dager fra 15. Oktober. Også destinasjon er vi fleksible på og har sjekket både LAX, SFO, MIA, CUN, EZE, DPS, BKK, SIN, TPE, MRU, MLE og SEZ. Noen som har hatt suksess med å booke C i denne perioden?
Kjøp abonnement på Expertflyer.com eller Awardfares.com og søk https://insideflyer.no/forums/threads/expertflyer-en-liten-introduksjon.10709/
Helt sikkert svart på her inne, men jeg sliter litt med søkemotoren. Har jeg rett i at jeg kan endre på returen til en CT-booking frem til returen begynner så lenge den er innenfor gyldigheten til CT`en? Make sense?
Endringsfristen for en tur/retur er 24 timer før utreisen starter. Etter dette er hele bookingen låst.
Fikk samme problemet med en TK flight. Fikk dette svaret fra [email protected], usikker på om det er det samme problemet som deg: "Billettene er tatt ut på SAS dokumenter slik at det IKKE lar seg gjøre å seate dere på forhånd - ei heller mot betaling da vårt system ikke aksepterer og kan utstede EMD voucher / kvittering på andre enn Turkish Airlines dokumenter."
[email protected] valgte seter for meg denne uken på en EB booking. Så de klarer det egentlig. Til @mariusberg89 sin utfordring. Har 2 unitedflyvninger på EB booking i januar. Fikk valgt sete på begge på United.com med riktig PNR uten innlogging på nettsiden.
Har business ja. Om TK ikke vil booke seter før innsjekk i turist vet jeg ikke. Har ikke fløyet turist med dem på mange år. Så de kan jo være forklaringen. Men de kan altså godt reservere seter sånn rent teknisk. Jeg har fått det til både på eposten som er nevnt over og på nettsiden til TK, begge med EB poeng bookinger gjennom SAS altså 117 billetter.