SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. NubiFlyer

NubiFlyer Medlem

Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    18
  2. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,019
    Bonuspoeng:
    293
    Det ligger tråder for begge søkemotorene på forum som også gir info for å ta et valg og for bruk. Nevner også at jeg har levd fint uten av noen av dem de siste årene og har fått til greit avanserte bookinger men de søkemotorene som er gratis.

3. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,201
    Bonuspoeng:
    183
    ChrisTW liker dette
  4. mariusberg89

mariusberg89 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    159
    Bonuspoeng:
    43
    PNR? Jeg har prøvd å logge inn med bookingref både fra sas og united sin men ingen av de vil. Er ikke krise, men hadde vært digg å få velge sete.

5. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,019
    Bonuspoeng:
    293
    Enig, jeg kan bare si at jeg har fått det til flere ganger selv, senest denne uken. Uten at jeg kan forklare hvorfor du ikke får lov.

6. mariusberg89

Likes mottatt:
    159
    Bonuspoeng:
    43
    bruker united sin side da?

7. mariusberg89

Likes mottatt:
    159
    Bonuspoeng:
    43
    Kan jeg sende mail til thy.com og booke? Hvorfor har du brukt den egentlig? det er jo turkish..

8. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,019
    Bonuspoeng:
    293
    Det stemmer, jeg brukte United.com sin vis reise side og valgte seter der.

Hei fra Cancun, foresten :)

9. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,019
    Bonuspoeng:
    293
    Svaret om Turkish var til @mrt, og om hans booking der han ikke fikk valgt seter. Noe en får til enten via nettsiden til Turkish, eller ved hjelp av Oslo kontoret.

10. Ddan

Ddan Medlem

Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    28
    Som så mange andre har jeg en CT som går ut 31.12.21. Jeg forstår at man mister CTen hvis man ombooker etter at CT har gått ut, men er det ikke korrekt at man fortsatt får poengene tilbakeført om man kansellerer? Hvis det er så, lurer jeg på om man overhovedet har noe å miste ved å bestille CT-reise før utløp. Alternativet er jo at man mister CTen likevel.

11. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,129
    Bonuspoeng:
    293
    Dersom poengene ikke er utgått, så får du tilbake poengene.

12. hassehoff

hassehoff Nytt Medlem

Likes mottatt:
    41
    Bonuspoeng:
    13
    Lurer på om noen eksperter her inne kan hjelpe meg litt med følgende issue. Hadde i utgangspunktet turen under som vellykket CT-booking. Så ble det endret til at hjemturen med Swiss fra EWR ble flyttet til JFK. Egentlig ikke et kjempeproblem da det var 7 timer å vente på EWR men litt mas er det jo så når jeg fikk varsel om at det var to ledige seter på business med SAS (via CPH) samme dag tenkte jeg at det var bedre. Dette var selvfølgelig lørdag morgen så tok ikke sjansen på å vente til mandag så booket en enkeltvei fra EWR-CPH-OSL umiddelbart med fly premium. Spørsmålet blir da, dukker disse billettene opp hvis jeg kansellerer mens jeg sitter på telefonen med en CT-agent eller risikerer jeg at de forsvinner? Kan jeg eventuelt bare kutte ut de to siste leggene på CT-bookingen og få en del poeng i retur og ha to separate enveisbilletter? Skulle likt å vite hva som er optimal strategi her...

Flyselskap: Swiss, United, SAS
    Klasse: Biz, Eco, Plus
    Avreise fra: Oslo
    Destinasjon: Los Angeles/New Orleans
    Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw
    Antall poeng brukt: 130 000 poeng + 1 CT
    Skatter & avgifter: ca 1300 per pers
    Antall reisende: 2 voksne
    Reisen finner sted i: Jan 2022
    Booket: November 2021

Flyvninger:
    OSL-ZUR/LX-Biz
    ZUR/LAX/LX-Biz/B777-300ER

MSY-EWR/UA-Eco
    EWR-ZUR/LX-Biz/A330-300
    ZUR-OSL/SK-Plus/B737-700 (winglets)

13. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,129
    Bonuspoeng:
    293
    Det er en fare for at billettene blir borte om du kansellerer. Erfaringen er at de kommer tilbake om det er lenge til avreise. Det er det jo ikke her.

Jeg tror jeg hadde gått for to enveis. Eller bare beholde det du har på CT.
    Men, du mangler MSY-JFK hvis du kansellerer.
    Hmm.. Vanskelig. :)

hassehoff liker dette
  14. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,317
    Bonuspoeng:
    183
    Har en tur til BKK som jeg plutselig oppdaget hadde et lite stopp i HKT (må bli værende i flyet). Vi skal videre til Samui, så kan like gjerne komme oss dit fra HKT. Er det noen som har lykkes med å endret en slik reise til å ende i HKT istedenfor BKK?

15. mariusberg89

Likes mottatt:
    159
    Bonuspoeng:
    43
    Har en veldig frustrasjon over måten sas prioriterer pluss bonusreiser at man ikke nødvendigvis kan booke de på lengre turer.. har 3 legg med sas på en tur, alle blir økonomi men hadde jeg bestilt de alene så hadde jeg fått pluss på alle. Seff ikke krise med økonomi på korte turer, bare veldig frustrerende.

16. da9l9ls1

da9l9ls1 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    8
    God kveld, jeg har booket SAS tur/retur med en CT. Ønsker å kun benytte meg av returen og bestille tur til en annen destinasjon.
    Ser at business på retur ikke er tilgjengelig nå, så har ikke lyst til å kansellere hele bestillingen.
    Er det mulig å avbestille tur og få igjen noen poeng for det?

17. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Du finner ikke poengbilletter til ny utreisedestinasjon så du kan ringe inn og gjøre om til en open jaw?

Gjetter på at du kan få kansellert utreisen hvis du ringer inn, men jeg har aldri prøvd dette selv så jeg kan ikke garantere at det går. Hvis det er mulig får du igjen 40% av poengene siden enveisbilletter prises som 60% av poengprisen tur/retur.

18. da9l9ls1

da9l9ls1 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    8
    Slik ser reisen ut nå:
    OSL-MIA SAS PLUS
    MIA-OSL SAS BUSINESS

På utreise har jeg funnet OSL-EWR SAS BUSINESS på poeng jeg har lyst til å bestille i stedet for OSL-MIA. Dette er noen dager tidligere enn den opprinnelige turen.

Mener du at dette er noe jeg kan få til på den samme CT?

19. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, da er det bare å ringe kundeservice for å endre utreisen til OSL-EWR på den nye datoen. Så lenge CT fortsatt er gyldig og ingen av poengene har gått ut på dato siden du bestilte så skal det ikke koste deg noe annet enn evt forskjell i avgifter for den nye ruten. Edit: Pluss poengforskjell opp til Business såklart, siden du har Plus til Miami fra før.

Jeanette liker dette
  20. da9l9ls1

da9l9ls1 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    8
    Tusen takk for info!
    Siste, kanskje litt dumme, spørsmål:
    Ringer jeg SAS kundeservice eller CT-telefonen?

Del denne siden