Normalt CT-telefonen, men begge fungerer nok greit siden dette er en ren SAS-bestilling. Hadde du ikke trengt å endre destinasjon kunne du gjort endringen selv på sas.no under mine bestillinger.
Kommer litt an på agenten dette. Har opplevd at vanlig Sas kundeservice ikke vil gjøre noe med bookinger som har en CT selv om reisen kun er med sas. Sånn sett best å ringe CT-telefonen, men siden den ikke åpner før mandag og billettene du har funnet til ewr med stor sannsynlighet er borte da, ville jeg ringt sas kundeservice så snart de åpner i morgen.
Kontakt Thai i Oslo. Rapporter på diverse grupper på Facebook viser at noen har fått det til mens andre har blitt nektet, så jeg tror vel det har noe med hvem du treffer på telefonen å gjøre. Kanskje Tyvärr-Dennis jobber deltid hos Thai også?
Jeg prøvde «i gamle dager» å få gå av EVA i BKK på vei til Bali, for å unngå TPE i mars 2020. Snakket med Vibeke og dessverre, «du har billett fra AMS til TPE og ikke AMS til BKK». Så det gikk ikke! Endringen ble FRA-BKK … med Thai.
Ja, det var det agenten sa, at siden det ikke er er ordinær mellomlanding kan man ikke bare droppe det siste legget da det egentlig ikke er et leg Men alle "taper" jo på at jeg ikke får kortet ned reisen. Men skjønner prinsippet her da. Skulle bare tro det var mulig å omgjøre billetten til FRA-HKT.
Ja, akkurat det å hoppe av i svingen er vel ingen flyselskap i ekstase over. Da kan det bli alt fra praktisk trøbbel til økonomisk straff. Men det hørtes jo ut som om du endte opp bra uansett, med Thai
Når selv ikke Vibeke fikk det til, så er det nok ikke mulig ., Men hun fixet ny reise med 2 overnattinger i Bangkok så hun tøyde nok fullmaktene så langt det var mulig.
Husker ikke om det var her jeg skrev om det eller i en annen tråd. Men jeg klaget litt over at det ikke var mulig å bestille pluss på CT billetter som hadde flere legg med andre selskap. Var vel noen her som sa at de holdt av billettene til korte turer for egne kunder også. Snakket med en hyggelig kar nå som hjalp meg med å gjøre noen endringer. Han sa at så lenge det er videre flyvininger med andre *A selskap så tilbyr ikke sas pluss billettene. Det var jo en grei forklaring, bare veldig sært når man faktisk er sas kunde.. Da får man aldri flydd sas pluss når man skal videre med andre flyselskaper da på bonusreiser. litt skuffende.
Dette stemmer ikke helt, vi hadde SEZ-ADD-ARN-OSL. ET biz med siste strekk i SAS pluss. Dette var riktig nok i oktober så mulig reglene er endret siden den gang.
Plus går som business på flights i Europa, selv om servicenivået er endel lavere ombord. Du får derfor tilgang til Star Alliance-lounger, fast track etc. og kan kombinere bonusflyvninger med Star Alliance-flyvninger både i og utenfor Europa. SAS plus interkontinentalt er derimot noe annet, så du kan for eksempel ikke reise videre til SFO med United når du har reist OSL-EWR i Plus.
Er det ikke mulig å bestille award billetter med United disse dager? Hvilke andre selskaper gjelder dette for? Thai?
Har ikke hørt at du ikke kan bestille med United. Thai kan du bestille i biz 90 dager frem i tid interkontinentalt.
Ja, er ikke det at servicen er noe bedre i pluss enn økonomi, ei setene heller så griner ikke så mye av det. Er mer fast-track, osv. som du nevner som er digg. Ellers klarer jeg meg fint bak gardinen i 1-2 timer.. Men syns det fortsatt er sært at det skal være så mye sånne regler / reguleringer i forhold til hvem man flyr med på de forskjellige legene.
Det er sånn fordi Star Alliance ikke har noe som heter Premium Economy i bonusbookinger på tvers av selskap. Det er også derfor du ikke får booket PE gjennom Eurobonus med United, LH eller andre som tilbyr dette. SAS Plus bookes som bonusklasse I i europa nettopp så man skal kunne bruke dette som tilknytningsfly til/fra longhaul Biz og First med andre selskaper.
Nå falt jeg av. Er sas Plus sett på som premium Economy? Det gir jo uansett ikke mening når man booker via sas at man ikke kan få pluss.
Mange ganger er det bare 2 ledige seter i biz og jeg trenger 3. Bør en booke de 2 som er ledige og håpe det dukker opp en til utover?
Ja, det er jo klassen mellom Business og Economy på SAS sine ruter til Asia og USA. Dermed Premium Economy..
Nå tror jeg vi snakker forbi hverandre. Feks turen min nå. Jeg flyr OSL-LHR-EWR-CUN Her er LHR-EWR business. OSL-LHR er tilgjengelige påpluss som er den beste "klassen" hos sas i europa på sas sine sider, men jeg får ikke booke den på denne turen, dog kunne jeg evnt. booket den alene.. Samme er returen YYZ-FRA-CPH-OSL Business første legg, det er pluss tilgjengelig på de to neste også, men de får jeg ikke lov til å booke på denne.