SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. Flyvende_mare

Flyvende_mare Drømmer om F

Likes mottatt:
    3,128
    Bonuspoeng:
    93
    FYYY F!... Her trengs en utblåsning. Jeg booket i nov en bonustur til LAX med mastercard premium dealen. Den 3.desember ringte jeg inn for å endre OSL-CPH flighten fra kl06 til kl07. Agenten på telefonen fikset dette og jeg ante fred og ingen fare.

I dag når jeg skulle få lagt til CT på en bonustur jeg akkurat hadde booket får jeg fortalt at min CT ble brukt 3.desember på min flight fra OSL til LAX og at jeg dermed ikke har noen CT:eek: Jeg hadde naturligvis ikke bedt agenten gjøre dette og fikk heller ingen beskjed på tlf om at han aktiverte CT'n. Har nå sendt inn en klage via sas.no/feedback og er veldig spent på hvilket svar de kommer med..... Skikkelig nedtur da jeg endelig hadde funnet en brukbar tur til BKK.:mad:

Flymunda, Molde and spacecosmos like this.
  2. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,612
    Bonuspoeng:
    183
    Med mindre du allerede har vært på tur til LAX bør det gå fint å frigjøre CT-en igjen.

Jeanette liker dette
  3. Flyvende_mare

Likes mottatt:
    3,128
    Bonuspoeng:
    93
    Ja det er litt av problemet, jeg tok turen så CT'n har teknisk sett blitt brukt..

4. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,612
    Bonuspoeng:
    183
    Den er kjedelig. Flere har meldt om lignende feil tidligere, men da oppdaget og fått korrigert dette før avreise.

Umiddelbart tenker jeg at du nok har best sjanse for å få ryddet opp om du ringer til CT-telefonen og forklarer saken. En løsningsorientert kundebehandler burde i samråd med supervisor kunne få utstedt en ny CT mot at du betaler tilbake poengdifferansen mellom en FP og CT-booking.

Flyvende_mare liker dette
  5. Flyvende_mare

Likes mottatt:
    3,128
    Bonuspoeng:
    93
    Ja det var i CT telefonen jeg fikk beskjed om at den var brukt opp. Hun mente hun ikke kunne gjøre noe, men det er kanskje verdt å prøve noen flere behandlere der mens jeg venter på svar på klagen. Fryktelig ergerlig da jeg selvfølgelig ikke hadde tenkt å bruke CT på noe jeg allerede hadde booket mastercard bonusbilletter på..

6. Chr1st1an

Chr1st1an Medlem

Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    18
    Hva tror folket om denne regelen? Tror vi at SAS kommer til å endre dette?

Har nå booket en tur til Asia i september, men ønsker litt bedre flighter enn de jeg har funnet nå. Så om jeg endrer bestillingen til medio mars så kan jeg kanskje finne andre flighter de neste månedene.
    Litt gambling altså, men trenger å ta en beslutning før 31.12....

7. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,612
    Bonuspoeng:
    183
    Det vil overraske meg om SAS fjerner dette før den annonserte fristen 31. mars 2022. Frem til USA fikk cut-off den 30. november var det vel ikke oppgitt noe sluttdato for unntaket som lar oss endre på reiser med utgått CT?

8. snik

snik Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    558
    Bonuspoeng:
    93
    Joda, USA hadde i utgangspunktet frist 31.03.22, før de brått endret dette til 30.11.21 da situasjonen plutselig ble en annen når USA lettet på restriksjoner. Da ble noen plutselig sittende med skjegget i brevlådan.

9. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Med Omikron og fjerning av Test & Go i Thailand og lignende så vil jeg tro det er høyere sannsynlighet for at fristen forlenges enn at den forkortes.

10. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,612
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg gravde litt i screenshot-arkivet og fant et fra 14. august med frist 31. oktober 2021 for alle destinasjoner. Ble den endret flere ganger før vi fikk 30. november + 31. mars?

Screenshot_20210814-140833.png

Insomnia4u, kaijoar and Jorge like this.
  11. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,128
    Bonuspoeng:
    293
    Elsker at du har et screenshot-arkiv. :cool:

12. snik

snik Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    558
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, jeg er 100% sikker på dette. Jeg kunne dessverre ikke finne det i eget screenshotarkiv. Det er ulikt meg å ikke knipse slik kritisk informasjon, må ha vært en dårlig dag.

tobeornot999 liker dette
  13. jtmath

jtmath Senior Medlem

Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Har vært borte fra forum en liten stund nå,men så har jeg en CT som går ut 31 des-21. Har den blitt forlenget? og hvor lenge? Tenkte og prøve og bokke en reise til asia okt-nov -22 :) Må ha litt varme,vis det fortsatt er trykt da.
    Har en til som går ut des-22

14. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,841
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, ingen utvidelse, men hvis du booker en Asiatur kan du endre denne med utgått CT frem til 31. mars 2022 eller til SAS endrer reglene.

jtmath liker dette
  15. jtmath

jtmath Senior Medlem

Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Hvordan er åpningstidene på CT tlf nå under julen? samme tlf 64816099?

16. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,019
    Bonuspoeng:
    293
    De er åpne på hverdager, typ svenske. Ellers er jo SAS kundeservice åpent lengre.

17. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg er litt usikker her på reglene angående Asia og CT som går ut i år. Kan vi booke en tur nå som har avreise etter 31/3-22 og endre denne en gang før 31/3-22. Eller er det slik at avreisen må være før 31/3-22 for å være innenfor reglene med fri ombooking på utgått CT?

18. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Avreisen må være før 31/3

tobeornot999 and TravelManBiz like this.
  19. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,841
    Bonuspoeng:
    293
    Ruby, magnusant and TravelManBiz like this.
  20. jtmath

jtmath Senior Medlem

Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Ringer vi fortsatt på CT tlf 64816099? eller er det noe enklere?

Del denne siden