SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    SAS kansellerte en reise for meg forrige uke. CT var klar til bruk igjen i dag. Skal komme tilbake umiddelbart.

furlong liker dette
  2. Eriksan

Eriksan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    338
    Bonuspoeng:
    63
    Hvor finner de slike folk!

Xflipper liker dette
  3. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Lurer på om de får poeng for kreative løgner på jobbintervjuet, eller om det er i selve jobbtreningen de får beskjed om å si hva som helst når de ikke vet svaret? Det er jo mer regelen enn unntak at de bare finner opp et svar. Du verden...:D

mariusberg89 liker dette
  4. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,987
    Bonuspoeng:
    183
    Total bambus!

Helt utrolig at de setter slike folk til å svare telefonen...

flying_all and furlong like this.
  5. EnriqueColina

EnriqueColina Nytt Medlem

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Heisann, første post, men har vært leser av forumet i flere år..

Booket CT-tur på nyåret fra EZE til OSL via ADD den 19. desember. Den 24. desember får jeg helt uten forvarsel beskjed om at pengene er blitt refundert. Har ikke sett refusjon av poeng eller CT.

Prøvde meg på nytt samme dag, og fikk kvittering og elektronisk billett. Nå har jeg igjen fått varsel om at jeg har fått refundert pengene.

Noen som har noen råd?

6. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Opplevde noe lignende med plutselig kansellert reise, men fikk ikke noe varsel om at penger var refundert. Prøv å ring SAS for å høre hva som er greia.

EnriqueColina liker dette
  7. egilw2201

egilw2201 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    18
    Sikkert et dumt spørsmål som allerede er besvart, men hvis et kjøp som tar deg over 150k blir bokført etter 31.12. Mister man da CTén? :eek:

8. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,413
    Bonuspoeng:
    183
    Sitter på en booking til BKK i siste halvdel av januar, men sånn som situasjonen er nå så vil vi heller ta den første uka i Phuket Sandbox enn i Bangkok eller Pattaya. Har fått med meg at vi ikke kan fly til BKK og så videre til HKT uten karantene i Bangkok først, og da er vi jo like langt.

Har sendt mail til Thai om det er mulig å hoppe av i HKT siden flyet uansett har et stop på 1,5 time der, men ikke fått noe svar enda. @Jeanette har sendt matl til gullmailen og spurt om det samme, men der var svaret negativt.

Så ser jeg både på SAS sin bonusside og på AF at det er ledige billetter i X på samme fly samme dag til HKT. Vurderer å ta en råsjans her, book om til X til HKT, håpe på at setene i C dukker opp igjen og booke om. Det er tilnærmet samme tilgjengelighet i C til både HKT og BKK på de fleste flyvinger noen månder frem i tid, så det ser ut til at det er de samme setene.

Vil vel tro at det er 50/50 om de dukker opp igjen eller ikke, og gjør de ikke det må vi jo finne oss i å reise på økonomiklasse. Det frister ikke det heller, men hva som frister minst av å sitte ca 10 timer der eller å tilbringe 7 dager i karantene i Bangkok klarer jeg ikke helt å bestemme meg for gitt.

Så hva tror folket? Er det sannsynlig at setene dukker opp igjen umiddelbart?

Er forøvrig booket på CT som går ut 31/12

Xflipper and Flyingdutchman like this.
  9. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,361
    Bonuspoeng:
    113
    Du får ikke CTen før kjøpet er bokført (AFAIK). Så skal du få inn det siste kjøpet bør det skje raskt

egilw2201 liker dette
  10. sopranoss2

sopranoss2 Medlem

Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    18
    Kanskje et litt dumt spørsmål, men det får så være. Har hatt et Amex premium kort, og nå har nå fått CT. Ser at det nå er en kampanje på Amex classics kort der man mottar 2000kr man kan reise for med SAS. Kan jeg da si opp premium-kortet, beholde CT`en jeg har opptjent og i stedet skaffe meg et Classic-kort? Ser det står "kun for nye kunder". Betyr det at man ikke kan vært kunde hos Amex i det hele tatt tidligere eller holder det at man ikke har hatt Classics-kortet?

Last edited: 28. des 2021
  11. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,315
    Bonuspoeng:
    113
    Hva var trikset for å booke "open jaw" på eurobonus booking på sas.no ?

Jeg får ikke "poeng" som opsjon når jeg velger "annen reise".

12. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,987
    Bonuspoeng:
    183
    ... Og det er en skikkelig god nyhet!

Jeg visste det ikke selv da jeg bestilte, men det gjorde bookingen min (med CT) til ICN enda bedre :)

Jeanette liker dette
  13. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,317
    Bonuspoeng:
    183
    Du må endre bokstavene fra tr (tror jeg det var) til oj i adressefeltet. Da skal muligheten du etterspør dukke opp. Orker ikke å lete frem innlegget, men du finner det sikkert om du prøver :)

14. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,610
    Bonuspoeng:
    183
    Booking med open-jaw ser ut til å være blokkert? Dette skjer også ved søk fra forsiden av sas.no, som lar deg kombinere "annen reise" og "poeng" uten fikling med URL:
    20211228_12h34m57s_grim.png

15. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    14,019
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg hadde gamblet. Men ikke hold meg ansvarlig om det går galt :)

16. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,678
    Bonuspoeng:
    293
    Det heter seg i vilkårene fra AmEx at du må ha kortet ditt for å benytte CT, imidlertid viser empiri i gruppa her at det ikke er noen form for kontroll med dette.
    I det så ligger da at om du sier opp AmEx Premium beholder du CT'n der.
    Det har vært litt varierende erfaringer med de forskjellige kortleverandørenes vilje (evne?) til å sjekke tidligere kundeforhold. Vanskelig å si noen presendens. Men når de sier "nye", så er de jo i sin fulle rett til å avvise deg.

17. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    14,019
    Bonuspoeng:
    183
    Du vil aldri få CT hvis ikke omsetningen passerer 150k på et kalenderår.

18. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,610
    Bonuspoeng:
    183
    Det pleier å holde at kortet er belastet før nyttår. Tidligere har man endt opp med ett års ekstra varighet på CT om kjøpet som tar deg over grensen ikke bokføres før januar, noe som kan være en fin bonus.

Merk at enkelte nettbutikker ikke belaster kortet før varen sendes, så ville ikke satset på netthandel i siste liten for å nå omsetningskravet.

19. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,317
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg avbestilte min reise nå til BKK via HKT i midten av januar. Den kom tilbake som OSL-BKK, men ikke OSL-HKT.

20. sopranoss2

sopranoss2 Medlem

Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    18
    Takk så mye for svar. Forstår deg rett i at jeg tar en liten risiko ved å si opp kortet før CT er benyttet, selv om det sannsynligvis vil gå helt fint?

Del denne siden