SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,019
    Bonuspoeng:
    293
    Sitt stille i båten du. Må du booke om eller det blir ruteendringer og sånt, så vil poengene som regel refunderes og trekkes, så da blir alt justert. Ellers er det kanskje en fin nyttårsgave en ikke behøver å snakke alt for høyt om til SAS?

Jeanette and geirh like this.
  2. sunshine

sunshine Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,757
    Bonuspoeng:
    93
    Vært i samme båt. Men da jeg skulle velge seter dukka det opp noe «dine poeng er ikke trukket» på Classic siden til Sas. Men ved en seinere samtale med diverse forandringer så ble den trukket. Sender noen kompiser på tur, så ønsket at alt skal være i orden. Så fikk dem til å trekke poengene i samme slengen, orker ikke noe mer kaos ved reising i disse tider. Aldri hatt noe problemer ved tidligere bestillinger, bare denne gangen hvor de glemte å trekke poeng og CT (enkelt å forholde seg til når man bare har en CT). Men nå er alt good.

Jeanette and geirh like this.
  3. geirek

geirek Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    496
    Bonuspoeng:
    63
    Må man ringe CT tlf for å legge til CT på eksisterendes bookinga, eller kan Sas også legge til?

4. geirh

geirh Nytt Medlem

Likes mottatt:
    72
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg skal sende svigerforeldre på tur... Tenker summa summarum jeg sitter stille i båten;)

5. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,317
    Bonuspoeng:
    183
    De kan, men om de vil er en annen sak. Kommer an på hvem du møter i andre enden.

6. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    874,456
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har ringt SAS telefonen og fått tilbakeringing, møter du da en blid dansk dame fikser hun det meste! .... også CT-reise endringer

Flyingdutchman and Jeanette like this.
  7. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,317
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk faktisk fikset det via chatten :D

8. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    What?! Klarte de faktisk å legge til en CT på chatten?! I dag eller? Nå ble jeg (positivt) overrasket!

9. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,361
    Bonuspoeng:
    113
    Prøvde å ringe inn i dag for å endre en CT før den går ut, for mange i kø og de tok ikke imot flere.. håper jaggu de er åpent i morgen!

Hvis ikke får man prøve å maile diamant og si at man prøvde å si fra.. hadde man enda kunne endre CT selv på web :)

10. Tor1

Tor1 EBD

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei! fikk booket business med LH OSL-LAX i dag. Retur ERW-OSL business LH. Strekningen LAX-ERW med united i økonomiklasse. Kundebehandler på CT telefonen fant ikke business biletter mellom LAX og ERW men sa at man kunne forsøke å oppgradere ved innsjekk.... noen som har erfaring med dette? evt andre alternativer? Reisen er den 25.01.22

11. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Innenriks i USA er svært svært vanskelig å få business til med award.

I USA så fyller de alltid opp business kabinen og oppgraderer derfor alle som har de kuleste korta. Hvor langt ned vi med SAS kommer i rekka vet jeg egentlig ikke, men har skjedd et par ganger for meg med United.
    En gang poengterte jeg at vi hadde business på alle segment utenom akkurat den flighten og da ble det litt forvirring på hvorfor vi ikke ble oppgradert.
    Litt frem og tilbake og så fikk vi 1 A/C på billetten.
    Da ble noen fra crew nedgradert for at vi skulle få business visstnok.
    Dette på GUM-HKG for noen år siden.

Jeg ville sett på alle muligheter. Canada ville vært greit, men er nok også muligens vanskelig. Eksempelvis via Bogota eller Panama City kan være mulig.
    Om det godkjennes av medreisende og SAS er derimot en annen sak... :)

12. Tor1

Tor1 EBD

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Takk for tilbakemelding! Kikker litt på dine forslag ☺️

13. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,317
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, i dag :) Gadd til og med og legge til på to bestillinger ;)

Leon and Travellingalf like this.
  14. Chimp

Chimp Nytt Medlem

Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    3
    Trodde CT telefonen åpnet 9 i dag? Kommer bare beskjed om at åpningstider er 9-17 på hverdager, så legges det på

15. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Det trodde jeg også, men har ikke prøvd selv da. Er det så mange i kø allerede kanskje at de ikke slipper flere til?

16. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,891
    Bonuspoeng:
    293
    Velg engelsk, da kommer du videre.

Travellingalf and trygveat like this.
  17. Chimp

Chimp Nytt Medlem

Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    3
    Takk, fungerte.

Jeanette and jgroneng like this.
  18. Chimp

Chimp Nytt Medlem

Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    3
    Tenk at jeg er så smart at jeg ringer igjen og igjen uten å trykke 5 for engelsk, og dermed havner i 50 minutters kø som sikkert tar 2 timer. Stod klar 5 på 9 i dag jeg. Haha. Må gjøre et forsøk på å utsette CT til 28.02...

Shyneno liker dette
  19. jonvegard

jonvegard Medlem

Likes mottatt:
    107
    Bonuspoeng:
    33
    Har en booking til BOG i januar/februar 2022 med CT som går ut i dag. Har prøvd å bytte returen fra en med stopp i YYZ og LHR til en med kun mellomlanding i BCN. Denne dukker opp både med United og SAS *A.

Når jeg ringer inn finner de returen og legger inn bytte. Jeg får så beskjed om at jeg vil bli kontaktet for å bekrefte dersom det er endringer i skatter og avgifter, hvis ikke skal endringen gå gjennom. Reservasjonen viser da en 3. reise med denne returen. Etter noen timer får jeg beskjed på appen om endring i reise. Da har den tredje reisen kun BCN - OSL.

Jeg har så ringt inn for å rette feilen, men det samme har nå skjedd tre ganger.

Vil dette rette seg selv om jeg bare venter?

Shyneno liker dette
  20. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    349
    Bonuspoeng:
    63
    si gjerne i fra hvordan det gikk :)

Travellingalf liker dette

Del denne siden