SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg gjorde siste kjøp på 2020-CT 31.12. kl 23:50 og det ble registrert riktig.
    CT for 2020 ble utsted i 2021 og har gyldighet lik CT utstedt 2021 :)

upload_2021-12-28_15-8-40.png

2. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    349
    Bonuspoeng:
    63
    jeg har en CT som utløper i 31.12 og så har jeg fått for noen uker siden en ny fra i år. er det vanlig at den nyen ikke vises på sas nettside?
    der er det kun 1x CT til 31.12 og så 1x europa ct.

3. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,678
    Bonuspoeng:
    293
    Der er alltid en risiko, den må man velge selv om man vil ta.

4. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan jo i alle tilfelle nedgradere til Amex Basic eller hva det nå heter som har årsavgift kr 0,-.

sopranoss2 liker dette
  5. Emma

Emma Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Har du en link til vilkårene hvor det står at man må ha kortet for å benytte CT? Jeg sa opp kortet mitt og forsto det sånn på personen jeg snakket med i telefonen at jeg da beholdt CT. Jeg klarer ikke å finne noen vilkår som sier at man må beholde kortet, men ble litt stressa nå…

6. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,678
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke for hånden, må lete. Men, hvis kortet er sagt opp og du har CT’n liggende inne på sas.no er du nok trygg.

7. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Ganske sikker på at det var i reglene for DNB-CT og ikke Amex-CT :)

RoadKing and Emma like this.
  8. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,019
    Bonuspoeng:
    293
    @Kortbanetraver pg @oleredv

fotbrønnen på 81, første rad 2 Etg er mindre en de andre setene. Greit å tenke på om du er lang. Ellers er fint sete, satt der på vei hjem fra sfo før jul.

D957D0CD-D816-4D61-9AC5-61681F5EC818.png A135444B-2AD6-4FD1-A365-AF17BA85CD25.jpeg

Spielhaug and Flyingdutchman like this.
  9. Emma

Emma Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    CT ligger der, så da får jeg satse på at alt er OK.

RoadKing liker dette
  10. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,317
    Bonuspoeng:
    183
    Så vidt jeg har forstått var dette kun et vilkår som gjaldt når DNB var utsteder av Amex. Jeg har sagt opp flere kort, og aldri mistet CT opptjent på disse kortene.

RoadKing and Emma like this.
  11. Emma

Emma Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Betryggede å høre!

12. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,678
    Bonuspoeng:
    293
    Men det er jo kjempekult! Stoler på deg :)

Are liker dette
  13. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,361
    Bonuspoeng:
    113
    Hva gjør man når CT-telefonen ikke ser flyet man selv finner på star alliance-bookingen på sas.no? Vi er i dag booket MIA-LIS-FRA-OSL, jeg finner ledige billetter LIS-OSL, og kommer så langt at jeg kan betale de. En hyggelig dansk kundebehandler ser de derimot ikke.. Virket ikke som om det var noe mulighet for å slå de sammen hvis jeg booker selv heller :confused:

14. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,361
    Bonuspoeng:
    113
    Må svare meg selv på denne: MIA-LIS-FRA er et married segment, så den er låst. Hun kan da ikke legge inn LIS-OSL, fordi det ikke går/finnes MIA-LIS-OSL..

Jaja, da blir det å beholde eksisterende booking med overnatting i Frankfurt

Jeanette liker dette
  15. torsaan

torsaan Nytt Medlem

Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Vi prøver og komme oss til Peru med Poeng + CT. Noen som vet om dette er mulig ? Kan finne reisen inne på lufthansa sine sider men ikke på star alliance siden.
    // Må bestillingen gjøres via tlf ?

16. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,356
    Bonuspoeng:
    113
    Velkomne til IF forum. Jeg har svart på denne i innlegget som ble laget som egen tråd. Det er en god regel å kun publisere ETT sted, og helst i bestående tråder når det finnes tråder som kan brukes.

cooolcatz and RoadKing like this.
  17. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,317
    Bonuspoeng:
    183
    For å slippe å sitte i kø på CT-telefonen for å kun legge til en CT på en eksisterende booking kontaktet jeg gullmailen. 5 dager senere, og ikke noe svar. Måtte bite i det sure eplet og ringe inn nå, men der var det så stor belastning at de ikke kunne sette flere i kø. Du verden...

18. hassehoff

hassehoff Nytt Medlem

Likes mottatt:
    41
    Bonuspoeng:
    13
    Jeg opplevde det samme i går på denne tiden men etter 50 forsøk slapp jeg inn i køen i 13-tiden. Nøyaktig en time etter det igjen kom en hyggelig svenske på tråden.

Jeanette liker dette
  19. Mbauer

Mbauer Greenhorn

Likes mottatt:
    545
    Bonuspoeng:
    83
    Jeg kommer heller ikke gjennom på telefon. Det vises naturlig nok til hjemmesidene der jeg ikke får opp billettene jeg ønsker å bestille. Vet noen om telefonen er åpen i morgen?

20. geirh

geirh Nytt Medlem

Likes mottatt:
    72
    Bonuspoeng:
    18
    Bestilte en CT på telefon for et par uker siden. Alt ser helt fint ut, har fått billetter osv, og avgiftene ble trukket fra kort samme dag som jeg bestilte. Men: Ser at jeg ikke har blitt trukket noen EB-poeng. Mener dette også har skjedd samme dag når jeg har bestilt CT-billetter tidligere? Andre som har vært ute for at det har tatt så lang tid?
    Hvis poengene trekkes er det selvsagt greit, men om de aldri trekkes er jo det også greit...

Er et greit prinsipp å betale for seg, og regner jo med at poengene etter hvert blir trukket, men merker jeg har veldig lite dårlig samvittighet dersom dette mot formodning ikke skulle skje, så mye rot og kluss det var med disse billettene. Også lite fristende med en ny runde i telefonkø. Spørsmålet er vel egentlig om jeg risikerer noe ved å bare sitte stille i båten her?

Del denne siden