SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,019
    Bonuspoeng:
    293
    I teorien kan vanlig SAS kundeservice hjelpe deg. eller. Det skjer i blant. men for booking osv skal du ringe CT hvis du ikke booker online.

jtmath liker dette
  2. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,094
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan prøve online Star Alliance booking hos SAS også. Det er nylig åpnet igjen

3. Poengsamler

Poengsamler Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei alle! :)
    Jeg er ny på forumet, så beklager om jeg skriver i feil tråd.

Jeg har en CT som utgår 31. desember, men kun 40k poeng.
    1) Er det mulig å selge CT uten poeng (med veldig kort frist)?
    2) Er det evt. noen superlur destinasjon man kan komme til for 40k poeng?

4. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,019
    Bonuspoeng:
    293

CT uten poeng har ingen verdi. Med mindre du blir med en en poeng gruppe eller noe
    https://www.sas.no/eurobonus/poeng/bruke/

Der finner du poenprisene. Du får halv pris eller 2 for 1.

Poengsamler liker dette
  5. Poengsamler

Poengsamler Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
  6. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    900
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan var reglene for å legge til CT på en allerede bestilt bonusreise? Måtte CTen være opptjent før bestilling, eller var det noe annet?

7. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,198
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg kunne bruke en returnert 2019 CT som fikk forlenget levetid til 30/11/21 på en flypremium bestilling som var gjort i mai/21.
    En gammel ct som ble ny? Det gikk nå i alle fall.

mrt liker dette
  8. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,315
    Bonuspoeng:
    113
    Ser ut som sas har åpnet euorobonue billetter på vinterprogrammet fra nov 2022….l jeg får booket utreiwe, men det ser ikke ut til at hjemreiser åpner 330 dager ? Hva skjer her ?

9. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,361
    Bonuspoeng:
    113
    Bakgrunn: Vi har en CT-bestilling OSL-MIA med utreise i økonomi og retur i biz. CT er nå utgått. Vi har samtidig funnet en utreise i biz med SAS.
    Spurte diamantmailen om å slå sammen, og det går ikke. Greit nok. Men kan vi da kansellere eco-utreisen vi ikke trenger?

Kan noen hjelpe meg å forstå det svenske svaret?

Prøver å vri hodet mitt rundt dette.. Det siste er greit, hvis de endrer et fly så får jeg et "get out of jail free card" og kan kansellere utreise.

Men ellers, Så går jeg da fra å betale:
    2 x 130.000 poeng, - 130.000 i CT-rabatt = 130.000 poeng

Til å betale:
    2 x 130.000 poeng * 60% for enveis = 156.000 poeng

Forstår jeg det rett?

Betale mer for å fly mindre?

10. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,610
    Bonuspoeng:
    183
    Det kan nok stemme, ettersom CT må være aktiv i systemet for at rabatten skal slå inn ved ombooking. Ved ufrivillige endringer har agentene fullmakt til å overstyre dette.

11. Apo

Apo Medlem

Likes mottatt:
    129
    Bonuspoeng:
    43
    Hvor finner man CT om man har klart kravet på forbruk 100 K i kalenderåret (Har Amex Classic) Dukker den opp i SAS appen 1.januar liksom? Faktura i Amex appen går bare 6 mnd tilbake i tid. Litt usikker på om jeg har nådd 100 K forbruk denne gang, men tror det gikk bra

Last edited: 25. des 2021
  12. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,317
    Bonuspoeng:
    183
    Du skal få tilsendt en epost eller så kan du gå inn på sas.no for å bestille en bonusreise. Da skal det ligge en voucher der.

Apo liker dette
  13. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    I tillegg er den oversikt over hvor langt du har kommet mot CT hvis du velger eurobonus i menyen etter å ha logget inn på americanexpress.no. Av en eller annen grunn er ikke denne tilgjengelig i appen.

14. espenlampe

espenlampe Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som vet om det er mulig å booke en reise med CT med utgang 2022 idag, også ringe inn og kansellere en reise med CT utgang 2021 imorgen, og endre den første reisen slik at 2021 CT brukes?
    Billettene jeg skal booke er sluppet idag, og de er vel sikkert borte imorgen :O

15. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    900
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du har nok poeng, kan du bare booke en bonusreise, så bruke CT i etterkant og få tilbakebetalt poengene

16. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,269
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk svappet CT på 2 forskjellige reiser, slik at den som utløp desember 2021 ble brukt på vår reise i oktober og CT med utløp des2022 ble brukt på en reise som vi visste måtte kanselleres på det tidspunktet.
    Du må muligens ringe flere ganger da flere agenter sa det ikke gitt. Men tilslutt møtte jeg på en hyggelig dansk dame som fikset dette på 5 minm

17. furlong

furlong A3-G, GHA Titanium, Strawberry Platinum

Likes mottatt:
    911
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som vet hvor raskt man får tibakeført en CT når man ringer inn og kansellerer en reise?
    Har en CT som er linket opp til en reise, men vurderer å bytte destinasjon. CT går ut den 31/12, og jeg tenkte å ringe inn i morgen.

18. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,317
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis agenten ikke knoter det til og får til å avbestille reisen umiddelbart (noe de bør klare) er min erfaring at CT er tilgjengelig nesten umiddelbart.

furlong liker dette
  19. Hanen

Hanen Medlem

Likes mottatt:
    119
    Bonuspoeng:
    33
    Hei
    Ringte CT telefonen og snakket med en hyggelig svensk dame som overhodet ikke fant noe som helst.
    Hun ba meg ringe United på telefon 810 03630 da da hun sa at de hadde bedre oversikt over ledige turer til USA.
    Jeg spurte om de hadde adgang til min EB konto og mine CT kuponger noe hun bekreftet.
    Noen som har hørt om dette?
    Er mildt sagt skeptisk, har ikke ringt siden jeg er offshore og teleforbindelsen er ustabil for øyeblikket.

20. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Aldri hørt om det, virker veldig rart og ganske sikker på at United ber deg ringe SAS (der du hører hjemme) for Eurobonus bestillinger.

mariusberg89 and Jeanette like this.

Del denne siden