CT opptjent for 2021 for 3 uker siden. Fortsatt ingen (ny) CT synlig inne på SAS. Amex support sier dette skyldes at SAS kun viser 1 CT samtidig. Stemmer dette? Fyren bekrefta forøvrig det flere her inne har sagt før. At man kan si opp kortet da og ikke "mister" noe. Vil man da kunne ta del i kampanje med f.eks 20k poeng for nye kunder hvis man søker om kortet igjen i 2022?
Bestilte en tur på søndag og poengene ble ikke trukket før i går, selv om varsel om ny booking kom i appen umiddelbart. Sikkert noe hikke i systemet.
Så lenge det står confirmed på alle flighter er alt good? Bestiller for noen kompiser så kjekt at alt er i orden
Er ikke sikkert at det er godt nok! Hvis du ser på Sas.no på «Mine bestillinger», vil det være et rødt felt helt øverst hvor det står at bestillingen ennå ikke er ferdigstilt og det betyr at billettene ikke er skrevet ut.
Hvis du har fått Mail med eticket, reiserute og pris, så er det i boks. Dobbeltsjekke på web at det ikke er rød boks på bestillingen som @Eddie47 sier
Ingen rød boks annet enn «sjekk krav om munnbind» eller noe i den duren. Ser også at amex 2-1 voucher ikke er brukt (var den siste jeg hadde). Men pengebeløpet er reservert på kortet jeg har brukt. Jaja, får bare vente litt.
Så lenge du har to CT med samme utløpsdato vises bare en av dem. Har de forskjellig utløpsdato er noe feil. For å være helt sikker på at du har fått den nye så må du enten ringe inn, eller hvis du ikke gidder telefonkø kan du for eksempel booke en tur til vilkårlig destinasjon på tilfeldig dato, se om du fortsatt har en CT når du bestiller på sas.no for så å kansellere billetten du kjøpte.
Har to spørsmål jeg lurer litt på. Tror jeg har funnet svar på et av mine spørsmål gjennom å lese på litt forskjellige steder her på forumet, men jeg ønsker å få det bekreftet. Mest pga at det er så mange kanselleringer om dagen og hyppige forandringer rundt omkring i verlden. Har booket bonusreise (poeng+2CT) til Thailand i sommer og flyr 4 ulike selskaper T/R med 2 mellomlandinger begge veier. Hvis noen av disse strekkningene blir kansellert så vil vi bli booket om på nye flighter uansett award tilgjenglighet eller at en av CT gikk ut på dato ved nyår. Kan noen bekrefte at det stemmer? Spørsmål 2 er hvis et land stenger grensene, men flyet blir alikvel ikke kansellert. Er man selv ansvarlig for å booke om da og er den CT som da har gått ut på dato borte? Noen som har en anelse? Lurer litt da vi mellomlander både i Kiev, Istandbul og Hong Kong.
Samme opplevelse her. Har en fersk CT - booking til CUN der KRS - OSL er i GO, men på sas.no er det bonusbillletter i Plus ledig. Jeg bruker gullmailen og spør om det kan endres.
Har vært omtalt mye her inne tidligere og jeg har selv forklart hvorfor det er slik. SAS (med flere) har O&D basert optimeringssystem, dvs. tilgjengelighet varierer med O&D, routing og flyselskap på ruten. Altså er point to point tilgjengelighet forskjellig fra gjennomgående routinger, MOL-OSL ptp er ikke det samme som O&D MOL-BKK.
I går snakket jeg med CT-telefonen, de kunne ikke hjelpe meg med å få Plus i stedet for Go. Men, jeg endret hjemreisen i stedet, og da fikk jeg to leg med Go hjem fra CPH. Fant ingen Plus. I dag ringte jeg SAS kundeservice, og snakket med en hyggelig engelskmann(?). Han fant Plus på en av to leg hjemover. Så da er vi halvveis.
Prøver en gang til: Er det fremdeles sånn at CT-telefonen er stengt i helgene? Hvis ja, er det noen som har lykkes med å få booket om et leg hos vanlig kundeservice?
Eg ringte CT telefonen i dag før 9, då ga den automatiske svarmaskina beskjed om det kun var åpent mandag-fredag vertfall. Om du lykkas kjem vel ann på villigheten til agenten, legg du fram på ein fin måte at du er redd at seta forsvinn viss du må vente til mandagen så kanskje du har flaks.
Null problem. Jeg har vel gjort dette 8-10 ganger de siste helgene. Men de sliter med å få utstedt billetter, så det har blitt mye "changed booking" hvor billettene har forsvunnet, og jeg har vært nødt til å ringe inn igjen for å få dem til å reservere på nytt... Har også ringt USA-nummeret og fått reservert seter sent på kvelden.
Jeg også ringte inn til "vanlig" sas kundservice i dag og fikk uten problem forandret en CT booking jeg allerede hadde. Så håper jeg bare billettene er klare i morgen
Samme her, men Sharon (tror jeg det var) på engelske kundeservice fikset til slutt også skatter og avgifter og jeg fikk nye billetter etter et par minutter. Så de kan hvis de vil.