SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
    Det er mulig jeg misforstår, men poenget med CT er jo nettopp fordi man har tilgang til hele *A. Jeg har booket tur til:
    - EZE med United på vei ned og Avianca på vei hjem.
    - TSA med Austrian og ANA på vei ned og Thai og Swiss på vei hjem
    - HND med ANA begge veier.
    - TPE med ANA og EVA på vei ned og EVA på vei hjem

Alle IC- og intra-Asia flyvinger er enten i biz eller first. Og jeg fant alle disse reisene på Awardfares. Før korona-tid brukte jeg ExpertFlyer og der fant jeg også ledige bonusbilletter som jeg fikk booket uten problem.

Ikke for å være kjip, men det er jo slik at bonusbilletter er få og man må booke dem før andre gjør det. De som vil reise i ferietider/høy sesong booker gjerne med en gang bonusbilletter i disse periodene slippes. Hvis du leser noen eldre innlegg, vil du kanskje få med deg at noen av oss sitter gjerne klare og booke bonusreiser til Tokyo ved midnatt med en gang SAS slipper dem. Så det er kanskje nødvendig med litt forventningsstyring og heller bli kjent med hvordan bonusbilletter kan kapres.

Ta en titt på denne tråden, så ser du noen av vellykkede bookinger av bonusreiser booket av oss som vanker her: https://insideflyer.no/forums/threa...r-av-ct-eller-vanlig-poengreise.9284/page-249

Last edited: 12. nov 2021
  2. graphite

graphite Medlem

Likes mottatt:
    350
    Bonuspoeng:
    63
    Det triste for er jo at behovet for forventningsstyring for EB-junkies på *A brått ble så mye større i november 2019. Hadde glatt godtatt et firesifret beløp i "drivstoffavgift" eller lignende for å få tilbake gammel tilgang til *A.

3. mariusberg89

mariusberg89 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    159
    Bonuspoeng:
    43
    hehe, da utgår det forsøket. :(

4. mariusberg89

Likes mottatt:
    159
    Bonuspoeng:
    43
    Fikk booket en tur i går til Doha, en på kundeservice sa at sas har strupet inn tilgangen til *A og anbefalte meg å sende inn en formell klage som jeg nå har gjort. Det hjelper nok lite at jeg gjør det alene, men om kanskje flere gjør det så får man tilgang til mer av det united feks tilbyr:

"
    Hei,
    Viser til dialog med kontaktperson hos dere og sender etter avtale inn en formell klage.
    Jeg er Eurobonus kunde, samt at jeg har AMEX kort hos dere med flere CT tilgjengelig som snart går ut på dato.
    Utfordringen min er at jeg ikke får booket billetter fordi dere har et utrolig dårlig tilbud på dette tilgjengelig nå. Søker jeg via United eller andre steder får jeg opp mye flere muligheter. Dette er for dårlig!
    Ut ifra hva jeg forsto på kundekonsulentet er det fordi dere har stengt mot Star Aliance gruppen? Men jeg har fått høre via andre at det er fordi dere ikke er villig til å by det samme som andre selskaper.

Dette er ekstremt dårlig fra deres side og gjør at jeg nå re-vurderer min tilknytning til SAS og Eurobonus. Håper dere gjør umiddelbare grep på dette.
    "

5. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,702
    Bonuspoeng:
    293
    Du bør nok også sende til Amex.

6. mariusberg89

Likes mottatt:
    159
    Bonuspoeng:
    43
    Finner verken epost eller kontaktskjema på sidene til amex.

7. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Det er 2021. Amex når du kan på telefon.

Chrisbgg and EgilSk like this.
  8. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,702
    Bonuspoeng:
    293
    De er smarte ser du, fin måte å unngå klager på.

EgilSk, Insomnia4u and Jeanette like this.
  9. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,702
    Bonuspoeng:
    293
    Telefon er så 1980 :rolleyes:

10. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,361
    Bonuspoeng:
    113
    Teksttelefonen virker også. Ingen krav om at man må være døv for å bruke de

Rscott liker dette
  11. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,166
    Bonuspoeng:
    113
    Du mener Tekst-TV, ikke sant? Har hørt at Amex planlegger en braklansering der i 2024. De har fått sin egen side hvor de gir svar på ting du aldri visste du lurte på. Spørsmål mottas via morse eller telepati.

Last edited: 15. nov 2021
  12. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,992
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, glad vi kan gå videre fra røyksignal, altfor mye CO2 utslipp.

Eddie47 and Rscott like this.
  13. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,166
    Bonuspoeng:
    113
    Flaskepost er seriøst undervurdert, men den gjør muligens skade på SAS lax.

mariusberg89 and Eddie47 like this.
  14. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    874,504
    Bonuspoeng:
    293
    Luftpost må da være det eneste riktige, minst 4 leg hver vei. Dette gir 32 legs og mangler da bare 13 til gull

15. samirunway

samirunway Medlem

Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    63
    Finnes det mulighet for å reise med ANA i First til Tokyo? 1 person, et par dager? Er det fremdeles Uniteds søkemotor som gjelder?

16. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,317
    Bonuspoeng:
    183
    United, awardfares, expertflyer. Gir om ikke annet enn viss indikasjon.

17. magnusant

magnusant LTG

Likes mottatt:
    1,000
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg ser at man ikke kan sortere på "business saver" lengre på United.
    Noen som har noen tips om hvordan man da vet hvor sas mest sannsynlig ser ledige seter?

Chrisbgg liker dette
  18. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,023
    Bonuspoeng:
    293
    United og ANA gir begge indikasjon. Og det er attraktive billetter for mange kunder. Så de finnes, men det strømmer ikke over. Husk også at du per i dag ikke kan være der et par dager. I og med at du ikke kommer inn i Japan som turist.

19. sopranoss2

sopranoss2 Medlem

Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    18
    Har, for første gang,oppnådd CT og planlegger benytte den til sommeren, trolig sammen med en venn. Noen forslag til spennende reisemål? Har 250 000 poeng å rutte med, villig til å bruke det meste av dem. Flyr gjerne business, men reisemålet er viktigere enn flyklasse, lounge osv. Det er snakk om en tur på ca to uker, gjerne med et stopp eller to på veien. Vært i USA et par ganger, men likevel ikke uaktuelt. Andre land/områder som har streifet innom hodet er Mexico, Thailand, Japan, Vietnam.. Tar veldig gjerne imot forslag til reisemål/ruter?

20. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
    Verden er stor. Du har kommet på noen gode forslag selv allerede. Ta en titt i denne tråden og bli inspirert at vellykkede bookinger. https://insideflyer.no/forums/threa...r-vanlig-poengreise.9284/page-249#post-423212

sopranoss2 liker dette

Del denne siden