To måneder frem i tid. Ja, det samme tenker jeg. Meget mulig at Norge er på lista innen den tid. Jeg ble rimelig hissig på telefonen med Sviss-dama. En drøss med andre unnskyldninger før hun ville oppgi grunn. "Sorry flight is full" sa hun først. Jeg svarte med at jeg jobber i bransjen og kan se i mine systemer at det er mye ledig. "ohhh...hmm" Så kom en ny unnskyldning før hun oppga egentlig grunn til slutt. Elendig kundeservice.
Min påstand er at det er SAS sine it-systemer som automatisk kansellerer Swiss sine (og andre) ved schedule change. Er vel ikke noen bombe at de ikke fungerer spesielt bra.
Jeg tror også det er SAS IT som er problemet her ja. Flyvningene kommer kanskje opp som kansellerte hos SAS, mens de egentlig bare er justert på hos SWISS.
Jeg prøvde tidligere i dag å booke min første CT. Hadde funnet flere avganger med ledige plasser OSL-LIS-CUN med TAP via United.com. Personen jeg snakket med på tlf fant ingen ledige plasser på noen av flyvningene LIS-CUN. Er det noen annen, bedre søkemotor å bruke for TAP? I TAP sitt eget "Pay with miles"-søk får jeg også at det er ledige plasser.
Awardfares pleier jeg å bruke i kombinasjon med United. Pleier å stemme sånn høvelig. Du kan jo prøve agentruletten hvis du finner ledige
I mitt tilfelle var det en "Swiss-robot" som hadde kansellert mine legs. Ihvertfall i følge SAS-agenten
Til info: SAS kundeservice ville ikke lenger booke CT, ble henvist til CT-telefonen 64816099. Det er jo sånn sett fint hvis det er en egen avdeling som kan det litt bedre enn generiske kundebehandlere.
Trodde det var bare "CT-telefonen" som kunne booke CT, og har derfor aldri forsøkt SAS kundeservice. Men, kompetansen varierer også her. Blitt noe bedre, men fortsatt en del kunnskapsløse medarbeidere dessverre. Senest i dag måtte jeg informere om at det er mulig å legge til en retur på en allerede booket utreise, og at grunnen til at vedkommende bare fikk "waitlisted" når han søkte på avganger trolig var fordi det var mer enn 90 dager til avreise. Burde jo ikke være jeg som forteller han hvordan det fungerer
Fikk overført status poeng i dag fra Amex Elite. Tidligere år har jeg mottatt disse i juni. Har periode fra 1. desember og poengene jeg mottok i dag er totalt ubrukelige. Noen som har klart få amex trekke disse tilbake og overføre de på nytt senere?
Det tviler jeg sterkt på. De kan gjøre innskudd til EB-kontoen din, men ikke uttak. Det er derfor det alltid har vært en tom trussel at du måtte beholde kortet for å få beholde CT (i DNB-tiden). Det er også grunnen til at du beholder poeng men må jobbe deg opp igjen til null før du tjener nye poeng dersom du får en refusjon. Når det er sagt, er det første gang jeg har hørt om avvikende datoer. Jeg har fått mine på samme dato hvert år, og det samme er rapportert av flere her inne. Det er jo ikke umulig at de klarer å rette opp i feil i samarbeid med SAS IT, men jeg er vel ikke superoptimistisk på at SAS og Amex har jevnlige Teamsmøter for å løse opp i den type problemer...
Jeg hadde fått de til å sette inn nye poeng på en dato som du velger. Regner med de skjønner at mange er avhengig av å få poengene på riktig dato for å opprettholde status.
Fikk du poeng i juni også? Har du nylig vært i kontakt med de for en annen henvendelse (si opp et kort, oppgradere etc)? Har vært rapportert om at folk har fått statuspoeng når de har vært i kontakt med kundeservice om andre ting, som feks å avslutte et classic-kort. Dette selv om de ikke har hatt elitekortet på lang tid.
Litt usikker på hvor mye jeg ville stolt på enkeltagenter. Mange kreative (les:ukorrekte) svar en får der ref. andre poster og egne erfaringer
Takk for tipset! Neste agent jeg snakket med kunne til min store glede melde om minst 9 ledige business-plasser på flyvningen, så nå blir det tur til varmere strøk
Sikkert spurt om før, men hvilken billettkategori skal man nå se etter på united.com? Og noen som vet hvordan UA er innenriks i USA med tanke på ledig bonusbilletter?
Hvilken dato har du bestilt på? har prøvd å booke i over en uke til Cancun. Finner masse på air canada samt united men når jeg ringer sier de at de ikke finner noe. For å søke hos TAP må man vel registere seg?