Noen som vet hvordan en reise blir priset hvis man f.eks har 6 leg, hvor man har alt i økonomi utenom siste leg FRA-OSL hvor det er "business"?
Enig! Når man reiser der baki og er mange, ville det vært tilgang til lounge etter en lang reise og 4.5h før man kan fly hjem
Ja, stemmer. Siden det ikke stod t/r så antok jeg feilaktig at det var en vei. Men da er det 50% av økonomiprisen + 50% av businessprisen.
Dette har kanskje vært besvart før, men det blir drøyt å lese over 500 sider! Har en CT- reise nå i november som begynner i TRD med overnatting på OSL, før ferden går videre ut i verden. Reisefølget kommer til OSL fra FRA samme dag som reisen starter i TRD, og vil helst unngå å fly til TRD for å starte reisen der. Hva skjer med reisen hvis første leg kuttes? Er dette mulig, eller blir det "no show" og følgelig kansellering av hele reisen?
Rimelig sikker på at det blir no-show. Jeg ville bedt om å fjerne TRD-OSL og tatt det på separat billett.
CT-reise betinger at begge reiser fra samme flyplass, kan ikke endre til ulike flyplasser. Lettere å hoppe av på tilbakeveien.
Denne CT gikk ut i mars og er endret noen ganger. Tviler på at jeg får gjøre nok en endring. Ja, det har jeg selv gjort! Takk for svar begge to.
Beklager om jeg poster dette i feil kategori, har to spm. Fikk denne infoen fra en som er god bevandret innenfor området: " hvor den største endringen innebærer at både United og Air Canada betaler mye mer for tilgjengelighet enn det SAS gjør. Det vil si at 75% av setene som dukker opp hos UA/AC er seter som SAS ikke ønsker å betale for, og ergo ikke er tilgjengelig for Eurobonus. " Er det da smartere å avbestille kortet via sas og heller få seg amex kort eller lignende via andre flyselskap som feks united da? også neste: Jeg prøver å booke en tur til jul men det er relativt vanskelig å finne billetter til varmere strøk så vidt jeg ser, dog ble det sluppet noe i dag ser det ut som. Er det mulig å bestille en vei nå og legge på retur senere? er ingen retur-billetter tilgjengelig enda.. Hva er sansynligheten for at det legges ut mer mot jul?
I Norge har Amex kun avtale med SAS, og dermed kun Eurobonuspoeng fra Amex. Du kan forsåvidt også kjøre noen av de andre Amex-kortene Green/Gold/Platinum og opptjene Amex Reward points, som så kan veksles inn i Eurobonus, Avios eller Hilton. Amex med opptjening til andre flyselskap eller hotellkjeder, finnes kun i utlandet. Av andre «flybonuskort» i Norge så er det kun Bank Norwegian VISA og Flying Blue Mastercard (KLM og Airfrance)
Vi har booket OSL-MUC-MIA, med CT som er utgått, og ser nå at OSL-FRA-MIA er tilgjengelig. Vi hadde gjerne ønsket å booke om på denne (for å fly med noen tyskere som da flyr FRA-MIA). CT-telefonen sier nei. Er det virkelig så kronglete? Jeg skal jo ikke endre dato, bare reiserute. Vil det da også si at hvis det dukker opp biz eller first-billetter, så får jeg ikke lov til å oppgradere klasse? Eller tillater de fortsatt å oppgradere klasse på samme fly?
Fra desember går SAS tilbake til normale regler for utgått CT for reiser til USA, så om turen finner sted etter dette er det riktig at bookingen er låst. Ville heller ikke forventet å få endret til First Class uten å ta i bruk en ny CT. Fra SAS' Corona-FAQ:
SAS hadde spart seg selv for mye mas hvis de i det minste hadde latt oss søke tilgjengelighet for star alliance, og så booke på telefonen. Det er så frustrerende når man ser fly på awardfares (og har allerede en booking på dette flyet) men på telefon sier de at det ikke går. Grrrr! Nå flyr reisefølget 2 forskjellige veier og kommer frem med 3 timers forskjell. Ingen superkrise, men de minst reisevante kommer selvfølgelig frem først..
Jo, men om man ser utenfor Norge og begynner å bruke kort som er i samarbeid med United og da heller samler poeng der? basert på hva jeg ser og har hørt så har de mye flere seter tilgjengelig enn hva SAS kjøper, jeg klarer jo ikke finne en eneste CT billett fra fra midten av desember og fremover. Så jeg har 3 stykker som er helt ubrukelige.. Som det blir nevnt ovenfor av HaraldOslo så finner jeg masse på awardfares men alt er via TAP eller United, sas har jo ikke en dritt. Merker jeg blir ganske frustert av det der.
Hvis du skal ha united bundled amex i usa må du ha social security nummer og minst 6 mnd kreditthistorikk der borte. Har du det? Forøvrig enig med deg i at EB har dårlig tilgjengelighet.
Dagens nostalgi: I veldig gamle dager da min lille familie reiste på vår første bonusreise reiste mor og de to yngste med SAS fra Bergen via CPH til EWR mens jeg og eldste reiste med Braathens/BA fra Bergen via LHR/LGW til EWR … Jeg var på den tiden gull hos SAS og gull hos Braathens .. Det gikk bra selv om jeg kjørte meg vill i New Jersey …