Dere som har gjennomført noe liknende… Er det mulig å reise på en enveisbillett til USA via Asia? Eller T/R via Asia ene veien og hjem via Europa? Hva koster det med enveis via Asia?
Jeg hadde en booking LHR til ORD via HND, ANA F begge strekninger. Booket SK enveis ORD-OSL. Skulle faktisk vært gjennomført omtrent i disse dager. Tror avreise var 4/11.
Vær obs på innsjekking på fly til "over there" når du dukker opp med en enveis og ikke er amerikaner. Ha med deg utskrift av billett ut av landet.
Jeg fikk koblet sammen ANA F-turen min med SAS-billetten hjem fra ORD. Men jeg tipper det ikke er mulig lenger, uten DK-hjelp.
Hvordan var det Business award med Lufthansa? Ser på noen billetter i Februar som vises tilgjenglig hos United, Air Canada og Avianca, men som SAS agentene ikke finner? Må man vente nærmere avreise for å booke disse med Eurobonus?
Skal visstnok være 85 dager før nå. https://blog.awardfares.com/ultimate-guide-to-award-release-dates/
Da presterte Swiss å kansellere familieturen vår til Singapore. OSL-ZRH-SIN T/R. Grunn: Norge er ikke på lista over land som får besøke Singapore. Jeg sa til agenten at vi hadde tenkt oss videre til Thailand, men det hjalp lite. "Only people from approved countries can be on this flight"..
Løsningen ble 35 minutter i kø. Fikk fikset opp en feil hvor deler av returen ble booket på feil dag. Det kjipe var at original-agent hadde trukket 12000 poeng for Oslo-Bangkok, men det ble rettet til 165000 poeng
Bekreftet at det er mulig i praksis også. Etter å ha referet til faq ble avreise flyttet fra Frankfurt til Oslo.
Er dette da del av innreiseregler for Singapore? Jeg kan ikke tenke meg at flyselskapet har noe grunnlag for å terminere avtalen hvis det ikke er en slik policy for innreise til Singapore.
Jeg vet at det er mulig å legge inn CT på en eksisterende EB reise, slik at poeng halveres. Spørsmålet er motsatt; er det mulig å ta ut en CT + betale inn mer poeng?
Sjekk på nytt. Jeg fikk vinterferien nesten ødelagt av kanselleringer fra Swiss. I etterkant fant jeg ut at kanselleringene bare skyldtes at avgangene var flyttet en halvtime eller så. Flyene går fortsatt, men turen ble kansellert i stedet for ombooket. Men da var det jo selvsagt for sent. Bonussetene var tatt av andre (eller ikke lagt ut igjen). Swiss står ikke spesielt høyt i kurs her i gården kan du si.
Det burde være mulig. Når SAS kan bytte CT i en eksisterende booking, gjør de vel følgende: 1. fjerner eksisterende CT. 2. returnerer poeng 3. legge til en annen CT 4. kalkulerer på nytt. Regner med det er mulig å hoppe over steg 3.
Jeg sjekket på nytt, men fant ingen seter. Så jeg kansellerte (dum som jeg var) utreisen også. Men når de, for meg, systematisk kansellerer slikt, velge r jeg heller andre selskaper hvor jeg enn så lenge _vet_ at jeg når jeg har fått booket billetter ikke blir kansellert like lett som med Swiss