SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,024
    Bonuspoeng:
    293

Men i dette tilfellet er det vel en ansatt som ser bestillingene ? Er det noen som faktisk har opplevd en automatisert sletting av bookinger?

selv har jeg flere doble bookinger hos SAS på like dager men antakelig ikke akkurat samme flyvning som er booket delvis online delvis per telefon. Og de er blitt justert flere ganger uten at de er slettet .

så jeg spekulerer litt i om det handler om at ansatte ser bookingene og reagerer.

2. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,317
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke godt å si. Jeg sa i hvertfall at jeg tok sjansen på å ha to bookinger i en periode, og det skjedde ikke noe på de to ukene. Men jeg tenker det kan være greit å vær oppmerksom på at det er en teoretisk mulighet for at reisene blir kansellert, så kan man velge om man vil eller ikke vil ta den lille (?) risikoen det innebærer.

Insomnia4u liker dette
  3. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,139
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har flere bookinger nå som er i samme periode. Null stress.
    Problemet oppstår om man har flere billetter på samme flight. Ellers burde det ikke være noe problem.

Jeanette liker dette
  4. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,317
    Bonuspoeng:
    183
    Må bonusbilletter avbestilles 24 timer før avgang, eller en virkedag før avreise? Står litt ulike ting rundt omkring. Har en reise på mandag som jeg ikke tror blir noe av, men lov å leve i håpet så lenge som mulig, så om jeg kan avbestille søndag morgen istedenfor i dag hadde jo det vært gull. Tips tas imot med takk!

5. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,317
    Bonuspoeng:
    183
    Gjelder dette også SAS bonusreiser?

6. tstone

tstone Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,076
    Bonuspoeng:
    93
    Oppdatering. Turen går med sk, men swiss og United står for de lengste flyturene. Begge selskap har nå bekreftet at det ikke er noe problem, og til slutt sa agenten til SAS at dette kom til å gå fint, for det var jo bonusbilletter... Velvel. Får håpe det holder ved avreisedagen da

SVG_flyer liker dette
  7. Blades33

Blades33 Medlem

Likes mottatt:
    423
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg, som sikkert mange med meg, har en CT som nærmer seg utløp, en solid bunke poeng, men er usikker på hvor, hvordan og når.

Planen har hele tiden vært å ta med kona på langhelg vår/sensommer 2022, til en storby, hvor kravene egentlig begrenser seg til maks et flybytte, seng og champagne. LH F ut fra Frankfurt, ja, selvfølgelig gjerne det, men nærmer meg nærmest "hvilketsomhelst Star Alliance i B er godt nok".

Jeg får meg liksom ikke til å booke SAS til Chicago for to, men jo nærmere vi kommer.. Noen gode tanker?

8. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,317
    Bonuspoeng:
    183
    Må bare klage bittelitt... synes tilgangen på bonusbilletter både hos SAS og StarAlliance er blitt ekstremt dårlig. Jeg har f.eks sjekket 2 pers i C med SAS til LAX, SFO, EWR og MIA hos SAS fra november til oktober uten resultat. Ganske håpløst.
    Jeg er fleksibel på både reisemål og datoer, men likevel sliter jeg med å finne noe relevant. Håper virkelig ikke dette blir den nye normalen fremover.

Ja ja, det var dagens i-landsproblem og hjertesukk her man sitter med fyr på peisen, mat på bordet og verdier både på bankkonto og EB-konto. Hva ellers skal man klage på ;)

paron, tobeornot999, Emma and 2 others like this.
  9. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,902
    Bonuspoeng:
    293
    Hva skal man si, fant enkelt 2 pers t/r til MIA i mars 2022. (booket for ca 3 uker siden)

Upsaker liker dette
  10. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,593
    Bonuspoeng:
    183
    Har booket familien på fire til MIA i oktober 22.

Min erfaring er at det er grei tilgjengelighet etter sommeren 22.

K

11. PerFlyer

PerFlyer PerFlyer

Likes mottatt:
    153
    Bonuspoeng:
    33
    I sommer avbestilte jeg uten problem en innenriks bonusreise med SAS samme dag som den skulle finne sted.

12. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,859
    Bonuspoeng:
    293
    Problemet er nok ikke avbestillingen, men kom penger og poeng tilbake?

13. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,317
    Bonuspoeng:
    183
    Fint for deg :) Jeg opplever en helt annen tilgjengelighet nå enn for 3 uker siden.

14. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,317
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke med SAS. :) Heller ikke til LAX i september/oktober med StarAlliance.

democomputer liker dette
  15. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,317
    Bonuspoeng:
    183
    Og forøvrig blir jo kommentarer som at «jeg fant billetter så ergo kan ikke det noen andre sier stemme» litt håpløs ;) Min personlige erfaring er at det har blitt vesentlig vanskeligere å finne bookbare bonusbilletter den siste tiden. Om resten synes det er enkelt er jo det bra for dere og jeg tar da gjerne imot hjelp ;)

tobeornot999, Kalsnes, Bolle and 3 others like this.
  16. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,317
    Bonuspoeng:
    183
    Det er visstnok kjempelett å finne bonusbilletter så du trenger nok ikke å ta til takke med Chicago. :D

17. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,024
    Bonuspoeng:
    293
    Verden åpner sakte, etter at mange hundre tusen kunder har samlet diverse bonuspoeng i fler år uten å kunne reise. Også er vi sjokkerte over at bonsubillettene på de flyvningene som er tilgjengelige blir booket?

bombusfervidus and Eddie47 like this.
  18. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,317
    Bonuspoeng:
    183
    Fasiten er i følge kundebehandler med henvisning til vilkår at sas bonusbilletter kan avbestilles 24 timer før avreise, mens staralliance bonusbilletter må avbestilles senest en virkedag før avreise.

Maggie liker dette
  19. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,317
    Bonuspoeng:
    183
    Ingen er sjokkerte tror jeg. Men litt kjedelig når man sitter med en million bonuspoeng og 5 CT som utløper 31.12.21 - ja, det er det. Som jeg skrev - håper ikke det er den nye normalen fremover, men det vil jo tiden vise :)

Maggie liker dette
  20. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,238
    Bonuspoeng:
    183
    Da ville jeg forsøkt selge noen av ct-ene med poeng en bruke de på innenriks i Norge. Sas strupet i tillegg tilgangen til biz og plus billetter for hele fellesferien 22 av billettene som blir gitt ut 330 dager tidligere.
    Tilgangen er som du påpeker dårligere. I tillegg har man erfaringer om at bonus billetter som kanselleres, ikke slippes tilbake til systemet.

Last edited: 06. nov 2021

Del denne siden