Amex har tekniske problemer med nye CT-er. Jeg har ventet i 14 dager på min, og fikk beskjed at de jobbet med saken. Mye de har jobbet med de siste årene i den sjappa som tar tid. Lyspunktet var at jeg traff en svært hyggelig svenske på kundeservice.
Hei. Fikk booket fire billetter i C via Zürich til BKK i september med Swiss, med reise i februar 2022. Nå har returen blitt cnl i SAS appen. Ringte CT telefonen og de fortalte at flyet var kansellert. Nå har det seg slik at flyet ikke er kansellert (har fått verifisert dette fra andre kilder samt agenten mente at jo, kanskje flyet går men dere får bare ikke være med lenger så den offisielle grunnen er cnl fly). Det gjør det litt utfordrende å bruke CT, når du når som hels risikerer å «bli kastet av» før flyet skal gå. Jeg trodde at når man fikk bekreftet seter og betalt, kvittering på e-post osv så var det ganske safe. For meg fremstår dette som veldig ugreit og ligner veldig på avtalebrudd fra SAS eller Swiss sin side. Noen som har opplevd tilsvarende eller har forslag til hva jeg bør gjøre nå (utreisen står foreløpig)?
Det høres i utgangspunktet veldig rart ut at billetten kanselleres uten videre. Kan det ha skjedd en ruteendring eller har avgangen fått nytt flightnummer som igjen har ført til krøll? Generelt skjer det veldig mye rart med SAS-bookinger når Swiss endrer på ruteprogrammet. Noen ganger blir man automatisk booket om, andre ganger ikke. Av og til glemmer SAS å bekrefte ombookingen, noe som fører til automatisk kansellering etter noen dager. Dersom SAS skylder på Swiss ville jeg pushet på for at SAS skal ringe Swiss for å rydde opp i bookingen. Finner du ingen på kundeservice som er villig til å gjøre dette er det også mulig å kontakte Swiss på egenhånd, men kan nok være utfordrende å komme frem til noen med fullmakt til å åpne opp bonusseter.
Har prøvd å få booket OSL-HKT-BKK-OSL i noen dager nå men finnes absolutt ingen billetter i verken januar eller februar, og han svenske fyren jeg snakket med på bookingtelefonen virket mindre ivrig på å hjelpe. Etter han hadde tatt seg bryet med å sjekke noen ulike datoer så sa han bare "ser nok ut som det ikke blir noen bonusreise på deg" og virket temmelig klar for å legge på. Jeg har sjekket united flere ganger og finner mulige alternativer men ingen av disse finnes når jeg ringer. Videre har jeg alltid fått hjelp uavhengig av ukedag, men nå fikk jeg (lite) pent beskjed om at jeg ikke kunne ringe tilbake imorgen. CT utløper på søndag. Noen forslag eller råd her?
Jeg har ringt CT telefonen en god del ganger de siste ukene. Er svært positivt overrasket over hvor serviceinstillte de aller fleste der er. Kun ett unntak av kanskje 10-12 samtaler. Spesielt en kar jeg har truffet på to ganger var enormt hjelpsom. Søkte opp alle mulige destinasjoner og rutinger som jeg foreslo og fant en svært god løsning til slutt (var positiv og hjelpsom selv etter at jeg hadde foreslått ulike valg i 30 minutter uten hell). Helt annen service i dag enn for bare 10 måneder siden. Supert, pluss til SAS Foreslår at du bruker flightconnections.com og leter etter mulige rutinger selv som du foreslår til dem, det er de svært fornøyd med er mitt inntrykk. Vær fleksibel på reisedato og evt destinasjon (HKK kan erstatttes med f.eks MFM, BKK med PUK?) Huff, leste ikke siste settning, du får be om nåde på mandag.... Til neste gang: Bare book en random dato langt frem i tid og endre den siden?
Mulig det er besvart tidligare, så beklager i såfall: Kan det koblast på Companion Ticket på reise som allereie er booka med SAS Premium? Prøver desperat få brukt CTer med utløp i år....
Ring vanlig kundeservice i morgen (forsåvidt har det nå blitt idag) på tross av hva agenten sa. Forklar at CT går ut på søndag og at du dermed ikke kan ringe CT-telefon på mandag. Det verste du kan få er nei.
Tenkte meir på eit slags bytte. Men antar at i så tilfelle må eg avbestille og satse på at dei dukkar opp igjen.
Etter et par ombookinger, ble reisen endelig kansellert. Ser at jeg ikke fikk tilbake servicegebyret, men det skulle jo være refundert når reisen ble kansellert, stemmer det ikke?
Ja, i følge FAQen har du krav på å få tilbakeført servicegebyr ved kanselleringer, men det oppleves som litt tilfeldig hvorvidt dette skjer uoppfordret. Heldigvis er dette en av de få tingene gull/diamant-eposten kan hjelpe med.
Tur retur Male i Business var i orden, inntil lørdag kveld, røde varsellamper overalt på bookingen min, dog uten noe sms/epostvarsel. Billettene i bestillingen din er ikke ordnet enda. Kontakt SAS Customer Service for hjelp." Snakket først med en hyggelig kar som skulle ta kontakt med Turkish og ringe meg opp igjen, det ble til en SMS med "har kollat med dom men TK sager nej så 01 Dec får vi inte tag i biljeter til MLE i Business". Dette var jo da altså en billett jeg allerede hadde booket, så den fant de ut at de skulle fjerne på eget initiativ, med under 30 dager til avreise. Turkish hadde fjernet bonusbilletten min på veien ned, returen var OK. Endret idag, Eco ned, samme Business billett hjem. Operatøren fikk kort, men har enda ikke trukket meg ny skatt (høyere skatt, selvom jeg gikk ned til Eco (hvordan går det seg til?) Refundering av poeng for nedgradering har jeg heller ikke fått. Og nå står det jaggu på bookingen igjen " Billettene i bestillingen din er ikke ordnet enda. Kontakt SAS Customer Service for hjelp" Hva anbefales å gjøre her?
Ring inn kl 9 og be de ordne billetten mens du er på tråden. Har opplevd dette to ganger før at agenten legger billetten i en slags "kø" for behandling (skatter og avgifter samt avregning av poeng). Denne køen kan virke veldig lang og treg i mine øyne.
Skikkelig ugreit! En bekreftet billett er en avtale om at de flyr deg, i den klassen du booket. Jeg hadde nok kansellert èn vei, og kjørt agent-rullett på en ny booking nedover til MLE. Og du kan jo komme til MLE via andre ruter også, om TK er kjipe. De er vel jevnt over kjent for å endre maskiner, flytider, osv. Men har ikke hørt før at de dytter ut bookinger som er bekreftet.
Hvordan er det med å få byttet ut CT? Med såpass usikre sider, kan jeg ende opp med å få en booking gjennom på en CT som er gyldig langt fram i tid og få kansellert en booking med CT som er gått ut som skulle vært brukt på en eksisterende booking?
Jeg har hatt en booking hvor det ble benyttet en CT med "feil" utløpsdato. Sendte en mail til gullmailen som byttet om på dette uten problemer. Så det er mulig å endre