Hmm. Har en 2xCT tur/retur USA i februar. Var egentlig booket til oktober, og da var en av barna som var med under 12. Ble flyttet til februar, og opplyste gullmailen om fødselsdato. Nye billetter blir da booket med at 12åringen fortsatt står som "child", noe som gjør at billetten plutselig ikke er gyldig.... Gullmailen har altså registrert en av de reisende feil, selv om informasjon om fødselsdato ble gitt.... Forsøkt SAS på telefon, klarte ikke å fikse dette. Har sendt mail til gullmailen, men finnes det håp om at dette kan rettes opp i ?
Hmm. De sier det er vanskelig å endre status child til adult, selv om fødselsdato stemmer. Får håpe gold.dk kan rydde opp feilen de har gjort....
Jeg husker at dette er diskutert før, men finner ikke det igjen på forumet: noen som vet/har prøvd å booke flere CT reiser rundt samme datoer, for så å kansellere den ene når reisen nærmer seg? Hvis jeg ikke husker feil, så rydder SAS aktivt opp i dette, men vil dette skje hvis man booket med forskjellige flyselskaper også? Grunnen er å få reist. Dumt å sløse bort en mulighet når alt fra barnevakt og slikt er på plass.
Jeg har opplevd dette flere ganger og det ser ut til at når Swiss endrer tidspunkt så blir reisen kansellert i stedet for at du blir flyttet til neste flight. Jeg har ringt SAS nokså umiddelbart og har alltid fått plass på det flyttede flyet.
I flere tilfeller ble mine Swizz-flighter kansellert pga tidsendring, mens den siste gangen ventet jeg noen dager med å ringe EB-tlf etter å ha fått mail om kansellering. Da viste det seg at flighten var satt inn igjen i bookingen, var visst bare et flybytte. Om jeg skal driste meg til en påstand med Swiss: Endring av tid fører til automatisk kansellering (av bonusbilletter). Equipment change: Automatisk satt inn igjen (B777 vs A340). Som andre påpeker kan det være SAS sine systemer som ikke bekrefter ny ombokning når Swiss endre.
Hvis du har billetter på samme flyvning i samme navn så kan du med noen få flyselskap få problemer, men ellers burde det gå helt fint
Hvor kan man se hvor mange CT man har? Jeg får opp CT valget på SAS.no men litt usikker på om jeg har 1 eller 2...?
Du må ringe inn. Det vises om de er opptjent på ulike kort. Og hos meg vises det to linjer. En med en CT som går ut i år, og en med CT som går ut i 2022. Jeg har to som går ut i 2022, men bare en vises. Kanskje gull-/diamant-mailen kan hjelpe, hvis du har status?
Når man mottar mail fra Sas om endringer og endringene blir som bildet under. Kan jeg få Sas til dekke overnatting på Manchester flyplass? Reisen er videre fra Lisboa til Cancun neste sommer. Kan jeg endre reisemål? Brukt 2stk ct som har utløpt.
Ved kansellering eller omfattende ruteendring kan du velge å avbestille og få tilbakeført utløpt CT. Med CT tilbake på konto kan du bestille ny reise til valgfri destinasjon.
Jeg booket to turer til ulike destinasjoner via gullmailen som overlappet med noen dager, og fikk da beskjed fra gullmailen at jeg risikerte at begge turene ble kansellert uten forvarsel. Så helt trygt tror jeg ikke det er.
Ingen mulighet til at Sas dekker overnatting? Ruteendringen min er at flyet fra Manchester går 5.55 og flyet fra Oslo til Manchester går fra Osl klokken 09.00 samme dag! Eneste løsning slik jeg ser det, er at jeg ringer inn og booker om til Osl-Man dagen før. Har ikke funnet noen måte komme meg til Lisboa 18.juni senest 10.30
Jeg slet med å finne noe fornuftig å bruke en utgått og returnert CT på som har gyldighet ut mnd og ba derfor gullmailen å endre poeng fra en flypremium bestilling til CT. To stk barn i pluss t/r ORD ble plutselig 80.000 poeng fremfor de 120.000 jeg hadde betalt ved bestilling. Gullmailen fikset det! 40.000 poeng står allerede inn på konto og billetten er intakt