SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

  1. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,464
    Likes mottatt:
    5,483
    Bonuspoeng:
    183
    Faktisk etter ;)
     
    mrt liker dette
  2. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,206
    Likes mottatt:
    3,818
    Bonuspoeng:
    113
    Hei,

    ring SAS Tallin på: 004687974040

    de fikser problemet :)
     
  3. tstone

    tstone Aktivt Medlem

    Innlegg:
    399
    Likes mottatt:
    1,109
    Bonuspoeng:
    93
    Hmm. De sier det er vanskelig å endre status child til adult, selv om fødselsdato stemmer. Får håpe gold.dk kan rydde opp feilen de har gjort....
     
  4. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,206
    Likes mottatt:
    3,818
    Bonuspoeng:
    113
    Som du sier, de må og skal endre feil som de har gjort :). lykke til
     
  5. mrt

    mrt Veteran

    Innlegg:
    1,565
    Likes mottatt:
    1,005
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg husker at dette er diskutert før, men finner ikke det igjen på forumet:

    noen som vet/har prøvd å booke flere CT reiser rundt samme datoer, for så å kansellere den ene når reisen nærmer seg? Hvis jeg ikke husker feil, så rydder SAS aktivt opp i dette, men vil dette skje hvis man booket med forskjellige flyselskaper også?

    Grunnen er å få reist. Dumt å sløse bort en mulighet når alt fra barnevakt og slikt er på plass.
     
  6. ccurrahee

    ccurrahee Ikke helt statusløs da……

    Innlegg:
    10,543
    Likes mottatt:
    38,312
    Bonuspoeng:
    293
    har flere sånne bookinger per i dag. Aldri opplevd kanselleringer.
     
    mrt liker dette
  7. bXmi

    bXmi Medlem

    Innlegg:
    190
    Likes mottatt:
    328
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har opplevd dette flere ganger og det ser ut til at når Swiss endrer tidspunkt så blir reisen kansellert i stedet for at du blir flyttet til neste flight. Jeg har ringt SAS nokså umiddelbart og har alltid fått plass på det flyttede flyet.
     
  8. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    3,007
    Likes mottatt:
    2,591
    Bonuspoeng:
    113
    I flere tilfeller ble mine Swizz-flighter kansellert pga tidsendring, mens den siste gangen ventet jeg noen dager med å ringe EB-tlf etter å ha fått mail om kansellering. Da viste det seg at flighten var satt inn igjen i bookingen, var visst bare et flybytte.

    Om jeg skal driste meg til en påstand med Swiss: Endring av tid fører til automatisk kansellering (av bonusbilletter). Equipment change: Automatisk satt inn igjen (B777 vs A340). Som andre påpeker kan det være SAS sine systemer som ikke bekrefter ny ombokning når Swiss endre.
     
  9. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,565
    Likes mottatt:
    8,066
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du har billetter på samme flyvning i samme navn så kan du med noen få flyselskap få problemer, men ellers burde det gå helt fint
     
    mrt liker dette
  10. bunit

    bunit Medlem

    Innlegg:
    123
    Likes mottatt:
    849
    Bonuspoeng:
    93
    Hvor kan man se hvor mange CT man har? Jeg får opp CT valget på SAS.no men litt usikker på om jeg har 1 eller 2...?
     
  11. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    18,353
    Likes mottatt:
    68,099
    Bonuspoeng:
    293
    Du må ringe inn.
    Det vises om de er opptjent på ulike kort. Og hos meg vises det to linjer. En med en CT som går ut i år, og en med CT som går ut i 2022. Jeg har to som går ut i 2022, men bare en vises.

    Kanskje gull-/diamant-mailen kan hjelpe, hvis du har status?
     
    bunit liker dette
  12. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,711
    Likes mottatt:
    27,366
    Bonuspoeng:
    183
    Når man mottar mail fra Sas om endringer og endringene blir som bildet under.

    Kan jeg få Sas til dekke overnatting på Manchester flyplass? Reisen er videre fra Lisboa til Cancun neste sommer.

    Kan jeg endre reisemål?
    Brukt 2stk ct som har utløpt.

    SmartSelect_20211104-134354.jpg SmartSelect_20211104-134715.jpg
     
  13. bunit

    bunit Medlem

    Innlegg:
    123
    Likes mottatt:
    849
    Bonuspoeng:
    93
    Takker. Får se om noen vil ta telefonen:)
     
  14. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,562
    Likes mottatt:
    6,939
    Bonuspoeng:
    183
    Ved kansellering eller omfattende ruteendring kan du velge å avbestille og få tilbakeført utløpt CT. Med CT tilbake på konto kan du bestille ny reise til valgfri destinasjon.
     
    Maggie liker dette
  15. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,464
    Likes mottatt:
    5,483
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg booket to turer til ulike destinasjoner via gullmailen som overlappet med noen dager, og fikk da beskjed fra gullmailen at jeg risikerte at begge turene ble kansellert uten forvarsel. Så helt trygt tror jeg ikke det er.
     
  16. mrt

    mrt Veteran

    Innlegg:
    1,565
    Likes mottatt:
    1,005
    Bonuspoeng:
    113
    Men var det med forskjellige selskaper?
     
  17. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,711
    Likes mottatt:
    27,366
    Bonuspoeng:
    183
    Ingen mulighet til at Sas dekker overnatting?
    Ruteendringen min er at flyet fra Manchester går 5.55 og flyet fra Oslo til Manchester går fra Osl klokken 09.00 samme dag!
    Eneste løsning slik jeg ser det, er at jeg ringer inn og booker om til Osl-Man dagen før.
    Har ikke funnet noen måte komme meg til Lisboa 18.juni senest 10.30 :(
     
  18. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran Moderator

    Innlegg:
    3,849
    Likes mottatt:
    24,534
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg slet med å finne noe fornuftig å bruke en utgått og returnert CT på som har gyldighet ut mnd og ba derfor gullmailen å endre poeng fra en flypremium bestilling til CT.
    To stk barn i pluss t/r ORD ble plutselig 80.000 poeng fremfor de 120.000 jeg hadde betalt ved bestilling.
    Gullmailen fikset det! 40.000 poeng står allerede inn på konto og billetten er intakt :)
     
  19. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,464
    Likes mottatt:
    5,483
    Bonuspoeng:
    183
    Dette var med samme selskap ja, men ikke samme flyvning som var eksempelet jeg siterte på.
     
  20. ccurrahee

    ccurrahee Ikke helt statusløs da……

    Innlegg:
    10,543
    Likes mottatt:
    38,312
    Bonuspoeng:
    293

    Men i dette tilfellet er det vel en ansatt som ser bestillingene ? Er det noen som faktisk har opplevd en automatisert sletting av bookinger?

    selv har jeg flere doble bookinger hos SAS på like dager men antakelig ikke akkurat samme flyvning som er booket delvis online delvis per telefon. Og de er blitt justert flere ganger uten at de er slettet .

    så jeg spekulerer litt i om det handler om at ansatte ser bookingene og reagerer.
     

Del denne siden