Er det noen som har opplevd å kansellere reisen (SAS endret avgang og derav fikk jeg kansellere) men ikke få tilbake riktig antall poeng? Bestilte en reise for 4 pers med 2 CT (165k poeng per CT). Ser nå at min totale poengsum er lavere enn hva dette kostet og denne ble refundert i september. Ingen av poengene var i nærheten av å gå ut, og i mellomtiden hadde jeg også opptjent ytterligere 100k poeng. Jeg mangler altså minst 100k poeng. Jeg har alle "bevisene" så jeg håper SAS kan ordne det, men kjenner jeg er matt av hele opplegget...
Sitter i telefonkø nå. Virker som det norske CT-nummeret automatisk settes over til vanlig EB-kundeservice?
Virker sånn ja. I allefall vanlig kundeservice jeg kom til å går når jeg gjorde en CT bestilling (prøvde meg på engelsk innvalg men kom til en svensk SAS kundebehandler).
Ringte CT nummeret i dag, tok 20 min i kø og fikk en hyggelig svensk dame som fikset alt på 10 min. Tydeligvis litt bingo
Hvordan er reglene for ombooking av utgått CT? Har en reise neste uke som ikke lar seg gjennomføre (HND). Kan jeg endre hele reisen og destinasjon eller er det kun dato som kan endres?
Hvis CT er utgått får du vel ikke endret noe som helst såfremt turen ikke blir kansellert av flyselskapet?
Reiser til Asia med planlagt avreise før 31. mars 2022 kan bookes om selv om CT har løpt ut. FAQ-en spesifiserer ikke lenger at destinasjon ikke kan endres.
Har en CT reise til Vietnam i januar med transitt i Taiwan og vil avbestille den. Vi vil nok ikke reise til Asia i 2022 heller selv om vi mer enn gjerne reiser etterhvert. I reglene står det at hvis man booker om til en dyrere destinasjon må man betale mellomlegget. Dersom man booker om til en billigere, får man da poeng tilbake?
Dette ante jeg ikke, og det er kanskje den mest nyttige informasjonen jeg har fått her inne på månedsvis. Sitter med 495000 poeng og en utgått CT i spill for en reise i vinterferien. Takker og bukker!
Har drevet og søkt en del på United.com de siste par ukene for å planlegge en tur på nyåret. Prøver igjen i dag.. og United.com er ikke til å kjenne igjen. Er vant til å se den 30-dagers kalenderen med prikker/streker for å markere hvor det er Business saver award tilgjengelig. Uansett hva jeg gjør klarer jeg ikke finne den kalenderen. Finner heller ikke business saver award-seter i det hele tatt... Har registrert meg på siten, prøvd i inkognito men nei... Flere som ser det samme?
Ser den endringen her også, men du har fortsatt samme funksjonalitet. Klikk på "View 30 day calendar", så bytter den til en noe oppdatert versjon av den gamle kalenderen.
Snakket med en svenske på CT-telefonen i dag og han kunne fortelle at etter den endringen må vi se på «business (mixed cabin). Deretter -flighter i to-bokstavs-klasse (f. eks. JN) er ikke tilgjengelig for EB. I hovedsak kun de med bookingklasse X, I, O.
Har trådstarter Jørgen mulighet for å oppdatere første post? Det har skjedd en del siden 2016 og alt som står der stemmer ikke lengre....
... mye har vel endret seg de to siste årene og alle får vel en h**** jobb dersom tråder skal endres når ting endrer seg.
Så lenge det står i tråd 1 at denne skal oppdateres, er greit at han tar bort denne informasjonen. Skulle veilede en venn med CT bestilling og det er mye å lese 516 sider med poster
Hadde vært passende å i det minste klippet bort alt det som var feil. Denne tråden har en mengde gullkorn, men det er vanskelig for de som er nye å få oversikten. Det er uansett fantastisk bra å se alle de gode tipsene som daglig deles