SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

  1. Peran

    Peran Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Er det noen som har opplevd å kansellere reisen (SAS endret avgang og derav fikk jeg kansellere) men ikke få tilbake riktig antall poeng?
    Bestilte en reise for 4 pers med 2 CT (165k poeng per CT). Ser nå at min totale poengsum er lavere enn hva dette kostet og denne ble refundert i september. Ingen av poengene var i nærheten av å gå ut, og i mellomtiden hadde jeg også opptjent ytterligere 100k poeng. Jeg mangler altså minst 100k poeng. Jeg har alle "bevisene" så jeg håper SAS kan ordne det, men kjenner jeg er matt av hele opplegget...
     
  2. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,465
    Likes mottatt:
    5,615
    Bonuspoeng:
    183
    Bare ta kontakt med SAS. Har ennå ikke hørt at SAS ikke rydder opp så lenge feilen er på deres side.
     
    Last edited: 27. okt 2021
  3. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Sitter i telefonkø nå. Virker som det norske CT-nummeret automatisk settes over til vanlig EB-kundeservice?
     
    Maggie liker dette
  4. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,315
    Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Virker sånn ja. I allefall vanlig kundeservice jeg kom til å går når jeg gjorde en CT bestilling (prøvde meg på engelsk innvalg men kom til en svensk SAS kundebehandler).
     
    Insomnia4u liker dette
  5. Lillegutt

    Lillegutt Lonesome traveler

    Innlegg:
    214
    Likes mottatt:
    833
    Bonuspoeng:
    93
    Ringte CT nummeret i dag, tok 20 min i kø og fikk en hyggelig svensk dame som fikset alt på 10 min. Tydeligvis litt bingo
     
    Calling, tobeornot999, obay and 5 others like this.
  6. TOSdude

    TOSdude Nytt Medlem

    Innlegg:
    34
    Likes mottatt:
    66
    Bonuspoeng:
    18
    Hvordan er reglene for ombooking av utgått CT? Har en reise neste uke som ikke lar seg gjennomføre (HND).
    Kan jeg endre hele reisen og destinasjon eller er det kun dato som kan endres?
     
  7. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    3,277
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis CT er utgått får du vel ikke endret noe som helst såfremt turen ikke blir kansellert av flyselskapet?
     
    Last edited: 27. okt 2021
  8. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,960
    Likes mottatt:
    5,767
    Bonuspoeng:
    183
    Reiser til Asia med planlagt avreise før 31. mars 2022 kan bookes om selv om CT har løpt ut. FAQ-en spesifiserer ikke lenger at destinasjon ikke kan endres.
     
  9. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
    Har en CT reise til Vietnam i januar med transitt i Taiwan og vil avbestille den. Vi vil nok ikke reise til Asia i 2022 heller selv om vi mer enn gjerne reiser etterhvert.

    I reglene står det at hvis man booker om til en dyrere destinasjon må man betale mellomlegget.
    Dersom man booker om til en billigere, får man da poeng tilbake?
     
  10. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    3,277
    Bonuspoeng:
    113
    Dette ante jeg ikke, og det er kanskje den mest nyttige informasjonen jeg har fått her inne på månedsvis. Sitter med 495000 poeng og en utgått CT i spill for en reise i vinterferien. Takker og bukker!
     
    Last edited: 27. okt 2021
    trygveat liker dette
  11. rookietrader

    rookietrader Aktivt Medlem

    Innlegg:
    406
    Likes mottatt:
    771
    Bonuspoeng:
    93
    Har drevet og søkt en del på United.com de siste par ukene for å planlegge en tur på nyåret.

    Prøver igjen i dag.. og United.com er ikke til å kjenne igjen. Er vant til å se den 30-dagers kalenderen med prikker/streker for å markere hvor det er Business saver award tilgjengelig.

    Uansett hva jeg gjør klarer jeg ikke finne den kalenderen. Finner heller ikke business saver award-seter i det hele tatt...

    Har registrert meg på siten, prøvd i inkognito men nei...

    Flere som ser det samme?
     
  12. Molde

    Molde Medlem

    Innlegg:
    116
    Likes mottatt:
    198
    Bonuspoeng:
    43
    Ser den endringen her også, men du har fortsatt samme funksjonalitet. Klikk på "View 30 day calendar", så bytter den til en noe oppdatert versjon av den gamle kalenderen.
     

    Attached Files:

    Flymunda, rookietrader, paron and 2 others like this.
  13. truetraveller

    truetraveller Nytt Medlem

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    33
    Snakket med en svenske på CT-telefonen i dag og han kunne fortelle at etter den endringen må vi se på «business (mixed cabin). Deretter -flighter i to-bokstavs-klasse (f. eks. JN) er ikke tilgjengelig for EB. I hovedsak kun de med bookingklasse X, I, O.
     
    Jeanette and Rscott like this.
  14. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    653
    Likes mottatt:
    597
    Bonuspoeng:
    93
    Har trådstarter Jørgen mulighet for å oppdatere første post? Det har skjedd en del siden 2016 og alt som står der stemmer ikke lengre....
     
  15. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
    ... mye har vel endret seg de to siste årene og alle får vel en h**** jobb dersom tråder skal endres når ting endrer seg.
     
  16. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    653
    Likes mottatt:
    597
    Bonuspoeng:
    93
    Så lenge det står i tråd 1 at denne skal oppdateres, er greit at han tar bort denne informasjonen. Skulle veilede en venn med CT bestilling og det er mye å lese 516 sider med poster :)
     
    trygveat liker dette
  17. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,675
    Likes mottatt:
    6,662
    Bonuspoeng:
    183
    Såpass utdatert ja :D
     
  18. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,960
    Likes mottatt:
    5,767
    Bonuspoeng:
    183
    Trådstarter var sist aktiv i 2019. Kanskje moderatorkorpset kan ta grep?
     
  19. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    653
    Likes mottatt:
    597
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde vært passende å i det minste klippet bort alt det som var feil. Denne tråden har en mengde gullkorn, men det er vanskelig for de som er nye å få oversikten.
    Det er uansett fantastisk bra å se alle de gode tipsene som daglig deles :)
     
    trygveat liker dette
  20. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Alternativt å starta ein ny tråd som samlar info om det som er gjeldande nuh og framover.
     

Del denne siden