SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,317
    Bonuspoeng:
    183
    Må si CT-telefonen har forbedret seg veldig fra sist jeg ringte. Meget serviceminded og løsningsorienterte

Eddie47, sunshine, RoadKing and 8 others like this.
  2. nicolai

nicolai Medlem

Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    33
    Hvis AMEX bliver opsagt forbliver CT stadigvæk eller "dør" den?

3. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,024
    Bonuspoeng:
    293
    Den lever videre.

nicolai liker dette
  4. samirunway

samirunway Medlem

Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    63
    Var i kontakt med SAS nylig etter at ANA kansellerte en reise nå i oktober i F, utløpt CT. Fikk beskjed på telefonen at billetten var gyldig ut måneden - altså jeg kunne ringe før november. Nå finner jeg ingen voucher på sas.no, og svensken på kundeservice i dag sier "finner ingen voucher, kan ikke garantere noe, ring tilbake etter helgen". Flere med lignende erfaringer?

5. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Når reisen kanselleres av SAS er den gyldig ut november. Men de må sette den inn igjen manuelt, som de gjorde med meg og en rekke andre. EB-avdelingen kjenner godt til dette, så det er bare å ha is i magen og ringe igjen i morgen :)

samirunway liker dette
  6. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    980
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis man bestiller en sas business smart tur retur ksu-lax kan man kombinere det med CT og legge til CT senere? Er noe tull med kontoen min nå så får ikke logget inn på sas.no.

7. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,139
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, for det er ikke en bonusreise. Det er en vanlig billett betalt med poeng. Da kan du ikke bruke CT.

Magnus77 liker dette
  8. runesole

runesole Medlem

Likes mottatt:
    150
    Bonuspoeng:
    43
    Kan man endre region (og evt dato) på en 2019 CT (bestilt i februar)? Har en avgang i November til region hvor samtlige destinasjoner har lang hotellkarantene eller innreiseforbud...

9. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
    Tror du må satse på 1. flyselskapet kansellerer en strekning eller flere eller 2. landet du reiser til har fått reieråd.

10. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,317
    Bonuspoeng:
    183
    Har klart å skaffe billetter i C til LAX med SAS for 2 personer + infant. Mamma skal også bli med på tur, men hva er sjansene for å finne en billett til i C på samme flyvning? Har et inntrykk av at SAS bare slipper 2 per avgang? Alternativene er at en person må reise i SAS Pluss (men synes det er dårlig value), eller forsøke å finne en avgang med Star Alliance på samme dato eller eventuelt forsøke å finne en billett med SAS dagen før eller dagen etter. Hva ville dere prøvd å få til?

RoadKing liker dette
  11. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Hva med å booke en poeng+penger billett på samme flyvning? Eventuelt booke i Plus og satse på at det enten dukker opp ledig bonusplass i C senere (som det godt kan gjøre) og/eller legge inn bud på oppgradering?

Maggie and Xflipper like this.
  12. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,317
    Bonuspoeng:
    183
    Gode forslag. :) Jeg hadde egentlig tenkt til å benytte en CT med utløp 31.12.21, men på denne tror jeg at jeg da må ta i bruk en av de som går ut 31.12.22 slik at jeg har mulighet for å endre på bookingen om nødvendig. Hvor "lett" er det å få oppgradering fra Plus? Er EBG. Jeg kan jo også selvfølgelig kjøpe billettene for poeng. Ender op 204k for 1 pers og får ikke brukt CT, men vil veldig gjerne at hun skal få fly C. Ellers får jeg plassere mamma i C og mannen i Plus ;)

13. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    he-he, det siste høres ut som en god idé! :D
    Min noe begrensede erfaring er at jeg alltid har fått oppgradering fra Go/Plus til C til/fra USA, både alene og to personer. En gang måtte jeg oppgradere med poeng ved gate i New York, men ellers har Optiontown/PlusGrade alltid gått gjennom for meg.

14. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,317
    Bonuspoeng:
    183
    Godt å høre! Da er jo Plus et alternativ, og så håpe at det dukker opp billetter i C eller at oppgradering går gjennom. Så får de to andre krangle om C ;) Eller kanskje det er jeg som blir forvist til Plus med infant mens de to andre sitter foran gardina i sus og dus med champagne :D

Travellingalf and Maggie like this.
  15. Origo

Origo Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,759
    Bonuspoeng:
    113
    Har tidligere booket 2pax i C (+ en X/Y): utreise LAX, hjemreise SFO i februar neste år. Fulgt med lenge for å finne en billett til, men gav opp og bestilte i dag betalt C. Prisene har variert opp/ned(!) i pris. C inn/ut kunne ikke kombineres en stund (SAS IT?), men gikk igjennom til slutt....
    Kansellerte 2 C billetter, men dukket ikke opp igjen

Jeanette liker dette
  16. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,239
    Bonuspoeng:
    183
    Hva med endre navn til din mor på din billett.
    Kjøpe ny billett i ditt navn for poeng(ikke bonusbillett), da tjener du 4x statuspoeng i tillegg. Så håpe på oppgradering ved bud, evt ved gaten ved avgang.

Travellingalf liker dette
  17. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,317
    Bonuspoeng:
    183
    Skal ikke reise før i september 22 :) Ellers hadde det vært en god ide .

Maggie liker dette
  18. NubiFlyer

NubiFlyer Medlem

Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    18
    Hvordan er det å bestille reise med Thai i disse tider? Ser united.com viser endel ledig i business til Phuket i Januar, men er de mulige å bestille med eurobonus? Og er den umiddelbare konkursfaren rundt Thai løst?

19. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Thai har fått godkjent restruktureringen i konkursretten, men sliter likevel. Det er selvsagt en risiko, men siden de nå øker frekvensen på enkelte ruter tenker jeg at de holder noen måneder til :)

NubiFlyer liker dette
  20. Jonkebassen

Jonkebassen Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,021
    Bonuspoeng:
    93
    Videre er det vel fortsatt slik at man kun får bestilt biz 90 dager før avreise.

Del denne siden