Jeg hadde en t/r HND i januar 2022, hvorpå utreise ble kansellert av ANA. ringte SAS, og de refunderte CT, poeng, avgifter OG gebyret på 450kr
Spørs hva du mener med akkurat nå, og om du ønsker økonomi eller business. Jeg har ikke funnet noe i business frem til 15.november.
Mener å booke akkurat nå, SAS klarte å finne kun med Turkish for desember og februar. Jeg ser etter business
usj, her ble det endringer for november så vi flyttet hele familieferien til mars og da ble det OSL-MUC-MIA i økonomi og MIA-LIS-FRA-OSL i business. Ser på awardfares at det finnes biz OSL-WAW-MIA med LOT men første sas-konsulent ser ikke disse. Er det noen som har erfaring med å booke LOT? Er de bookbare med eurobonus og CT?
Dette har sikkert blitt spurt om mange gange før, så beklager det. Kan man legge til CT på en allerede eksisterende bonusreise hvor CT ikke er brukt?
Hei, Hvis man booker CT østover til Singapore og videre til Sri lanka, kjøper en billett t/r SIN- CMB hvis bonus seter ikke dukker opp kan de to reisene legges sammen slik at man får samme booking?
Muligheten for den typen "legge sammen booking" ble vel borte for flere år siden nå. Men om du har en OK romslig tid til transfer, så er det jo omtrent slik et reisebyrå ville lagt det opp for deg om du spør dem hva som er beste måte å reise på og svaret er at det består av forskjellige flyselskaper. Går som regel bra, mao.
Ser at noen har rapportert at den aktuelle CT'en i så fall må være opptjent før tidspunktet da reisen ble opprinnelig booket. Stemmer dette?
Takker! Ettersom det er foreløpig ingen billetter å oppdrive verken til Sri Lanka eller Maldivene vurderer jeg en slik løsning som helt ok. Det eneste jeg er kanskje litt bekymret for er en plutselig kansellering av CT ruta. Planen er foreløpig å fly SQ videre så muligheten å få sjekket inn "hele veien" er vel tilstede?
Vanligvis går det greit å få tagget baggasje helt frem, kommer litt an på om agenten får tilgang/tillatelse til check-in systemet på flight nr.2. Mulig det kan være noen sperrer ift. at en må vise vaksinasjonspapirer osv.
I mange tilfeller kan man sende bagasjen hele veien til destinasjonen selv om man har to ulike billetter. Det har jeg gjort mange ganger selv. Det er fullt mulig å finne ut det på forhånd med riktig verktøy, f.eks. ExpertFlyer.