Har en CT som er utgående i september (som egentlig er utgått pr 03/21, men siden SAS kansellerte bonusreisen, fikk jeg 30 dager på å bestille ny CT). Problemer er at september snart er over, og jeg har ingen reiseplaner. Er det mulig å være litt taktisk, å booke en reise som det sannsynligvis vil bli endringen på, evt kansellert, slik at man får nye 30 dager på å bestille ny CT? Eller er dette litt far-fetched?
Da må du først finne ut hvilke avganger har større sjanse for å bli kansellert. Det virker som verden åpner mer og mer opp nå. Hva med sommerferie neste år? Bedre å bestille et stykke fremover i tid istedenfor å satse på avganger som kanskje kanselleres.
Hei folkens, noen spørmål. Jeg leser litt ovenfor men klarer ikke helt å bli klok på det som er skrevet. Dersom en reise blir kansellert, så kan man få CTen tilbake og poengene, (og man får mulighet til å bestille ny reise innen 30 dager). Når dette skjer så antar jeg at hele reisen er nullstilt. Kan man da bestille en ny reise for noen andre på den CTen man fikk tilbake, eller må det være de samme personene? jeg tenker at hvis alt er tilbake ført så skal man vel ha mulighet til å bestille en ny reise til noen andre dersom det skulle være aktuelt? Noen som har svar på denne? takk
Man får tilbake CT + poeng + skatter og avgifter (inkl service fee på 450 kr). Tilbakeført CT får en gyldighet på inneværende måned + hele neste måned fra datoen hele reisen kanselleres. Blir kun et leg kansellert kan man vente med å avbestille hele reisen så lenge som mulig slik at CT for lengst mulig gyldighet, om man ikke har noe å bruke den på umiddelbart (dette fungerte hvertfall fint for meg). Tilbakeført CT har ingen restriksjoner, så man kan velge både nye destinasjoner og reisende.
Jeg har skjønt at man ikke får igjen poeng som har rukket å gå ut på dato. Vet du om det stemmer det fremdeles?
Ang. re-booking av tur på utgått CT. De sa på telefonen at en re-booking måtte være til samme destinasjon. Noen som har klart å endre fra T/R til Open Jaw i et tilfelle som dette?
Sa det direkte til denne L jeg, at det er merkelig at du ikke finner det andre finner eller ikke kan utføre oppgaver andre kan. Kanskje det er derfor vi ikke får sende mail til .dk lenger? Noen som ble litt snurte
Ja, eller for å svare litt motsatt. Først fikk vi en leg av reisen vår kansellert, så jeg ringte med ønske å få kansellert hele reisen og få refundert poeng/ct av den grunn, som gikk i orden. Men som sagt, ut nåværende måned + en ekstra måned på å bestille ny CT. Som jeg ser du har fått god forklaring på her. Som var litt av bakgrunnen for mitt spørsmål. Tenkte å booke en reise som det sannsynligvis ville bli endringer eller aller best kanselleringer på, for deretter å avvente med å ringe de, for å lengst mulig tid for å bestille ny CT. Men nå har jeg jo gjort dette en gang, så de lukter kanskje lunta...
Jeg har faktisk 2 leggs kansellert på utreisen, spørsmålet er bare om jeg bør vente med å kansellere for å få lengst gyldighet på CTen eller om man må kansellere innen 14 dager etter at ruten ble kansellert/endret.
Får du mail fra SAS med subject "Schedule change from SAS - Booking Reference XXXXXX" så har du 15 dager på deg å kansellere. Hvis ikke har ikke sas fått beskjed av partner om kanselleringen enda og du kan mest sannsynlig vente helt fram til dagen før avgang eller du får en sånn mail.
Vet du hvor lenge man kan vente før man avbestiller? Jeg har en reise til Honolulu via Tokyo i begynnelsen av desember, der NRT-HNL tur retur er kanselert mens resten av reisen er inntakt. Er det noen frist for når man må avbestille/foramdre resien?
Jeg og samboer har point shearing konto. Er det mulig å bruke både min og hennes CT til å bestille en reise for oss og barna?
Ja, ingen problem med point sharing konto. Du velger hvilken konto(EB nummer med tilhørende CT) du skal benytte. Rent taktisk med 2 CT, kan det være å booke en voksen og et barn pr booking.
Fikk samme beskjed, men her sitter jeg med biletter til Osaka i stedet for Tokyo, med samme boking ref. bokket på utgått CT.