SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. oddA

oddA Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,260
    Bonuspoeng:
    93
    Tydligvis... #Sas livet, kan godt hende de trodde Haneda og Kansai flyplasen lå nære hverandre.. Jeg nevnte aldri byer.

2. Nurse82

Nurse82 EBD, Hilton diamond

Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har en CT reise med SAS til BOS og hjem fra IAD. Jeg ser at CPH-BOS kommer til å bli kansellert (går ikke an å bestille den mer + at den er oppført med A340). Men når den er kansellert, fikser SAS nye billetter til Boston da? (evt. til EWR med SAS og videre til BOS med united på siste leg). Eller er det sånn at det må finnes ledige bonusbilletter for å kunne flytte billettene? Det er ledige på CPH-EWR samme dag, men united er det jo verre med...

3. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,437
    Bonuspoeng:
    113
    Hovedregelen er vel at det må være ledige bonusbilletter. Høy status kan gi muligheter for at SAS åpner opp bonusseter, men ingen garanti.

Nurse82 liker dette
  4. Gabface

Gabface Medlem

Likes mottatt:
    399
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg var i en tilsvarende setting for et par uker siden. Da åpnet agenten jeg pratet med bonusbilletter i biz for at turen skulle la seg gjennomføre. Jeg er ebg, men aner ikke om det har noe med saken å gjøre.

Nurse82 liker dette
  5. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,661
    Bonuspoeng:
    183
    Samme her, agenten på telefon åpnet sas awards. Det har ikke vært standard tidligere men kanskje de er litt rausere ettersom de endrer på absolutt alle flighter virker det som ...

Nurse82 liker dette
  6. Gnilre

Gnilre Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,457
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk beskjed om schedule change for min CT med SAS til SFO og fra LAX med en dag mer i begge ender, slik at reisen blir 4-18.november. Jeg har fått beskjed om at jeg enten kan bekrefte, rebooke, spørre om pengene tilbake eller en voucher. CT’en min gikk jo ut i 2020 og ble brukt i desember 2020. Det jeg har mest lyst til er å utsette hele reisen til neste år. Har noen erfaring med at man kan få tilbake CT’en eller booke om til noe langt frem i tid? Med tanke på at USA skal åpnes opp «early november» for fullvaksinerte er jeg redd for at min dato er litt for tidlig.
    Reisen er forøvrig business hele veien og det er tydelig at de kan booke om til andre avganger i den klassen når man allerede har en businessbillet.

7. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,668
    Bonuspoeng:
    183
    Med så stor endring så kan du få kansellert reisen, og få ny gyldighet på CT - inneværende måned + neste, slik at ny gyldighet blir 30. Nov ved kansellering nå.

Da kan du booke ny reise med avreise November 2022 om du skulle ønske det

Gnilre liker dette
  8. Gnilre

Gnilre Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,457
    Bonuspoeng:
    93
    Supert:D Da skal jeg prøve det.

9. October

October Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,340
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg kansellerte en reise med utgått CT den 1 oktober men inne på Sas.no står det at den utløper 31.des 2021. Er det en bug og så utgår den egentlig i november?

10. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,967
    Bonuspoeng:
    293
    Kanskje du har flere CTer?

11. October

October Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,340
    Bonuspoeng:
    93
    Trodde jeg ikke hadde flere faktisk men ser at jeg fikk en tildelt i februar 2020 så den skulle ha utløp nå i år? Eller så kan det faktisk hende at de har rotet det til og så har jeg mistet den fra 2019 når sist booking ble gjort og så har jeg fått tilbake den siste…

12. rookietrader

rookietrader Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    968
    Bonuspoeng:
    93
    Ringte nå nettopp inn for å kansellere min 2019-CT til USA med avreise seinere i måneden.

Basert på gjengs oppfatning på forumet + informasjon jeg har fått fra CT-telefonen tidligere, ville jeg siden jeg kansellerte få igjen poengene, men ingen CT.

Mulig jeg hadde flaks, men fikk hvertfall tilbake både poeng + CT med fornyet varighet ut november.

Edit: Kladda tidligere i dag. 1 time etter kansellering var CT på konto med gyldighet ut november (som agenten lova).

Gnilre, Eddie47 and Emma like this.
  13. Gnilre

Gnilre Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,457
    Bonuspoeng:
    93
    Da har jeg avbestilt turen med SAS til California pga schedule change. Den ble bestilt med en CT. Jeg har fått tilbake alle poengene og CT’en som jeg tror var fra 2019 har varighet til 30.november. Mangler bare avgiftene jeg har betalt, men de kommer nok snart.
    Akkurat slik Lars J predikerte og rookietrader også erfarte. Dette går vel bare fordi det er en stor schedule change tipper jeg.

14. Grove

Grove Medlem

Likes mottatt:
    485
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg avbestilte CT-tur til Zanzibar i går. Planlagt avreise om to uker- noe som ikke fristet veldig.
    Eneste alternativ formå beholde CT var å booke om til samme destinasjon.
    Fikk kun avgiftene tilbake. Gebyret på 450 pr pers og CT er borte.
    Poengene var på konto 5 minutter etter jeg la på.

15. Trykkern

Trykkern Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    116
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har en CT-reise til CEB via IST og TPE i november hvor alle legs nå er kansellert, men billettene er fortsatt på mine sider hos SAS. Hva skjer med denne om jeg ikke gjør noe som helst?

16. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,744
    Bonuspoeng:
    183
    Dersom du ikke gjør noe som helst skjer det nok ingenting. Du har trolig fått beskjed om å ta kontakt med kundeservice, så her ville jeg forholdt meg til gjeldende frist for endring/avbestilling for å unngå diskusjon om tilbakebetaling av poeng og CT.

Trykkern liker dette
  17. samtom

samtom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    903
    Bonuspoeng:
    93
    Har også fått mail om schedule change på et par turer. Ingen kjempestore endringer, men en lang mellomlanding i VIE ble en lang mellomlanding i CPH i stedet f.eks på en tur TRD-BKK. Har man fortsatt rett på å få ombooking tross utløpt CT eller kansellert og utstedt CT med ny gyldighet? Hvor "stor" må endringen være for at de innfrir det? Ser jo kanskje muligheten til å justere på hele reisen til det bedre her.

18. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Hvor langt frem i tid kan bestille bonusbilleter? AF viser tilgjengelighet kun for et år, men er vel noen selskaper som legger ut billetter mer enn 1 år frem i tid? Konkret gjelder det OSL-DPS i januar 2023. Sitter med 4 CT med utløp 31.12.21 så skulle gjerne få booket noe.

19. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,744
    Bonuspoeng:
    183
    Maks 360 dager frem i tid når det bookes gjennom Eurobonus: https://blog.awardfares.com/ultimate-guide-to-award-release-dates/

20. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183

Del denne siden