Neida, men du skrev SAS og *A. SAS slipper jevnt og trutt 330 dager dør, men det forsvinner stort sett med det samme. Men mener fremdeles at jeg har mitt på det tørre når jeg hevder tilgjengelighet høst22 er grei. Når du er fleksibel på både dato og destinasjon trodde jeg det burde være mulig. K
Jeg skrev: "Jeg har f.eks sjekket 2 pers i C med SAS til LAX, SFO, EWR og MIA fra november til oktober uten resultat." Sa ikke at det ikke var tilgjengelighet med StarAlliance til disse destinasjonene. Men LAX i september finner i hvertfall ikke jeg. Men ser det er en del ledig til både MIA, SFO og EWR. Jeg får gi meg der før jeg blir kastet over i krangletråden, men poenget var bare at jeg personlig synes det har vært lite tilgjengelige bonusbilletter i forhold til tidligere år og de siste ukene. Så skjønner også jeg hvorfor det muligens er slik, men det må jo være lov å komme med et lite hjertesukk som er presentert veldig lite kritisk.
Trenger poengene, og de har lang utløpsdato. Begynte ikke med denne galskapen før for et par år siden Ellers hadde løsningen din vært god. CT-ene får bare utløpe. Sånn er det bare et 1,5 år med pandemi. Billettene jeg avbestilte denne uka til LAX kom ikke tilbake. Opplevde både og i det siste. Har sittet nesten hver kveld for å forsøke å snappe opp C billetter til LAX i september/oktober 2022, men har ikke blitt sluppet noen 330 dager før som jeg har fått tak i i hvert fall.
Uff, håper ikke jeg kommer dit hvor jeg ikke får benyttet en ct Har 6 stk ct i spill, hvor 2 av de har stått opp fra de døde x antall ganger og ligger nå i Cancun sommeren 22 og 2x NYC x2 i løpet av 22. De 2 siste går ikke ut før 31.12.22, som da prioriteres til sommeren 23. Mange har helt glemt at Sas strupet tilgangen til bonus billetter til fellesferien 22 og da snudde jeg meg rundt og prioriterte A. I disse tider er det nok mange som har backup plan både a, b og c og derfor sitter på en del bonus billetter som aldri blir benyttet. Når disse blir kansellert og ikke kommer tilbake bidrar dette til langt færre poeng billetter.
Her er du nok inne på noe - mange (meg inkludert) sitter på hauger med poeng som venter på og bli brukt - når man kan avbestille SAS bonusbilletter uten noe form for gebyr så blir det jo slik at man binder poengene opp i reiser man har ett ørlite håp man kan dra på. Ett gebyr for avbestilling av EB billetter kunne hjulpet på dette(uten at jeg nødvendigvis mener at dette bør innføres )
Book med LH i C til Chicago nå med en gang, når det nærmer seg avreise 10-15 dager endrer du til F bare. Broren min gjorde dette og det funket helt fint . Bare sørg for at du for avreise fra Frankfurt til Chicago, da får du first class loungen i FRA som er noe bedre enn i Munchen har jeg hørt. Bror reiste fra MUC i F den gangen. Lykke til.
Har ofte opplevd å finne 4-6 seter til Chicago fra MUC/FRA sånn ca 10 dager før avreise, med mindre de har endret dette. Men til Chicago er det alltid noe ledig, og generelt er det alltid noe til LAX/SFO/Mumbai/Vancuver etc..
Hvordan var det med Thai igjen. Bak i hodet mitt, så husker jeg noe forskjell mellom intra-asia og mot europa. Var det slik at man kunne finne ruter intra-asia, men ikke europa før, eller var det at tidsbegrensningen kun gjaldt europa og ikke intra-asia?
Prøvde å søke men fant ikke noe entydig svar. Kan jeg legge til en CT på en eksisterende *A booking uten at reisen må kanselleres og bookes på nytt?
Hva bør man gjøre når man ble plutselig avbrutt like før billetten skulle betales for. All informasjon er levert, ser at ruten er reservert på sas.no, men ikke issued. Håper å slippe 1 time i kø…
Ringe tilbake, neppe noe annet å gjøre. Eventuelt still deg i kø for chatt samtidig og se om de kan løse det før du kommer igjennom. Men tviler på at chatt kan hjelpe deg her dessverre.
Var det en ny booking eller endring? Jeg har pratet med dem to ganger i dag. Først for å gjøre en endring, og så for å høre om akkurat det du spør om. Hun jeg pratet med først tok ikke kortdetaljene mine, så jeg ringte inn for å høre om hun hadde gjort en feil. Nummer to sa at den første ville ringe meg opp i løpet av dagen når billettene skal utstedes og skatter og avgifter er beregnet på nytt. Vi får vel bare vente og se. Tok for øvrig under 5 min å få svar begge gangene.