Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

  1. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    LH slipper sine F-seter max 14 dager før avgang. En mulighet er å booke LH Biz FRA/MUC til Usa og håpe at det åpner seg F-seter før avgang. Du kan endre opptil dagen før avgang.
     
  2. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,465
    Likes mottatt:
    5,615
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis dere vurderer LH F, kan dere lese litt om posisjonering som er godt beskrevet i diverse tråder. Da lærer dere hvordan dere posisjonerer dere. Ellers pleier biz fra Europa til NY ikke å være noe problem hvis dere er tidlig ute med booking. UA, AC, LX og OS har bra biz produkt.
     
    Last edited: 28. sept 2021
  3. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    696
    Likes mottatt:
    1,674
    Bonuspoeng:
    93
    Ville ha brukt en CT, slik at det ikke ryker alt for mye poeng. Også posisjonert seg til Frankfurt. Eventuelt reist ned dagen før for å bruke litt tid i FCT, kjekt med litt tid der for å nyte litt av alt det gode som er der.
     
  4. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,760
    Likes mottatt:
    7,704
    Bonuspoeng:
    183
    Selvsagt veldig kjedelig. Men er nok riktig resultat etter reglene, ja :(
     
  5. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    OSL-WAW-LHR 1-2/10-21
    LO484 OSL-WAW 1/10 kl. 19:45
    LO281 WAW-LHR 2/10 kl. 07:30

    Iflg. AF og United er det ledig ett sete i Biz på begge flighter. CT-telefonen sier nei og jeg lurer på om jeg skal forsøke ruletten.

    Noen med tilgang til EF som kan sjekke der?
     
  6. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,958
    Bonuspoeng:
    293
    ExpertFlyer sier yes på begge flightene fra Oslo, begge flightene til LHR og hvis jeg søker sammehengede OSL-LHR.
     
    October and indahla like this.
  7. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Takk!
    Høres ut som det blir en ny telefon til SAS imorgen.
     
  8. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Ringte SAS (vanlig kundeservice) og de sier de ikke en gang kan se flighten LO484 i sitt system. Og så en fin kommentar fra agenten som hadde sjekket med en supervisor: "og selv om vi hadde sett den kan vi ikke booke den" ..
    Har noen vært borte i dette med LO-flighter? Jeg har ingen erfaring med å booke LO med EB.
     
  9. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,165
    Likes mottatt:
    7,928
    Bonuspoeng:
    183
    Nå som verden åpner seg, så planlegger jeg en overraskelse til mine foreldre. De har tenkt seg til Vancouver i ‘23 eller ‘24, og da skal jeg ordne reisen til de. Så på minst et av leggene tenker jeg å gå all inn og ordne F, men hva vil være beste options da? Merk de er i midten av 70-årene, interessert i god mat og vin, og de ønsker nok ikke en «gazillion» legs på turen… Jeg tenker LH F til SFO/ORD, SQ F FRA-JFK?, LX til LAX. Blir sikkert AC på motsatt tur. Jeg håper å få det til på bonuspoeng, men har også døra på gløtt for cash. Og jeg vet det kan skje masse her fremover både flere og færre ruter… :eek:
    Har dere innspill til andre bedre rutinger/selskap?
     
  10. Flyer84

    Flyer84 Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Ringte for å bestille med CT i dag, og må si det var rimelig skuffende tilgjengelighet sammenlignet med hva jeg ser både på united.com og på AF.
    Forsøkte meg på følgende:
    FRA-MEX LH498 01.12.2021 13:35 19:00
    MEX-FRA LH499 08.12.2021 21:00 14:40 (+1)

    Begge vises med tilgjengelig (9) billetter (Biz) hos AF både hos United og Life Miles, og begge dukker opp som Biz Saver Award på united.com.

    Den svenske konsulenten kunne heller ikke finne biz-billetter noen andre dager i nærheten.

    Da begynner det å bli vanskelig å finne bonusbilletter synes jeg. Tidligere har jeg hatt omtrent 100% uttelling på det jeg har funnet som både vises som Biz Saver og finnes tilgjengelig på AF, men nå virker det mer eller mindre totalt håpløst.. Sånn, da var frustrasjonen ute.
     
  11. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Det kan virke som at SK har skrudd ytterligere igjen kranen pga økonomi. De begynte allerede pre-covid med LH. Har samme erfaringer i det siste, lite som stemmer med søkemotorene.

    Men jeg ville forsøkt å ringe inn igjen, litt spesielt at agenten ikke finner noe som helst når du gir fleksibilitet.
     
    Flyer84 liker dette
  12. Flyer84

    Flyer84 Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    I starten av mars pre-covid fikk jeg faktisk bestilt LH F, så var nok heldig der.
    Gav fleksibilitet på noen dager på telefon, men det eneste han fant var eco. Og når sant skal sies så kom jeg med flere forslag jeg selv har funnet som tilsynelatende viser tilgjengelig, på samme måte som overnevnte flighter, uten at noen av de ble funnet hos han (stort sett var det ikke tilgjengelig, i et par tilfeller var det noen eco ledig).

    Agenten sa at søkemotren til SK skulle opp og gå igjen, uten at han ante noe om når det ville skje. Kanskje de samtidig åpner kranen noe mtp *A, er i hvert fall lov å håpe.
     
  13. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Det stemmer med mine erfaringer de siste par ukene, mest øko-flighter. Swiss/Austrian er de som har tilgjengelighet i C for tiden. Spesielt til Asia. Mulig også til US. De flyr fra ZRH/VIE.
     
    Flyer84 liker dette
  14. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    770
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg booket senest i dag LO fra Chicago til Warsawa i business, 3 billetter, så LO er fullt mulig å bestille med EB:)
     
  15. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Det måtte tre agenter til for å finne plassene for meg..
    Er så lei av den varierende kvaliteten hos SAS Kundeservice (denne gang CT)..
     
    Insomnia4u and Kristian like this.
  16. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    921
    Likes mottatt:
    707
    Bonuspoeng:
    93
    Ser på bonusreiser TRF-CPH med Widerøe.

    Masse ledig begge veier, og fungerer aldeles utmerket å booke enveis.

    MEN: Når jeg forsøker å booke det samme T/R er det plent umulig. Når jeg velger utreise blir returen "grået ut" og kan ikke trykkes på. Er det slik at Widerøe ikke aksepterer at enkelte kombinasjoner bookes som T/R? Må jeg bare finne meg i å betale 24k for to enveis i stedet for 20k T/R?
     
  17. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    Ringe inn, få booket og kreve unntak fra tlf gebyr ?
     
  18. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Det samme er tilfellet dersom du vil betale med penger. Det virker som om SAS ikke tillater visse kombinasjoner med Widerøe. Hvilke og hvorfor har jeg egentlig ikke noe svar på.
     
  19. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Om reisen er om 3-4 år så er det neppe mye å tenke på pt.
    Ingen vet hva slags muligheter som finnes for å fly F når vi kommer dit.
    Men når det er sagt, skal man ha en mest mulig komfortabel reise for folk som strengt tatt ikke er interessert i flyreisen ville jeg kommet meg så nær YVR som mulig med longhaul for å få den korteste mulige flighten på siste strekke.
    Seattle er en soleklar vinner, men der tror jeg ikke du kan fly F i dag. SFO er en bra mulighet, men det er nok en kjøpe-destinasjon mer enn en bonus-destinasjon.
    ORD er ofte greit å finne bonus, men det er laaaaangt fra ORD til YVR, 4h29 min for å være presis.
     
    Spielhaug liker dette
  20. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,165
    Likes mottatt:
    7,928
    Bonuspoeng:
    183
    Takker for innspill! Jeg planlegger reisen med hva som fantes i 2019, og så tilpasser jeg når vi ser hvordan verden blir. SFO ser ut som en vinner enn så lenge, og så blir det nok AC biz YVR-LHR eller noe lignende en av veiene. Ser ut som jeg må lese meg opp på AA first og Delta One også, i tillegg til BA, LH og LX.
     

Del denne siden