Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

1. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Det er dessverre ingen magisk oppskrift på dette.
    Det krever litt arbeid å finne dette, men du kan bruke united.com og søke på award der.
    Da kan du se månedsoversikt over hvor det finnes premium awards, dog kan du ikke kun søke på SAS.
    En annen mulighet er KVS, der kan du sette opp autosøk så scanner den en og en dag.

Men jeg tror ikke du har forsøkt expertflyer, jeg tror du har søkt på united :)
    Experflyer må du søke et og et selskap og du kan søke opp til 7 dager i slengen.

2. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,154
    Bonuspoeng:
    113
    En god ide er og søke på award hos united.com.
    Finn fra hvor sas flyet går (CPH?) og velg destinasjon. huk av for nonstop. normalt ikke veldig mange selskaper som flyr non stop og dermed kan du ofte se hele mnd av ganger ;) håper det ikke var for rotete forklart o_O

3. polscifly

polscifly Medlem

Likes mottatt:
    185
    Bonuspoeng:
    43
    Takk, var slik som jeg trodde altså. slitsomt! Regner med det er meningsløst å mase på telefon til sas også...

Men var Expertflyer jeg har brukt, jeg kan velge sas der men det ser ut til å gi meg treff på partnere også etter første leg. Med mindre jeg søker feil da...

4. polscifly

polscifly Medlem

Likes mottatt:
    185
    Bonuspoeng:
    43
    Skal prøve dette! takker

5. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Husk å ha markert "direct flight only"

upload_2016-11-4_15-26-15.png

Så må du søke en og en strekke.
    Dvs CPH-NRT og ikke OSL-NRT, da får du mye mindre graps.

Det er forøvrig riktig at den viser alternativer med et leg SAS om den ikke finner direkte, men har du markert for non-stop only vil den vise direkte flights på de dager hvor det går direkte.
    Ta gjerne med både business og eco for å få frem alle SAS fly.

Fredrik81 liker dette
  6. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,905
    Bonuspoeng:
    293
    Hvor umulig er det å finne to bonusseter i biz på ARN-LAX i april? CTen er akkurat opptjent så jeg regner ikke med å ha den før i januar.

7. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg synes det er en god del SAS billetter å finne nå.
    Har sett en god del på forskjellige dager. Her for ikke lenge siden kom det også 3 stk (minst) 1 mnd før avreise. LAX-ARN.

Upsaker liker dette
  8. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Mitt inntrykk er også at det har blitt noe bedre tilgjengelighet. I høst når jeg bl.a. har søkt til Miami og L.A. så har jeg funnet ledige seter i Biz en drøy måned frem i tid. Om det har noe med at jeg er EBD vet jeg derimot ikke, men inntrykket er i alle fall at de slipper flere seter en måneds tid før.

RoadKing and Upsaker like this.
  9. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,905
    Bonuspoeng:
    293
    Så bra! Det er en tur som er ganske datoavhengig så det er litt skummelt å satse på at det dukker opp. Kanskje oppgradere plus-billetter fra et F&F-salg er veien å gå. Ingen har dødd i plus :)

Are and RoadKing like this.
  10. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Er datoen viktig så kjøp billett :)

Jeg tenker at bonuspoeng er til å bruke på noe som du aldri hadde kjøpt ;)

11. Grove

Grove Medlem

Likes mottatt:
    485
    Bonuspoeng:
    63
    Prøver å sette sammen en reise til asia, medio mars.
    Tenkte å ta Eva Air fra Europa. Finner rikelig med seter til Taipei, men ingenting til Bangkok, selv på samme flighter. Destinasjon er Singapore, og jeg må derfor ha overnatting enten i Taipei (om jeg flyr fra LHR, AMS eller VIE) evt. Paris om jeg vil fly fra CDG.
    Noen som klarer se noe annet sted enn United.com, om det er mulig å få sete til BKK fra enten AMS, VIE eller LHR? Avreise 15/16 mars.
    Snakker selvfølgelig Biz........

12. bighc

bighc Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,342
    Bonuspoeng:
    113
    Finner gjennomgående Biz billetter med EVA CDG-TPE-BKK 15&16 mars hos United

13. Grove

Grove Medlem

Likes mottatt:
    485
    Bonuspoeng:
    63
    Problemet med Paris er at jeg får for kort connectiontid på CDG, og trenger derfor overnatting der. Har selv funnet billetter fra Cdg til SIN via TPE, men håper å slippe overnattinga.
    Hadde derfor vært gull og funnet seter på en av flightene som mellomlander i BKK, og ta siste leg til SIN derfra.
    Har evt vurdert å velge Thai A380 på utreise, og heller ta EVA tilbake fra SIN. Foreløpig ser det ut som det blir løsningen.

14. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Har du sett EVA fra IST?
    Når jeg var på jakt etter EVA-billetter var det flust med tilgjengelighet fra Istanbul.
    Så fløy vi turkish business ned dit. Helt kanon kombo, og flyet til TPE går på ettermiddagen så morgenfly fra Oslo bør være tilstrekkelig.

15. Grove

Grove Medlem

Likes mottatt:
    485
    Bonuspoeng:
    63
    De har inntil videre kuttet ut IST, etter urolighetene i Tyrkia. Hvis ikke hadde det absolutt vært et alternativ. De skal visstnok vurdere å starte opp igjen til sommerprogrammet 2017.
    https://www.evaair.com/en-us/flight-information/travel-news/2016-07-21-evaair-tpe-ist.html?filter=

16. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Det var jeg ikke klar over.. Vi reiste 2 uker før dette, midt mellom angrepet på flyplassen og kuppforsøket.

Belegget i business var ikke allverden. Det var vel 4-5 stk i tillegg til oss. TXL-IST med Turkish var det 1 person utenom oss i hele busines kabinen så var vel mange som var skeptiske til Tyrkia på det tidspunktet.

17. Satyv

Satyv Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,275
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen folkens! Jeg har en CT som går ut ved nyttår og plenty med EBP. Jeg har lyst å svi av den CT´en på me, myself and I. Har fått godkjenning fra øverste hold. (les: krokodillen, diktatoren, dragen) Jeg er for så vidt ganske fleksibel i ukedagene siden jeg er på avspasering fra rotasjonen på jobb. Men av hensyn til nevnte øverstkommanderende så ønsker jeg (dragen) å prøve å få til en reise på noen ukedager. Jeg har søkt litt på United, men ikke funnet noen reise som er "må ha det, bare må ha det" men jeg vet jo at det er mange flinke her som klarer å finne frem en pakke som er helt rå. Jeg har aldri flydd annet enn business så jeg har ingen erfaring med første klasse verken fly eller lounger. Jeg er åpen for de fleste reisemål, bare jeg ikke må ha visum i forkant. Jeg har alle mulige vaksiner i kroppen, AM Ex platinum, tannbørste og et pass! Så her er det muligheter. :)

Jeg har egentlig ingen absolutte krav, men enkleste er å starte fra Oslo. Jeg har veldig lyst å dra med LH ut fra Frankfurt. (Hvis jeg rekker en liten Porsche tur så er det bonus, men første klasse terminalen er viktigere) Det er selvfølgelig noen datoer som ikke går. Jeg kan teoretisk dra i morgen (søndag) men jeg må være hjemme senest torsdag 1 desember. (kan godt komme hjem sent på kvelden eller natta) kan da reise igjen fra 4 desember, men så skal jeg til Krakow fra 9 til 12 så hvis jeg reiser ut 4-5 eller noe så må jeg være tilbake igjen senest 8. 13,14,15 og 16 er også mulig, men må i så fall være hjemme senest den 16 siden jeg har planer den 17. Så kort fortalt jeg kan være på tur. 27,28,29,30 nov og 1 des. 4,5,6,7,8 desember og 13,14,15 og 16 desember. Om jeg er borte 2,3 eller flere netter spiller ingen rolle egentlig, bare jeg er hjemme de nevnte dagene. Selvfølgelig er mest F for poengene et mål, men jeg er ganske åpen for det meste. Så hvis noen her kan hjelpe meg med å finne den råeste, mest hårete og drøyeste ruten som overhode er mulig så hadde det vært knallbra. :)

Som lønn for strevet kan jeg f.eks tilby til den som kommer opp med den ruten som blir gjennomført et gavekort på 10 000 poeng på Choice hotels. (Jeg ser jeg kan bruke bonuspoengene mine på gavekort der) eventuelt hvis du bor i Oslo, Drammen, Kongsberg, Notodden området kan jeg ta med noe godt fra tax free. (Hva kan vi bli enige om, siden det er ganske individuelt hva som er godt fra tex free´en) :)

Jeg kommer også til å prøve å rable ned et reisebrev og ta masse bilder.

Jeg har som sagt aldri bestilt reise med CT, men antar at det bare er å ringe til Tallinn å opplyse om den reisen jeg (du/dere) har funnet, å ramse opp all info til de der borte?

Last edited: 26. nov 2016
    RoadKing liker dette
  18. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Løsningen er klar :
    4.12 fra-tyo LH F (747)
    5.12 TYO-SIN NH F (777)
    7.12 BKK-SIN (ikke sjekket, bør være mye her)
    7.12 BKK-FRA TG F (380)

God tur!
    Fikk lyst til å dra selv nå :)

Champagne eller en god cognac;)

19. Satyv

Satyv Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,275
    Bonuspoeng:
    93
    Bli med da. :D

Takk for innspill, det så ut som en spennende rute, Singapore er den eneste plassen jeg har vært før, så det "trekker ned" men ikke så ille der da. Hvilke avganger er det du har sjekket? Hvis jeg skal dra søndag 4, så må det være litt utpå ettermiddagen/kvelden. Å komme seg fra Singapore til Bangkok pleier ikke å være noe problem?

Hva er det som gjør denne turen noe av det "feteste" man kan oppdrive? På grunn av first terminalen i Frankfurt? Hva med i Tokyo, er det noen "gulrøtter" på terminalen der eventuelt i Singapore og Bangkok? Jeg har som nevnt aldri reist så luksuriøst før, så jeg er litt nybegynner her. :)

20. Are

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    1. Fordi du får F med tre forskjellige selskap. Det er ikke så ofte man klarer å sy det sammen
    2. Du får Lufthansa F terminalen i Frankfurt
    3. Du får Ana Suites lougnen (Uten at jeg kjenner godt til denne)
    4. Du får Thai First Spa
    5. Lufthansa F er jo en av de beste F-produkt
    6. ANA NRT-SIN er 7 timer og jeg tror ikke det er mange mer hyggelige steder å tilbringe 7 timer enn ombord der..
    7. Med Thai F til FRA får du A380 og garantert ny F med suites, på 747 er det to konfigurasjoner i F.

Alt i alt en svært god luksustur :)

Dog ser jeg et skjær i sjøen her, det er ikke noen F fra FRA-TYO per nå 4.12. :/
    Skal gjøre et forsøk på å finne noe annet hyggelig, men da bør det bookes umiddelbart, dvs kl 9.00 i morgen tidlig :)

lMartin, Insomnia4u and Upsaker like this.

Del denne siden