Hadde jeg bare hatt 1 dag mer tilgjengelig! Takk, igjen. Da ringer jeg i morgen å bytter til Munchen! Jeg skal jo ut fra Munchen også, men de har vel ikke noen F terminal der?
Nope, men det gjør ingen forskjell siden når du ankommer med Thai har du ikke tilgang til Lufthansa sine F fasiliteter.
Da fikk jeg byttet den til Munchen isteden, så nå ser galskapen komplett ut. Kun en av de jeg har snakket med har skjønt noe av dette, alle andre var litt mer: "Hva F?! Skal du ut på den turen bare for å fly, med 24 timer i Tokyo bare?!" Men hva kan man forvente av folk som elsker Ryanair til England for kun å se fotball fordi det er billig..
Det er jo rett og slett porno for en som lider av bonusfeber Hotellpoeng er jo direkte kontraproduktivt jmf. Viatrumf/hotels.com . Har en drøss med bonusnatt er på hotels.com og både choice og marroit poeng uten at de brukes i særlig grad..
Men nå har fått et "problem" Hva i alle dager skal jeg gjøre i Tokyo den ene dagen og hvor i alle dager skal jeg bo?!
Drikke japansk whiskey med japanske forretningsmenn som stuper rundt kl 23.. så er det god underholdning å gå ned på undergrunnen og se voksne menn oppføre seg som småjenter.. før du tusler tilbake til baren, og drikker deg snydens selv.. Det likte hvertfall jeg å gjøre en av dagene, sist jeg var der.. C
Dukket opp en mulighet for å forandre litt på reisen ser jeg. Hvis jeg flyr med SAS til Frankfurt, vil jeg bli hentet å kjørt til F terminalen ved utgangen av flyet eller må man ankomme med LH? Forandringen vil eventuelt innebære 747-8 isteden for A340-600 er det noen store fordeler ved en av de flyene?
Du må fly lufthansa for å bli hentet med bil. Ifg min kollega er fordelen med 747 at det er mindre trafikk i kupeen. På 340 har du cockpit foran F, det har du ikke på 747.
I FRA blir du kun hentet ved ankomst med LH. De kjører deg ikke til F-terminalen, kun til nærmeste FC-lounge, enten på A eller B-piren. Har kun fløyet F i 346, men antar at 748 er bedre da det er et nyere fly. Service
Har ikke fløyet LH F i 346, men i 748, og det var en opplevelse jeg mer enn gjerne gjentar. Kan skrive under på at det ikke var unødig "trafikk" i kabinen, ihvertfall ikke på returen hvor det kun var en pax til i tillegg til oss . Har fløyet F med 777 (Thai og BA), samt 744 (Thai og BA), jeg husker ikke om jeg opplevde kabinen som mer travel, men 777 opplevdes defintivt trangere enn 744. Skal med Thai F i 744 og 380 de neste 14 dagene, skal gi tilbakemelding suksessivt
Prøver å finne en tur i F fra BGO til LAS. Utreise 4.januar, retur 8.januar (utreise 3.jan kan fungere, det samme med retur 9.jan). Noen som har sjans å hjelpe med muligheter? Jeg prøver å finne i KVS-tool, men finner bare business på returen. Om vi må booke business nå er det ok. Da kan vi vel bare booke om til F om det åpner seg 14 dagers tid før? Koster det 150 per billett i omskrivning eller? (Dette blir jomfruturen i First)
Har flydd endel TG F, og 388 er definitivt mer romslig, fulgt av gammel 744 og så ny suite-konfig. Sistnevnte trives jeg ikke så godt i siden setet oppleves hardt i forhold til f.eks 388. Men det er selvsagt subjektivt Asiana ny F i 380 hvor en kan lukke dørene er en vinner hos meg ift privacy.
Noen muligheter på OSL-LAS (evt LAX) i C klasse 4.jan (evt 3.) til 8.jan (evt 9.) skal dra på CT, 2 pers. Ikke funnet noe særlig gode alternativ trass i MYE leting. Ser rimelig fullbooket ut det meste på utreise.
Hvordan finner jeg ut hvor mange Eurobonus poeng jeg tjener med å fly Emirates? finner ikke noe info om dette, de er jo tross alt Star Alliance medlem.
Emirates er ikke medlem av noen allianse, men har sitt eget bonusprogram kalt Emirates Skywards. De har dog partnere som du kan opptjene Skywardspoeng hos og noen av disse er også medlem av Star Alliance. Det fungerer ikke andre veien.
Emirates sniffet på Star Alliance på et tidspunkt, men besluttet at de ikke ville bli medlem fordi de ønsket å kunne åpne nye ruter fritt uten å måtte ta noen forhåndsregler. Jeg ønsker de hjertelig velkommen til Star, plutselig ville Thai fått konkurranse på F til Australia