Hvis du kjøpte for cash så skal du få grunnpoeng for alle 3 strekningene. Fikk du C c på de nye billettene?
Cash ja. Det er jeg litt usikker på, går det an å sjekke i etterkant? Var en plus reise som ga 1062 poeng pr leg m/gullbonus. Kontakter jeg kundeservice eller går inn på etteregistrering av poeng?
Spurte i en annen tråd, men kryssposter her om det er greit. United Airlines har direkterute fra SCL til IAH (UA 846), vet noen om denne lar seg booke som del av en *A-reise? Ditto for Air Canada og deres direkterute (AC 93), noen som vet?
Begge rutene kan fint kombineres som en del av *A-reise. Utfordringen er å finne ledige seter. AC har hatt litt dårlig tilgjengelighet for Eurobonus i det siste. UA har lagt ut bonusbilletter for egne kunder, men de vises ikke for Eurobonus
Det er nok mulig, men du skal nok ha griseflaks for å finne noe mer enn økonomi på denne flyvningen. Og den er vel litt vel lang for det.. I tillegg må du jo styre med esta på forhånd, gå gjennom immigration i USA og sjekke inn bagasje på nytt
Jeg hadde håpet på en F-tur på CT før oktober, da det på kort varsel ble oppsigelse og ferieavvikling. Det ser uansett dårlig ut til en interessant destinasjon, men jeg vurderte da Business til Japan. Kommer meg fra SVG til HND, men retur ser helt dødt ut. Finner ingenting hos Awardfares eller SAS fra slutten av august til slutten av september. Verken fra HND til SVG, eller på søk fra HND til enten LHR eller FRA. Ikke engang økonomi, og ingen mellomlandinger eller noe som helst. Kan det være noe teknisk? Litt rart om det ikke finnes noe som helst 30 dager på rad.
Har du sjekket via statene? Var i samme situasjon tidligere i år, fant tilslutt en lang, men fin retur med «the room» til ORD og deretter SK til CPH. Edit: EVA slipper ofte en del tett opp mot avreise. Kan være greit å følge med på rutene de har til Europa.
Hmm, får søke mer i morgen. SAS har konket helt ut for meg akkurat nå. Får opp tre feilmeldinger samtidig på søk, men viste ingenting da jeg søkte for en time siden.
Har opprinnelig en rute CPH-ARN-ORD i SK Plus mot slutten av neste uke, med lang layover (9 timer) og separat bonusbillett videre ORD-JAX med UA i eco. Søkte litt ikveld og kom over en bedre rute, med CPH-OSL-EWR i biz, og 3 timer layover før flight med UA EWR-JAX. Utfordringen er at EWR-JAX ikke finnes som bonusbillett i *A-søket, men jeg kan selvfølgelig kjøpe den for penger hos UA. Er det noen mulighet for å få bestilt dette samlet som gjennomgående billett hos SAS, eller er det bare å glemme? Tar ikke sjansen på under 3 timer på EWR uten gjennomgående billett..
Funket bedre nå, men finner kun økonomi på SAS gjennom hele september på HND-FRA. Finner noen LHR-TPE med EVA på Awardfares, men klarer ikke å finne de for booking på SAS av en eller annen grunn.
Ja, kommer ingenting da heller. Booket faktisk den ruten online i fjor, men måtte kansellere på grunn av sykdom. Får opp flighten, men kun økonomi. Awardfares viser både økonomi og business tilgjengelig for Eurobonus. Er så lite å finne både her og der, så får kanskje håpe på Awardfares, og heller ringe inn for å høre om de finner noe. Men vil tro SAS ser det samme som er synlig på nettsiden?
Hehe, ja business og plus hos SAS blir revet bort 1 år i forveien, så det er det ikke mye sjans å finne
Husk at Awardfares er bygget på API'et til SAS, så Awardfares kan ikke finne seter som ikke finnes på SAS. Grunnen til at seter vises på Awardfares er pga - Søker du på Awardfares og ikke har diamond vises tilgjengelighet siste timen - Ser du på allerede gjennomførte søk vil Awardfares vise treff fra x timer tilbake. Altså om noen har søkt LHR-BKK i går kveld og funnet seter og booket disse, vil disse fortsatt dukke opp hos deg om du leter på Awardfares uten å gjøre nytt søk selv. - Det er Ethiopian og det viser 9+ seter (som er bug hos SAS) Hvis SAS ikke finner det som ligger i søkemotoren på SAS.no er årsakene - O&D-begrensninger. Feks har LH en del av dette som gjør at man ikke alltids kan velge og vrake av tilslutningsflighter til long-haul selv om man finner ved søk fra A-B - SAS Plus er kan i mange tilfeller forsvinne om man har lagt til ander leg. Start derfor med SAS Plus-leg om man har det som del av reiseruten. Brussels Airlines har samme utfordring. - Married segments. Først og fremst et problem ved endring av en reise. Skal du booke leg for leg og ønsker å endre på denne i fremtiden er det alltid greit å sjekke om segmentene er ledige hver for seg.
Nå begynner jeg å bli litt kreativ, så da er spørsmålet hvordan reglene er rundt transittsoner og sånn nå. Vil det være mulig med å route NRT-SGN-TPE-LHR-SVG? Hopper jo rundt i Asia-soner, som jeg vet de var strenge på før.
Kjære IFere, jeg skal ha meg en solotur til Dortmund 28.09-30.09. I den forbindelse så skal jeg fly fra Bergen til enten Munster eller Dusseldorf, er det noen muligheter for å komme seg på Swiss air fra Bergen og ende opp på en av de nevnte flyplassene? Tenker å teste Swiss sitt Businesstilbud i Europa med poeng. Har søkt litt forskjellig i noen dager, men finner ikke helt en rute med Swiss. Takk for hjelpen på forhånd!