Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

  1. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,262
    Likes mottatt:
    6,342
    Bonuspoeng:
    183
    Med unntak av om bagasjen av en eller annen grunn blir forsinket... Har hørt om flere flyvninger fra MUC i sommer hvor Lufthansa har latt all bagasje stå igjen pga. manko på bakkepersonell.

    Vil tro standarden i slike tilfeller er at bagasjen ettersendes til opprinnelig destinasjon, så kan være verdt et forsøk å kun få den tagget til Oslo.
     
  2. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,161
    Likes mottatt:
    4,972
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, vil ikke det uansett fungere? At den ene passasjeren ber om at den tagges helt til HAU, mens den andre kun tagger til OSL. Det kan vel ikke gå galt?
     
  3. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,262
    Likes mottatt:
    6,342
    Bonuspoeng:
    183
    En del selskaper har streng policy mot «short check» av bagasje, pga. «skiplagging» ol., så er ikke gitt at personalet i innsjekk går med på det.
     
    Gullars liker dette
  4. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,161
    Likes mottatt:
    4,972
    Bonuspoeng:
    113
    Ok. Kan hende jeg bare skal booke til OSL da, så får den andre passasjeren booke OSL HAU separat. Tenkte å spare 5k eb, men det høres potensielt styrete ut… :rolleyes:
     
  5. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,215
    Likes mottatt:
    5,739
    Bonuspoeng:
    183
    «skiplagging» går fint så lenge du kun har håndbagasje, har selv gjort det på en bonusbillet i Thailand. Jeg hadde booket tur retur Kristiansand fra Kathmandu, også sørget jeg for at jeg fløy Thai Air ned til Nepal igjen. Sparte ca 50.000 poeng på det stuntet. En må bare huske å si i fra på innsjekk i BKK at en har hoppet av flyet slik at ikke det blir noen problemer med lossingen for flyselskapet :).... Men det går ikke bra hvis en gjør dette trikset alt for ofte da, hvis du har brukt det ei gang på bonusbillett så bør du unngå og gjøre dette igjen i minst ett kalenderår etter at en gjorde det, da har de ikke det i datasystemene lenger ;)
     
  6. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,784
    Likes mottatt:
    21,893
    Bonuspoeng:
    293
    Største våset jeg har hørt ..
     
    Darkcho and Henrik like this.
  7. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,215
    Likes mottatt:
    5,739
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 20. aug 2023
  8. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,276
    Likes mottatt:
    4,607
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg trenger litt hjelp. Som mange her inne samles det poeng og CT etter alle kunstens regler, men jeg er ganske håpløs i å finne og bestille reiser, så alle CT de siste tre år er bare gått i søpla. Har fire CT hvorav to går ut i år, og nærmere en million poeng. Kunne tenkt meg en morsom tur for to fra 15 sept og vel en uke med startpunkt TRD, OSL eller London.
    Er det noen gode forslag til reisemål?
    Litt av grunnen til manglende bestilling er sterk aversjon mot telefonkø. Er det noen som kan fikse hele saken mot betaling, eller bør jeg bruke en av de kommersielle? I tilfelle hvilken?
     
    milehigh and jgroneng like this.
  9. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,905
    Likes mottatt:
    22,554
    Bonuspoeng:
    293
    Hva er en morsom tur? Lengst mulig hjemmefra? Storby? Strand?
     
    kiev liker dette
  10. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,262
    Likes mottatt:
    6,342
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har til gode å vente særlig mer enn 10-15 sekunder den siste tiden, det med EBG-prioritet pga. litt kryssmatching i telefonsystemet til SAS. Om profilbildet gjenspeiler gjeldende status burde telefonkø være det minste problemet :)
     
    kiev liker dette
  11. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,283
    Likes mottatt:
    17,667
    Bonuspoeng:
    293
    Til Kapp Verde (SID) bør det være mulig å finne noe.
     
    kiev liker dette
  12. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,276
    Likes mottatt:
    4,607
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke nødvendigvis lengst eller flest flights, men first eller minimum god business. Både storby og strand går fint. En annen greie er at jeg har altfor mye Hilton-poeng som bør brennes i år mens jeg enda har toppstatus, så en god Hilton-property hadde vært fint.
     
  13. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,276
    Likes mottatt:
    4,607
    Bonuspoeng:
    113
    Dessverre en stund siden. Er nedgradert til en sølle diamant for tiden.
    Er egentlig ikke bare ventetiden, men stressfaktoren med å vurdere alternativ A versus B online sammen med tyvärr-service og rulett som utgjør dørstokkmila.
     
  14. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,276
    Likes mottatt:
    4,607
    Bonuspoeng:
    113
    Hmm... Ja der har jeg ikke vært før. Egentlig kun vært i sør-Afrika i det området. Og det finnes et bra Hilton på en av øyene ser jeg.
     
  15. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,078
    Likes mottatt:
    36,335
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis ingen melder seg her, så bruk en av de kommersielle leverandørene. Så kan du spesifisere krav til kabin og datoer, og la dem gjøre jobben.
     
    kiev liker dette
  16. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,595
    Likes mottatt:
    6,005
    Bonuspoeng:
    183
    Hva er din definisjon av "minimum god business"?
     
    kiev liker dette
  17. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,161
    Likes mottatt:
    4,972
    Bonuspoeng:
    113
    Viser seg at det kun blir håndbagasje, og da er det vel ingenting i veien for å bestille billetter helt til HAU og at den ene reisende hopper av på OSL og den andre orienterer om det i gaten?
     
  18. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,276
    Likes mottatt:
    4,607
    Bonuspoeng:
    113
    Lie flat på langstrekk er minimum. Vi er to som reiser så OK med f.eks. LH business kabin uten direkte tilgang til midtgang.
     
  19. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,813
    Likes mottatt:
    12,050
    Bonuspoeng:
    183
    Det er jo eindel og velge på vertfall utreise. Både USA og Canada er tilgjengelig ser det ut som, DXB via Cairo også.
    Kor lang varighet på reise?
     
    kiev liker dette
  20. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,276
    Likes mottatt:
    4,607
    Bonuspoeng:
    113
    Tenkte rundt en uke
     

Del denne siden