Laffen enda ei gang på farta til Asia

Tråd i 'Reisebrev' startet av Kaffen, 30. juni 2019.

  1. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Denne tråden starter der den forrige reisen slapp etter å ha flydd KTM - BKK - OSL - KRS, så handler dette om returen til Asia med flygingen KRS - OSL - BKK også hoppet jeg av i Bangkok med håndbagasjen for å dra over til DMK for å fly DMK - REP med Air Asia. Grunnen til denne kreative bookingen var at det kostet 120.000 EBB å fly tur retur fra KTM mens Tur retur BKK kostet 140.000 Poeng, noe som gjorde at jeg kunne spare 20.000 Poeng på å gjøre dette, på en måte dra en skiplagged spesial :cool:

    Jeg starter med Gullstua i Oslo der jeg slappet av og tok meg ei tomatsuppe, litt pasta og så satt jeg med vinglasset tilslutt :)

    Vin.jpg

    Så var det inn på Flyet og jeg fikk meg ett fint sete rett ved vinduet som vanlig, med kald velkomstdrink og varme nøtter å snakse på, også ventet vi ca en halv time på ett par slengere som vanlig :cool:

    Velkomst.jpg

    Så var det opp i lufta, og jeg kan si meg skuffet over at jeg ikke fikk noe amenity kit som jeg har pleid å få på business class og det virket litt som at setet var litt slitt etter flere års bruk, men business er jo business så jeg henger ikke med gjeipen når det er 1-2-1 konfigurasjon i kabinen og jeg kan legge meg flat som en bransjestandard :)

    Setet.jpg

    Det som jeg må si er styrken til Thai Air er matserveringen og kvaliteten på maten. Først fikk jeg denne forretten og smaken på denne retten var minneverdig :D

    Forrett.jpg

    Så var det Curry med Chardonnay vin av beste kvalitet, maten var av ypperste klasse akkurat truffet den harmoniske styrken der smakene er på det beste :D

    Curry.jpg

    Suppa ved siden av var også av ypperste thai kvalitet med gode fyldige smaker for ganen min :)

    Suppe.jpg

    Så satt jeg en lite stund å betraktet kabinen som for dagen hadde en fyllingsgrad på ca 50% så det var ganske så avslappet stemning i kabinen mens jeg hørte på litt meditasjonsmusikk fra underholdningssystemet deres :)

    Kabinen2.jpg

    Med god stil så ble det plutselig servert ost og forskjellige vintyper i ekte fransk stil, så jeg sa ja takk til hele pakka og det ble litt tåkete på det 5-6 glasset på en beroligende måte, men jeg vil si at chardonnay vinen var den beste til ostefatet :D

    Ostefatet.jpg

    Også avsluttet de måltidet med å servere en av de beste dessertene jeg noen gang har smakt på ett fly, med Kafee og bailyes som toppet hele driden, som sagt det er mange her inne som er junkier av å fly BIZ og F, og jeg forstår dem godt på det :oops::rolleyes:

    Fist Class.jpg

    Så var det å legge meg nedpå og hvile ut maten og vinen, fikk meg ca 5 timer med god søvn, så skal ikke klage på setet mer enn at armene dinglet litt ut, dette kunne kanskje ha blitt unngått med å ha armlener som kan legges ned sånn som på EVA og SQ :rolleyes:

    SQ.jpg

    Men frokosten var så som så det gikk litt fort i svingene for personalet men fikk spist den. Kvaliteten på frokosten var sånn middelmådig, godt spiselig men ikke en minneverdig opplevelse. Fikk bailyes til kafeen noe som hjalp litt da ;)

    Frokost.jpg

    Så var det å betrakte utsikten for en siste gang før jeg gikk inn for landing i BKK så jeg tok noen bilder til bakgrunn til PC'en også bruker jeg ett av dem på websiden til en menighet som jeg er med på å drifte til vanlig.

    Utsikt.jpg

    Så det var det for denne gangen, turen igjennom emigrasjonen gikk som hakket møkk, også gikk jeg rett opp til skranka til thai air for å melde i fra at jeg skippet reisen BKK - KTM for å reise videre til Kambodsja der jeg er nå, så kommer videre rapport om SQ BKK - SIN - DPS på neste tur med loungehopping på Changi flyplassen som høydepunkt :D
     
    Last edited: 30. juni 2019
    milehigh, Edvard, CKe and 21 others like this.
  2. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,648
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Riktig god tur :)
     
  3. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,241
    Likes mottatt:
    22,478
    Bonuspoeng:
    183
  4. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Du flyr jo i helt feil retning med KTM-BKK, og inn i en dyrere sone. Selv om utreiseflyplass ligger i India-sonen, skal reisen egentlig prises etter den dyreste sonen.

    Så her er det strengt tatt bare du som har vært heldig, da SAS har gjort feil i prisingen ;)
     
  5. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    I såfall er det lov å ha litt flaks :cool:
     
    drsyk, flying_all, veeegard and 3 others like this.
  6. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Riktig god tur, dette lover bra :)
     

Del denne siden