Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

  1. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,614
    Likes mottatt:
    3,860
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er helt enig i at reglene er motstridende, men kan i hvert fall garantere at det er mulig å booke om retur etter at utreisen er gjennomført. Det var jo ikke mulig før, men ble introdusert ifm punkt tre over. Dette punktet er som du sier i motstrid med det under.

    Jeg booket om senest på torsdag for en retur i går med utreise mandag forrige uke.
    ticket_change.jpg
     
    Last edited: 28. aug 2023
    Sonictravel and Storbaba like this.
  2. FilipH

    FilipH Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Trenger hjelp! Forsøker å komme meg fra Oslo til Brisbane i starten av oktober. Skulle gjerne hatt litt hjelp til å se om man kunne gjort noen kupp på bonusbilletter. Tenker 10-14 dager helt i starten av oktober. All hjelp jeg kan få tas imot med stor takknemlighet! :D Ingen preferanse på bonusprogram, da jeg uansett forsøker å kjøpe poeng fra andre i forumet som vil kvitte seg med sine :)
     
  3. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,294
    Likes mottatt:
    5,202
    Bonuspoeng:
    183
    Er det slutt på VIE-trikset? Lest om flere som ikke har fått fjernet unødvendige legs og lagt på tilslutning fra Oslo - selv i økonomi. Erfaringer fra de siste 2 ukene?
     
  4. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,463
    Likes mottatt:
    25,103
    Bonuspoeng:
    183
    Funket som fjell for meg forrige uke. Bestilte på telefon før lunsj og etter lunsj ringte jeg opp for endring VIE/FRA med OSL:)

    Dine vellykkede bookinger av CT eller vanlig poengreise

    På hjemreisen må jeg en strafferunde via Brussel, jeg søkte selv opp FRA-OSL direkte, men agenten fant kun via Brussel.
     
    Last edited: 11. sept 2023
  5. antirealiti

    antirealiti Medlem

    Innlegg:
    143
    Likes mottatt:
    285
    Bonuspoeng:
    63
    Prøver å booke en tur for 2 til EZE i november/desember. Vi kan godt booke first 14 dager før avreise, men hadde satt pris på å hatt f.eks C for og så ombooke til F når de slipper. Dessverre ser jeg ingen som helst tilgjengelighet på awardfares - i noen som helst klasse. Noen som vet når slikt slippes?
     
  6. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,273
    Likes mottatt:
    2,226
    Bonuspoeng:
    113
    Hoppla,

    så er vi 5 pax over 2 år og en under som skal på sommerferie neste år...

    Ser TK har herlig mye åpning, men bare 4 i biz. Vet vi noe om det er praksis for dem å åpne flere, så man får med sistemann så lenge man følger med?

    Er erfaringen at TP fremdeles kan romme et såpass stort reisefølge i C?
     
  7. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,273
    Likes mottatt:
    2,226
    Bonuspoeng:
    113
    Dette gjelder vel LH, så spesifikt 360 dager før. Finner ingenting medio nov-dec i LH C til EZE på Expertflyer. Ikke noe fra PTY heller.

    Derimot så jeg ofte ledige F til EZE mens jeg brukte AwardFares, så her tror jeg enten:

    1) at du må sette opp varsel i EF og håpe på avbestillinger.
    2) Booke Y
    3) Satse på at det dukker opp F
     
  8. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,946
    Likes mottatt:
    2,225
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har en tur til EZE i oktober (booket for lenge siden, utreise med ET via ADD) og jeg har jaktet seter med LH FRAEZE lenge i biz, både for kortere reise og poisjonering for F. Men det ser ut som om LH biz seter for EB kun dukker opp 8-10 dager før utreise. Jeg har også fulgt litt med på F siste måneden - det ser stort sett ut til det slippes seter for EB 1-4 dager før avreise (ut fra det jeg kan se på AF og via Uniteds sider), de dagene de slipper noe.
     
  9. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,262
    Likes mottatt:
    6,342
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg booket nylig en reise med Turkish for tre personer på flyvninger som viste fire ledige, og like etterpå ble det sluppet ytterligere to seter. Noen ganger vil Turkish også trekke tilbake resterende bonusseter så fort det legges inn en bestilling, så det hele er nokså uforutsigbart.
     
    The_Dude liker dette
  10. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,273
    Likes mottatt:
    2,226
    Bonuspoeng:
    113
    Så book de fire, sett på overvåking i EF og håp for det beste?
     
  11. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,262
    Likes mottatt:
    6,342
    Bonuspoeng:
    183
    Vanskelig å si hva som er beste strategi. I mitt tilfelle så jeg at det var tre ledige seter på samme rute da jeg søkte på nytt like etter booking.

    Nitidig søking på TK-ruter for neste sommer tilsier at nye seter enten dukker opp nokså umiddelbart eller ikke det hele tatt, iallfall på kort sikt. Dersom du har flere alternativer ville jeg vurdert å avbestille og bestille på nytt med en annen reisedag om det ikke ble sluppet flere seter innen angrefristen på 24t.

    Merk at man normalt ikke får lagt til flere personer i en eksisterende bestilling, så sørg for å få med alle barna i første runde for å unngå utfordring med "barn som reiser alene". Tenk også på potensielle følger ved irrops/ombookinger.
     
    Flymunda and The_Dude like this.
  12. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,273
    Likes mottatt:
    2,226
    Bonuspoeng:
    113
    Jepp, plan A er meg og de tre større på award, også konemor og infant på revenue C, evt egen award PNR.
     
  13. mariusberg89

    mariusberg89 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    474
    Likes mottatt:
    156
    Bonuspoeng:
    43
    Sakl gjøre litt research selv fremover nå, vet dette også er sent. Men gira på et varmt sted i sør / mellom-amerika i julen, 2-3 uker. Noen som har tips om steder som er enklere å booke enn andre nå?
     
  14. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,273
    Likes mottatt:
    2,226
    Bonuspoeng:
    113
    Orker ikke finne t/r og intrikate rutinger, men et par eksempler utgående fra OSL i desember:

    Biz: OSL-CCS: 09,10,11,13 og 14 desember - alltid spennende å være i et land i kollaps

    Eco: OSL-PTY 12 desember.
     
  15. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,262
    Likes mottatt:
    6,342
    Bonuspoeng:
    183
    BCN-BOG, MAD-BOG og IST-PTY ser ut til å være gode utgangspunkt for business class til Sør-Amerika over jul/nyttår.
     
    mariusberg89 liker dette
  16. Insideflyernice

    Insideflyernice Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Ser at EVA slipper som regel et sete i C. Noen som vet når de slipper sete nr.2? Prøver å komme meg fra SGN til Europa.
     
  17. cire913

    cire913 Medlem

    Innlegg:
    144
    Likes mottatt:
    138
    Bonuspoeng:
    43
    Tidligere slapp Eva alltid inn 2 bonusbilletter for både long haul- og short haul flights, men nå ser det ut til at de har endret policyen med å kun åpne 1 bonusbillett for long haul flights, mens short haul flights fortsatt kan åpne 2 vanlige bonusbilletter eller flere (opptil 9) når det er nærmere avreiser
     
  18. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,273
    Likes mottatt:
    2,226
    Bonuspoeng:
    113
    Skal bestille for 4 pax og bruke 2 CT.

    1) Dette må ringes inn til Amex og de tar 450 kroner per pax i gebyr?
    2) Dersom jeg avbestiller disse billettene, hva er egentlig gebyret?
     
  19. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,798
    Likes mottatt:
    8,186
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke noe annerledes enn ellers. Antar det er *A billetter du skal ha?

    Da betaler du servicegebyr på 450kr pr pax som er refunderbart ved avbestilling innen 24 timer.

    Ingen gebyr ved avbestilling foruten at du ikke får tilbake disse 450kr pr pax..
     
    Maggie liker dette
  20. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,262
    Likes mottatt:
    6,342
    Bonuspoeng:
    183
    Maggie and holmen like this.

Del denne siden