Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

  1. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Men hvis jeg fortsetter med AmEx bruk lik den jeg har nå er neste CT opptjent i feb 18.
     
  2. Edin

    Edin Aktivt Medlem

    Innlegg:
    404
    Likes mottatt:
    748
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg skal til SFO og sitter å leter etter mulig LH-F-turer på United.com. Direkte fra FRA eller MUC til SFO ser umulig ut, men det kommer opp en del muligheter med mellomlanding i EWR, BOS eller IAD. På ruten er da strekningen FRA/MUC oppført med klasse (O), mens strekningen EWR/BOS/IAD til SFO står som United Economy (X) både under First Saver Award og Business Saver Award.

    Betyr dette at man må reise siste legget innad i USA på United kvegklasse ved en slik booking?

    Og, hvor lang tid bør man beregne på passkontroll, evt. terminalskifte etc på EWR, BOS og IAD?
     
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,233
    Likes mottatt:
    33,786
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, bestiller du F FRA - SEA, men må faktisk fly FRA - ORD - SEA, så har du Domestic F på ORD - FRA, såfremt det er tilgjengelig.

    Tips:
    Hvis du skal til LA f.eks. Prøv MUC/FRA - SAN i F, av en eller annen merkelig resonnement så utløser et søk på en sluttdestinasjon med lokal tilslutning et annet utvalg.
     
    Edin liker dette
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,359
    Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Nei. UA F gruser SK C etter min mening.
     
    MIkrovegas liker dette
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,359
    Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Står det X blir det kveg.
    Da må man lete etter andre muligheter etter min mening.
    Det finnes antakeligvis måter å finne I på, men krever nok da litt søking og kanskje en lengere mellomlanding eller noe slikt..
     
  6. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

    Innlegg:
    5,701
    Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Tror nok du er i kraftig mindretall her inne som mener dette.
     
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,359
    Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Det er jeg sikkert, men mange baserer vel sin mistillit til UA F på reviews etc.

    Godt mulig vi var uheldig med crewet i SK C, men uansett er det 32/40 seter i SK C og 5/8 seter i UA F og like mange crew. Du får åpenbart mer presis service, mat akkurat når du er ferdig, umiddelbart med drikke om du vil etc i F.
    I C er det mer samlebånd uansett.

    Forøvrig synes jeg at SK C ikke er spesielt fantastisk. Setet var bra, IFE ikke spesielt bra. Nå er jeg også preget av problemer med mitt sete, men hele opplevelsen var under par.

    Kommer nok til å havne i SK C igjen senere, mulig jeg snur da, men foreløpig er det vel strengt tatt kjipeste C opplevelse jeg har hatt, inkludert UA Domestic F. Og står laaaang til tilbake for noe F produkt jeg har testet..
     
    Last edited: 26. febr 2017
  8. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran Moderator

    Innlegg:
    3,440
    Likes mottatt:
    18,532
    Bonuspoeng:
    183
    Må sei meg delvis enig med Are når det gjeld SAS. Eg har 50% klaff, og 50% så vidt godkjend med SAS C, men har aldri prøvd UA F. Dermed er det eigentleg berre tull at eg postar her? Men dei 50% klaff fortenar litt ros!
     
  9. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,355
    Likes mottatt:
    4,342
    Bonuspoeng:
    113
    Uten erfaringer med UA F, men med 3 flyvninger i nye SK C, mener jeg at SAS sitt produkt er et ekstremt sterkt ett. Hadde fantastisk crew både til HKG og NRT, og kunne ikke vært mer fornøyd med deres innstilling. Maten er ikke i nærheten av hva jeg har opplevd hos OZ, TG eller NH i business, så der kan de gjerne skru til ventilen litt.

    Men prøver gjerne en flyvning i UA F nå før den forsvinner inn i Polarisproduktet.
     
  10. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

    Innlegg:
    5,701
    Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Det er jo bare bra at vi ikke alltid er enige. Vi kan vel være venner likevel? ;)
    Jeg har selv ikke noe erfaring med UA F fra de siste årene, men fikk prøve produktet en del i gamlejobben når jeg jobbet for Caterpillar og ofte var i USA. Og jeg var ikke mye imponert da i alle fall. Spesielt servicen var stort sett svært dårlig og maten var også som oftest mindre bra. Men dette kan jo ha forandret seg de siste årene og det er i tilfelle bare bra!
    Jeg har reist 8-10 ganger i SAS C de siste årene (både i gammel og ny konfig) og har enda tilgode å ha en skikkelig dårlig opplevelse der. Det er to ting som har trukket ned ett par ganger og det er altfor varm kabin og dårlig/begrenset utvalg av filmer og serier.
     
    Stuttfeiten liker dette
  11. Edin

    Edin Aktivt Medlem

    Innlegg:
    404
    Likes mottatt:
    748
    Bonuspoeng:
    93
    Hei Experter. Hvordan er reglene for å endre returreise etter gjennomført utreise? Kan man endre helt frem til hjemreisedag selv om utreisen er gjennomført?

    Vi skal til SFO og ser at en tilgjengelig ruting dit er LH-F via Mexico. Hjemover er ønsket å reise direkte SFO - FRA - (TRD) med LH-F, men disse er sjeldne og blir etter hva jeg ser ledig på kort varsel.
     
  12. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,359
    Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, reisen er låst når utreisen har startet.

    Selvfølgelig, blir jævla dårlige diskusjoner om alle er enige :)

    Mitt poeng er vel egentlig bare at SK har en bra base mtp hard Product, men alt falt i fisk pga alt rundt.
    Sammenliknet med andre C-produkt jeg har testet falt SK langt bak pga sviktende kvalitet i servicen..
    UA F er ikke mye bedre på hard, utover mye bedre IFE, men servicen var hundre ganger bedre...
     
    Travellingalf liker dette
  13. haakonks

    haakonks Veteran Moderator

    Innlegg:
    2,420
    Likes mottatt:
    10,454
    Bonuspoeng:
    183
    Det er han nok. Jeg har erfaring med begge, og det eneste aspektet hvor jeg kan være enig med at UA er på nivå med SAS er i selve setet, selv om UA sine F-seter begynner å bli ganske slitte nå. Mat, drikke, service så er UA milevis bak SAS C.

    IFE skal jeg ikke uttale meg om, jeg bruker nesten aldri det ombord på fly, har alltid min egen iPad.
     
    Travellingalf liker dette
  14. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,359
    Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Helt uenig.
    Har tatt en del bilder av begge flyturer, så kan lage en liten sammenlikning i kveld om jeg rekker.

    En liten teaser:
    SAS hadde masse plastbiter i maten:
    upload_2017-2-27_14-7-58.png

    Ellers:
    Hovedrett UA
    upload_2017-2-27_18-25-54.png


    Hovedrett SK
    upload_2017-2-27_14-10-7.png
     

    Attached Files:

    Last edited: 27. febr 2017
    MIkrovegas and mathiasfe like this.
  15. haakonks

    haakonks Veteran Moderator

    Innlegg:
    2,420
    Likes mottatt:
    10,454
    Bonuspoeng:
    183
    Med 10+ turer i året i C med SK så har jeg aldri opplevd plast i maten.

    De turene jeg har hatt i UA F de siste tre årene er LHR-ORD, SFO-ICN, ICN-SFO, ORD-BRU og HKG-SIN.
     
  16. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,303
    Likes mottatt:
    9,127
    Bonuspoeng:
    183
    Har UA startet med Lufthansa-logo på vinglassene sine?
     
    Are, Schlandy and Petter B-C like this.
  17. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,359
    Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Javisst har de det :)

    Men du har forøvrig rett, det var feil bilde.. Oppdatert nå.
     
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,233
    Likes mottatt:
    33,786
    Bonuspoeng:
    293
    Plastbiter i maten er jo helt eksepsjonelt, det er cateringen sin feil, du kan jo ikke laste SAS for det???
     
  19. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,359
    Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Det er klart at slike ting kan skje, men man kan heller ikke overse "alt som kan skje" når det påvirker ens opplevelse av en reise.
    "Problemet" med vår SAS reise at det var veldig mye småting som ikke gikk som det skulle.
    Eksempelvis gikk første halvdel av sikkerhetsvideoen i loop 6-7-8 ganger før den fortsatte, mitt sete fungerte ikke ordentlig, fjernkontrollen var død, hodetelefonpluggen var død, og flere ganger begynte sete å flytte på seg selv. Kartet med det lille flyet var ikke i orden (ja det er kritisk hva skal man ellers se på når IFE ikke kan brukes). Plast i maten er jo heller ingen høydare, selv om det isolert sett ikke er noen krise.
    Ellers var crew ikke spesielt hyggelig og smilende som man i utgangspunktet burde forvente som EBD i C (Eller EBB i Y for den saks skyld...). Det ble riktignok litt bedre etterhvert, tror de var litt stresset og det gjorde det vel ikke bedre for noen.

    Alt i alt var det en svært skuffende opplevelse, noe UA F ikke har vært. Dog har jeg begrenset erfaring med begge, og kommer nok til å havne i SK C igjen engang når jeg ikke har andre alternativ. Eller skal ha med ungene, da det blir så mye billigere :)

    Husker forøvrig at noen her inne advarte mot ANA F for en stund siden pga en dårlig opplevlese. Så alt kan gå galt, min opplevelse med ANA F er derimot en absolutt høydare.
     
    RoadKing liker dette
  20. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,233
    Likes mottatt:
    33,786
    Bonuspoeng:
    293
    Greit nok. Ser den :).
    For min del så unngår jeg UA F nettopp fordi det er gammelt. Forventer selvsagt et servicenivå laaangt over SK C. Det må det jo være for F.
     

Del denne siden