Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

1. Bizflyer

Bizflyer Veteran

Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Prøv via ICN. Ofte ledig med både LH og OZ til FRA. NRT-ICN-FRA-OSL er en grei mulighet. Men søk individuelt på de enkelte leg'sa. Gir ofte bedre resultat.

2. Chinh Le

Chinh Le Nytt Medlem

Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Takk. Jeg lurer på hvilken award tool er tilnærmet likt det programmet som CT folka bruker? Er KVS best? Det virker som ANA tool gir en del ''falske'' funn da jeg prøvde meg på flere andre Routing fra ICN uten at CT folka fant det (På ANA tool var det ledig business hele veien)

3. Bizflyer

Bizflyer Veteran

Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    ANA finner jeg jo nesten ikke rundt i lenger etter at de endret det. Men har brukt en del United sin side. Den er jo enkelt og grei å bruke og gir fornuftige søkeresultater.

Det du skal huske på når du ringer er å be dem sjekke ett og ett leg. Sjekker de hele routingen kan det godt tenkes de ikke finner noe. Og så er det alltids greit å ha en plan B når du ringer.

Er de uvillige på telefonen legger du bare på og ringer opp igjen og treffer forhåpentligvis en litt mer hjelpsom person.

4. Jornaa

Jornaa Photo, seat 61K on BA 747-400, LHR-LAS

Likes mottatt:
    65
    Bonuspoeng:
    18
    Finnair bonuspoeng...

Vi har ca 260.000 bonuspoeng på min sølv Finnair konto og litt over 100.000 bonuspoeng på vår datter sin junior-konto. Hvordan skam jeg klare å finne bonusbilletter? Det ser ikke ut til at de eksisterer når jeg søker på Finnair sine sider. Ikke får jeg overført fra jr. konto til min for bestilling. Junior medlemmer får bonus i biz til halv pris. Noen med erfaringer med bruk av Finnair bonuspoeng i biz? OSL-BKK t/r.

5. Jornaa

Jornaa Photo, seat 61K on BA 747-400, LHR-LAS

Likes mottatt:
    65
    Bonuspoeng:
    18
    Fredag ringte jeg Finnair Bonus. Etter 5-6 minutter kom jeg gjennom. Personene jeg pratet med (både første og andre gang) var super-vennlige. De var nøye med å ha fått riktig informasjon ( snakket finsk-svensk). De trakk poeng fra 2 bonuskonti, til bruk på ektefelle og datter (min billett ble kjøpt til saver-pris, lørdag for å opprettholde Sølvstatus). Jeg fikk beskjed om at det trolig gikk bra med ønskede datoer (selv om det ikke var mulig å se på Finnair eller AA sine sider). Endelig bekreftelse skulle komme i løpet av neste dag. Bekreftelse på booking kom under en time. Jeg ringte inn, bekreftet og betalte. Skatter og avgifter pr. bonusreise ble ca. 2.600,-. 100.000 poeng for datter og 200.000 poeng for ektefelle. Min biz billett ble kjøpt til ca. 13.500 på Finnair sine sider. Nå er det bare å glede seg til neste sommer og en fin reise med A350 t/r HEL-BKK (som jeg også skal teste 09.10 på OSL-HEL).

Insomnia4u, Misterix, kiev and 4 others like this.
  6. VTOyvind

VTOyvind Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei!

Har to spørsmål som jeg håper dere kan hjelpe meg med.

Jobber mot gullkort hos Aegean, men får ikke gjennomført A3-flyvningene før opptjeningsperioden er over 31. oktober. Jeg har 3 reiser TRD-LHR, TRD-MAN og TRD-MUC via OSL/CPH bestilt, hvor jeg har lagt inn mitt A3-nummer ved bestilling. Er det i ettertid mulig å få lagt inn Eurobonus-kortet, i stedet for A3-kortet? Mangler seks strekninger for å få sølvkort hos SAS, så da kan jeg like gjerne skaffe det, hvis mulig.

Min opptjeningsperiode hos SAS er over 30. september. 19. september skal jeg fly TRD-CPH-MAN, og 22. september LHR-OSL-TRD, og jeg vil da mangle bare to strekninger. 29. sep skal jeg fly TRD-OSL-LHR, og hjem MAN-CPH-TRD 1. oktober. Selv om hjemreisen på den siste turen ikke gjennomføres før etter opptjeningsperioden er over, får jeg vel registrert to segmentene jeg flyr 29. september? I så fall vil jeg ha 10 legs, og dermed sølvkort.

Tusen takk!

7. Scandi

Scandi Medlem

Likes mottatt:
    63
    Bonuspoeng:
    28
    Du kan endre bonuskortet ved innsjekking. :)

Franco63 liker dette
  8. VTOyvind

VTOyvind Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Fine greier!

Tror det også skal la seg gjøre å endre i bookingsystemet på jobb, så da bør det gå fint.

9. Helikopter

Helikopter Medlem

Likes mottatt:
    272
    Bonuspoeng:
    63
    Prøvde meg på en booking med AA. First og business. TYO-HKG-SIN. HKG-SIN gikk dagen etterpå men under 24 timer. Dette ville koste meg 60000 mil eller lignende. Jeg trodde det skulle komme på 40k siden det ikke er i samme sone. Er ganske blank på AA, men må man alltid betale per segment? Er det ikke mulig med 2-3 segment for samme pris?

10. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noen av disse concierge servicene som har bedre tilgang på hoteller enn det som kommer opp via Finn? Skal bo i Tokyo fra 28.des til 03.jan, får enten opp hoteller til 30 000 eller APA hoteller med 10kvm rom. Kunne egentlig tenkt meg noe midt i mellom, ala Hyatt Regency eller lignende. Noen som har noen tips? Det er selvfølgelig nyttårsaften som er problemet her.

11. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    5,026
    Bonuspoeng:
    183
    De concierge som jeg har prøvd klarer definitivt ikke noe slikt. Egentlig er de waste of time.
    Hvis du har status på noen av hotellkjedene kan du jo bruke booking garanti som de fleste har. Hvis du ringer innen 48/72 timer før ankomst garanterer man rom, men ikke klasse. Dog opererer man med blackout dates hvor nyttår typisk ligger på listen, så det kan bli vanskelig. "Halve" forumet her har jo CC Concierge, og da vil man komme høyt på listen på Radisson, Park osv.

Darkcho liker dette
  12. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    Prøvde med Hyatt Platinum status, men der kom det "beklager så mye, gjelder ikke ved nyttår" som forventet :) Kan egentlig ikke klage noe på det altså, men kjedelig når jeg først trenger det.

Sendte inn til Amex nå, har null forhåpninger.

13. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,551
    Bonuspoeng:
    113
    Her er det kundebehandler som har feil. Det er selvsagt 40K, ring igjen og referer til tabellen mellom Asia1 og Asia 2: https://www.aa.com/i18n/AAdvantage/redeemMiles/all-partner-chart.jsp

2-4 segment går helt fint, er MPM(distanse mellom direkte vs flere stopp) som avgjør, kan ikke se at det spiller noe rolle i ditt tilfelle. Dessuten tillater AA MPM+25%

Helikopter liker dette
  14. Anders

Anders Anders

Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    3
    Hei

Har noen mulighet til å sjekke om det er noen ledige seter i business eller first, fra Oslo til Argentina. Eventuelt Peru. Avreise 19 eller 20 mars. Og retur, rundt 27. Mars

Har 210 EB og CT, så viner to som skal reise.

Setter stor pris på hjelp;)

15. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,154
    Bonuspoeng:
    113
    Har du prøvd United.com?
    Har ikke pc med på ferie så sitter på mobilen. Ser ut til at det er en del ledig i biz fra Osl - eze 20-27 mars. Det er 30 timer reise tid, men loungen i Istanbul er meget fin hvis du har lang layover der. Mulig det er andre flyplasser som har bedre routing men orker ikke sitte på mobilen og søke. Prøv på United.com, det er veldig simpelt. Husk det kun er saver award som er tilgjengelig med EB poeng.

Edit: det jeg fant var med Turkish, kan anbefale deres biz i A330-300.

Andreas

Last edited: 27. des 2015
  16. Anton80

Anton80 Senior Medlem

Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Godt mulig andre finner noe, men expertflyer var ikke veldig optimistisk med LH i allefall.

17. Anders

Anders Anders

Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for svar begge to:)

Søkte på United før helgen, og fant ledig via Istanbul. Men da jeg ringte CT telefonen fredag så fant de ingenting.

Kanskje ringe på nytt?

18. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,154
    Bonuspoeng:
    113
    prøv på nytt, gjerne bestille dem søke opp legg etter legg. Det kan kanskje hjelpe ;)

19. Anders

Anders Anders

Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    3
    Ja, gjort det før;) men på juleferie og med bare en mobil så ble det litt tungvint .

Men finner noen en rute, så bare legg ut;)

Prøver igjen imorgen. Igjen Takk for hjelpen.

20. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Du er nok for tidlig ute til å finne noe i First med Lufthansa. Men viss du klarer å finne noe i Business med Lufthansa, f.eks. til Buenos Aires, så kan du jo booke om til First viss det skulle åpne seg opp noe senere (gjerne 14-15 dager før avreise). Jeg har tidligere funnet seter i First med Lufthansa til bl.a. Buenos Aires og Rio.

Del denne siden