Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

1. Cecilie

Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Heisann! Det går fint å bestille f.eks en flyreise i desember selv om poengene går ut på dato f.eks i august. Men som du sier, så får du ikke poengene igjen om du kansellerer (kun skatter og avgifter refunderes da)

wingman72 liker dette
  2. wingman72

wingman72 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for det kjappe svaret. Jeg trodde det var slik det fungerte, men var ikke sikker på det. Siden jeg også prøvde å se hva poengene kan brukes til, hadde jeg anledning til å bla gjennom EB-sidene hos SAS og fant til min overraskelse at f eks May Fair i London er blant hotellene, hvor poengene kan brukes. Ser veldig fristende ut, siden standardprisen der er 350-400 GBP/natt for et "vanlig" dobbeltrom.

3. Helikopter

Helikopter Medlem

Likes mottatt:
    272
    Bonuspoeng:
    63
    Holder til i Brisbane, Australia.
    100k AA miles.
    40k BA miles
    Må være i Singapore før julaften.
    Ut av Australia rundt ca 10 desember.

Frie tøyler. Gjerne kombinert med galskap og tullete ruter.
    Ethiad, Cathay og JAL fort på ønskelisten.

4. fastlane83

fastlane83 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei. Jeg har en CT som går ut i år, å må vel forsøke å få brukt denne. Har 144000 EB poeng. Er foreløpig kun EBS. Samboeren og jeg kunne tenkt oss en langtur, gjerne USA, i høstferien (uke 41). Fint hvis den også kunne vært i business! Kan jeg finne en slik reise på nett, eller må jeg ringe CT telefonnr som er oppgitt? Kan noen hjelpe meg med noen forslag om å få brukt opp CT og noen poeng?

5. KristianSk

KristianSk Veteran

Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Business til USA med *A er 110 000 poeng og F er 150 000 så om du finner 2 ledige F-seter ville jeg kjøpt 4000 poeng.

Ledige seter kan du finne her - http://www.united.com/web/en-US/apps/booking/flight/searchAward.aspx (det må være ledig "saver award" for at den skal være bookbar med EB-poeng). Når du har funnet ledige seter ringer du CT-telefonen.

6. fastlane83

fastlane83 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Takk. Er poengene du nevner t/r?

7. KristianSk

KristianSk Veteran

Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Ja

8. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    5,026
    Bonuspoeng:
    183
    Er vel fortsatt avhengig av Amex Platinum for å benytte andre selskap enn SAS?

9. peterfox

peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Hei,
    Fløy QR på CX stock/billett OSL - DOH - HKG- KUL, og skulle ha hatt QR-Gold ved landing. nå sier DOH Customer service at det kan ta inntil tre uker, da de må verifisere med CX?
    Jeg var da ombord i QR fra Oslo til Doha, litt amatørmessig - skulle gjerne ha hatt extra baggasje og CX sapphire lounge på returen

10. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    5,026
    Bonuspoeng:
    183
    Codeshare. Det er andre forum hvor det kvalifiserer for hudfletting og saltistrøing :p
    Heldigvis er vi MYE mer sivilisert her ;)

11. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,810
    Bonuspoeng:
    350
    Folkens, jeg trenger litt hjelp...

Har en CT liggende og tenkte å ta med en kompis på en USA tur i BIZ
    Har et stort ønske om LAS, men havner man i nærheten går det vel andre fly dit....
    Utgangspunktet er OSL.
    Har sett litt på United sin side for å finne flights, men virker ikke som det kryr av billetter med noe attraktivt materiell?
    Og er 70000 miles det samme som 70000EB Points?

Vi tenkte på å reise i perioden 25/10-15/11 eller 25/11-20/12 sånn ca. 5-6 overnattinger.
    Har noen med litt mer kunnskap om dissa bonustura på CT mulighet til å hjelpe meg litt?
    For det er vel ingen ide å ringe til CT telefonen og be de om å finne noe vil jeg tru?

Tore

Last edited: 06. juli 2015
  12. Helikopter

Helikopter Medlem

Likes mottatt:
    272
    Bonuspoeng:
    63
    Har du CT på Amex Premium eller Platinum? Og hvor mange eurobonuspoeng har du tilgjengelig?

13. KristianSk

KristianSk Veteran

Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, (SAS) Amex Platinum.

Nei. Biz til USA med *A og Eurobonuspoeng koster 110 000 poeng.

Tore liker dette
  14. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,810
    Bonuspoeng:
    350
    Beklager dårlig info.

Platinum, har 250000 poeng, men hadde håpet å slippe unna med å bruke ca 100 (inkl CT) av de denne gangen da dragen ønsker en tur til Thailand neste år, og da må det hamstres nok poeng til F ;)

Tore

Scandipendler and RoadKing like this.
  15. AdventureMan

AdventureMan Enjoying life

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    3
    Hei, er ny i gamet og trenger litt hjelp!

Har SAS Amex Platinum CT og 220000 poeng pt. Ønsker å fly fra Oslo til Hawaii med kona 26.12. Hjem på nyåret, senest 8.1. Helst F (First med LH via Frankfurt er en drøm), men alle gode forslag mottas med takk.

Noen som kan hjelpe meg, eller fortelle meg hvordan jeg finner ut om det finnes billetter?

Mvh.
    Ken

16. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Her er ett par nyttige linker:
    http://forum.bonusfeber.no/threads/hvordan-få-booket-en-ct-i-lufthansa-first.2030/
    http://forum.bonusfeber.no/threads/...an-finner-bonus-plasser-i-star-alliance.1236/

Gode verktøy for å finne ledige seter kan være ANA tool, Aeroplan og United sitt søkeverktøy. Her finner du også en del info som kan hjelpe deg:
    http://viewfromthewing.boardingarea.com/2014/11/03/star-alliance-partners-award-tickets-guide/

Såpass langt frem i tid vil du nok få problemer med å finne noe med LH F nå, men det kan jo dukke opp noe senere.

17. Ruby

Ruby Super-veteran

Likes mottatt:
    8,143
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg synes at United sin søkemotor er enkel og grei å bruke når det gjelder Star Alliance, og du slipper registrering. Hvor nøyaktig den er, kan jeg ikke uttale meg om. https://www.united.com/web/en-US/default.aspx?root=1
    Det er bare å fylle ut og velg award knappen før du trykker "søk"
    God fornøyelse.

18. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Enig i at Uniteds er enkel i bruk, men viss du finner noe der så bør du sjekke med f.eks. ANA tool eller Aeroplan at du finner de samme ledige setene der før du ringer CT-telefonen. Det kan spare deg for en del frustrasjon. Husk også at det kan være en fordel å søke på ett og ett leg, f.eks. Frankfurt - Los Angeles, og så sette sammen reiseruten på den måten før du ringer.

19. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Om målet er å fly LH F så må du være smart når du velger rute.
    Det er visstnok svært vanskelig å finne FRA-LAX i first.
    Det vil være langt enklere å finne FRA-YVR, FRA-SEA og så fly derfra og videre.

Normalt når man ønsker en F-billett kjøper man ruten man ønsker med LH F med et annet selskap i F, alternativt kjøper man LH C etter hva som er tilgjengelig, så er det bare å leke venteleken.
    Når/om seter i LH F åpnes så er det bare å hive seg på telefonen til CT og betale endringsgebyret.

Travellingalf liker dette
  20. Chinh Le

Chinh Le Nytt Medlem

Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Hei. Har CT tix og 140 K poeng til å bruke på business. Jeg har klart å finne routing fra Oslo - Tokyo, men har problemer med å finne routing tilbake.

På ANA tool i dag foreligger det ledig business i følgende routing for 2 pers: A)Tokyo til Beijing (NH961) osv til Oslo. B) Tokyo til Hongkong (NH839) osv til Oslo. De på CT telefonen sier at de ikke finner det verken NH961 eller NH839 flight ledig. Jeg prøvd også i går på Tokyo Beijing NH961, men de fant det ikke. Er dette fordi ANA har eget bonus system på deres egne flyvninger som CT folka ikke sitter med. Hva er deres anbefalinger? Noen som kan hjelpe meg med å bruke KVS Tool for å finne routing fra Tokyo tilbake til oslo? Takk for hjelpen folkens.

Del denne siden