Bonussøk.no - Awardfare alternativ er lansert

Tråd i 'Bonushjelp' startet av torsteino, 11. des 2025.

1. torsteino

torsteino Nytt Medlem

Likes mottatt:
    166
    Bonuspoeng:
    33
    upload_2025-12-31_1-52-53.png

upload_2025-12-31_1-53-20.png

Open jaw / origin lagt til som en søkefunksjon! Viser ikke poengpris / skatter/avgifter, men fikk det til :)

(forbehold om noen bugs i starten)

EndreD liker dette
  2. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    11,476
    Bonuspoeng:
    183
    upload_2025-12-31_12-25-49.png

Mulig å fikse?

Thimble5020 liker dette
  3. tobeornot999

tobeornot999 Gold Star, Sapphire OneWorld, Gold Skyteam

Likes mottatt:
    13,348
    Bonuspoeng:
    293
    Takk!

Fungerer langt bedre nå.

Men på den andre siden er det selvsagt fortsatt bra med en mail som viser *kun* nye seter hvis SAS plutselig gjør flere slipp på samme dag. Ser ut som du har et slags serienummer på treffene, og da er det kanskje mulig å sende ut nye mailer kun med nye serienummer som ikke er sendt før?

4. Thimble5020

Thimble5020 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    63
    Bonuspoeng:
    18
  5. torsteino

torsteino Nytt Medlem

Likes mottatt:
    166
    Bonuspoeng:
    33

Er dere på jobb-pc eller nettverk?
    Siden domenet er nytt, og bonussøk.no blir sendt til bonussok.no, er det noen arbeidsgivere som flagger dette som mistenksomt og blokkerer.

6. torsteino

torsteino Nytt Medlem

Likes mottatt:
    166
    Bonuspoeng:
    33
    Supert at det fungerer bra!

Det er lagt inn en 12 timer sikring mot duplikat resultat. Det vil si at man ikke skal få samme identisk mail 2 ganger innenfor det tidsrommet.

Eksempelvis får du treff 07:00, og det blir sendt mail. Så oppdaterer SAS tilgjengeligheten 16:00, men det er fortsatt samme tilgjengelighet som 07:00 på ditt søk. Da vil det ikke sendes mail. Du får kun mail om det er skjedd noe med tilgjengeligheten (f.eks. business ble utsolgt, men eco fortsatt tilgjengelig)

Ved midnatt neste dag vil du derimot få ny mail (selv om du har fått samme mail tidligere)

Jeg kan utvide 12. timer - men litt av tankegangen er at du må justere / avslutte / pause varselet om du ikke ønsker å bli varslet om tilgjengelighet.

Det kan nevnes at systemet er svært komplekst og skjørbart. Selv små justeringer kan felle brikkene, og det er vanskelig å lage et testmiljø. Her må en nesten se litt på kost/nytte, men noterer tilbakemeldingen, og skal se på enda bedre løsninger og logikk!

tobeornot999 and eventyrer like this.
  7. torsteino

torsteino Nytt Medlem

Likes mottatt:
    166
    Bonuspoeng:
    33
    upload_2026-1-3_2-9-53.png

Greit å vite at vanlige billetter for poeng kan være langt billigere enn bonusbilletter, og et alternativ! Da får man vel i tillegg bonuspoeng og nivåflyvinger, siden det ikke er en bonusreise?

Som dere ser koster billetten i utgangspunktet 734 kr, som man kan kjøpe for 9420 poeng (+ rabatt om man har status)

Veldig god deal, spesielt om man har status - kontra bonusbilletter!
    Faktisk er det over 15 forslag som er billigere i poeng enn rene bonussreiser

Kanskje jeg skal fjerne krysset på "Kun bonusreiser" som standard? :eek:

Trykkern, tobeornot999 and jgroneng like this.
  8. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    4,387
    Bonuspoeng:
    113
    Nå bruker jeg ikke portalen din, men in du får opp en mulighet til å sortere frem billetter betalt med poeng, som er billigere enn bonusbilletter, hadde jeg som bruker satt pris på det.

Det er ikke noe vits å skru det tilbake, 10 stk er vel heller unntaket enn regelen.

9. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    9,076
    Bonuspoeng:
    183
    'Problemet' i de tilfellene der er at en fornuftig bonusnisse heller kjøper den flyreisen for cash ettersom poengverdien oversiger prisen, evt at alternativkosten er høyere.

6,594 poeng = 659,4,- NOK + 163 kroner i skatter = 822,4,- NOK for denne billetten som koster 459,- betalt med cash. En, i mine øyne, god bonusnisse bestiller denne billetten for cash.

Pris før skatter er for SAS 296,- NOK. For det betaler man 6,594 poeng, som er mer enn dobbel pris. Rent pengemessig er dette kun lønnsomt om man har en poengkost på mindre enn 4.5 øre per poeng. På toppen kommer alternativkostnaden ved å spare disse poengene til feks en interkontinental biz.

Hvis målet er å treffe massen er dette en nyttig funksjon. For de som har et forhold til verdien av bonuspoengene er dette ikke veldig relevant ettersom vanlige bonusbilletter i de aller fleste tilfellene vil være 'billigst' ettersom vanlige billetter for poeng er en funksjon av prisen på flybilletten og verdien av poeng (som SAS har en annen oppfatning av).

upload_2026-1-3_14-46-17.png

upload_2026-1-3_14-47-28.png

Last edited: 03. jan 2026
  10. tobeornot999

tobeornot999 Gold Star, Sapphire OneWorld, Gold Skyteam

Likes mottatt:
    13,348
    Bonuspoeng:
    293
    Slik snakker en ekte bonusnisse, og du har gode og spot-on poeng (pun intended)

Hvermansen tenker nok at dette "endelig" var en måte å bruke poengene på, og de kan jo selvsagt også ha et poeng dersom de såvidt bikker over grensen med nok poeng for å kjøpe en reise, men aldri er i nærheten av status kort eller andre fordeler som FP. Det er jo bra for SAS, og bra for oss som vet hva poengene bør gi i uttelling før det har mening fremfor cash.

11. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    927
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har testet det nye Pro-abonnementet og kan dele noe erfaringer?

Shyneno liker dette
  12. torsteino

torsteino Nytt Medlem

Likes mottatt:
    166
    Bonuspoeng:
    33
    Fra "Ferdiglagde turer" funksjonen. Aldri har det vært enklere å finne en t/r reise i SkyTeam.
    upload_2026-4-3_17-44-32.png upload_2026-4-3_17-44-54.png upload_2026-4-3_17-45-28.png

upload_2026-4-3_17-46-0.png

Har vært for lite aktiv her! Deler noen skjermbilder med dere fra det nye SkyTeam-søket!

Wanderlust liker dette
  13. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    4,387
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke fått med meg at det er lansert ST bonussøk. Fortell litt om det. Realtime? Mulighet å sortere etc?

Ander her som har testet og vil sammenligne med AF?

14. torsteino

torsteino Nytt Medlem

Likes mottatt:
    166
    Bonuspoeng:
    33
    Fra det vanlige søket (enveis-slik dere er vant med) upload_2026-4-3_17-49-59.png

Last edited: 03. april 2026
  15. torsteino

torsteino Nytt Medlem

Likes mottatt:
    166
    Bonuspoeng:
    33
    Her er en rask gjennomgang av funksjonene:

Sanntidssøk i bakgrunnen Det søkes tilgjengelighet døgnet rundt på 96 utvalgte ruter (tar gjerne imot tips til flere!). Du kan se når en flyvning ble funnet, og enkelt oppdatere manuelt for å sjekke at den fortsatt er tilgjengelig.

Filtrering og sortering Filtrer på kabinklasse, flyselskap, antall legs og mer.

Ferdiglagde reiser (tur/retur) Kanskje den største fordelen sammenlignet med andre løsninger - du kan enkelt finne komplette tur/retur-reiser med ett klikk.

E-postvarsling (og pushvarsling på iOS og Android) i sanntid Du får varsling i det øyeblikket en reise blir funnet, så du slipper false positives. Søk kjøres hver 3. time, men hyppigheten økes snart.

Feeder flights Søk etter feeder flights uten å forlate vinduet.

Companion Ticket (CT) Legg inn CT og se riktig poengpris.

Fokuset fremover er å utvide rutedekningen og sikre best mulig tilgjengelighet. Plattformen begynner å ta skikkelig form nå - og mer er på vei!

1 dag gratis prøveperiode - kom gjerne med tilbakemeldinger!

https://bonussok.no/

jgroneng, Xflipper and DJasko like this.
  16. larsmagnus

larsmagnus EBG

Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    18
    Virker veldig bra, takk for at du deler Torstein! Er man nå der at dette bør vurderes fremfor Awardfares? Styrker / svakheter ved de ulike plattformene sammenlignet mot hverandre?

17. torsteino

torsteino Nytt Medlem

Likes mottatt:
    166
    Bonuspoeng:
    33
    Det hadde vært gøy med en uavhengig sammenligning etterhvert:D La meg få ut litt flere funksjoner først, som jeg jobber med.. Fint med ferie til utvikling! :p

Er det noe dere savner fra Awardfares, som jeg kan tilby?o_O

18. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    4,387
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er en av de som synes at 1 dag ikke er nok for å få testa funksjonene. Men det jeg liker ved AF er søk fra og til flere flyplasser samtidig.

Søk på cached søk til/fra soner.

Justering av reisetid, mellomlandinger etc.

Mulighet for alerts til/fra forskjellige flyplass.

Gi oss halv pris første 2 mnd så kan det hende jeg switcher.

19. torsteino

torsteino Nytt Medlem

Likes mottatt:
    166
    Bonuspoeng:
    33
    Sender deg en PM :) Takk for at du deler!

20. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    886,478
    Bonuspoeng:
    293
    Er det bare meg som synes reklame for egne produkter på InsideFlyer er utidig?

Del denne siden